Spring naar bijdragen

Aanvaring met wild zwijn!


Nahal

Aanbevolen berichten

Beste geocachers,

 

Gisteren rond een uur of 7 's avonds ben ik op de Veluwe de bossen ingegaan om een geocache te lopen.

Op een gegeven moment moest ik het paadje waar ik op liep verlaten om naar een groot kunstwerk in het bos te lopen (ca. 10 meter van het pad). Ik had nog geen 3 passen in de richting van het kunstwerk gelopen toen er uit het niets een wild zwijn recht op me af kwam rennen!

Ik bedacht mij dat ik het beste langzaam achteruit kon lopen weer het pad op. Het zwijn kruiste het pad op enkele meters van mij en vloog aan de andere kant het bos weer in.

 

Ik liep rustig het pad over om mij zover mogelijk te verwijderen van het zwijn toen deze opnieuw uit het bos kwam stormen en weer recht op mij af kwam rennen. Ik draaide me om en bleef stil staan (als hij me wilde aanvallen stond ik in iedergeval klaar om mezelf te verdedigen dacht ik). Op 1 of 2 meter afstand van me gaf hij een grom en shoot hij weg het bos in. Ik ben toen langzaam de andere kant het pad afgelopen opweg naar mijn auto.

 

Ik was ruim voor zonsondergang in het bos (zonsondergang was om half 10) en het kunstwerk in het bos was bedoeld om naartoe te lopen. Het waren bronzen boomstammetjes waar je op kon uitrusten.

 

Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens een dergelijk voorval hebben meegemaakt. Ik hoop dat ik op een goede manier heb gereageerd. Maar vraag me af hoe groot de kans is dat het een volgende keer slechter afloopt.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ehhhhhhhh welke cache was dit?? Toch handig om rekening mee te houden mochten we daar in de buurt zijn...

 

Het gaat om de cache PANORAMA by THBR.

 

Overigens wel een leuke cache hoor, niets op aan te merken. Maar wel oppassen voor de zwijnen :yes:

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oink? :eek: knor-knor.

Aan 1 kant lijkt het me een hele belevenis en aan de andere kant eng.

Deze cache is in ieder geval "DE CACHE" die je mooit meer vergeet.

 

gr Spreeuw

en op naar een leeuw!,,,,,,,,,lol

 

Ach, nog een paar weken en dan ga ik op "berenjacht" in Zweden :)

 

Het was wel een angstige ervaring. Ik kom wel vaker zwijnen tegen, maar die vluchten meestal weg.

Deze kwam recht op me af en als je dan alleen bent breekt het zweet je wel uit. :yes:

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook twee keer op een paar meter afstand een wild zwijn tegen gekomen. Beide keren in de buurt van de Edese heide. Gelukkig renden ze beide keren de andere kant op. Eén keer was het zelfs een moeder met jonkies. Volgens mij als ze daan kwaad worden ben je echt zuur.

 

Wat de beste reactie is weet ik niet. Wel heb ik bijna een keer een aanvaring gehad met een stel koeien in de uiterwaarden. Deze kwamen met volle vaart op mij afgerend. Ik ben toen gewoon blijven staan (best eng hoor). Op enkele meters afstand stopten ze toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een tip van een ex-boswachter (Kareltje want Co is nog steeds boswachter): het is inderdaad uitkijken met wilde zwijnen en vooral de zeugen. In de tijd dat er biggen zijn kunnen ze zich behoorlijk aggressief gedragen ter bescherming van hun kroost. Altijd uitkijken dus.

 

Mocht de nood aan de man (of vrouw) komen ze zien echt vreselijk slecht dus stap op het laatste moment achter een boom of opzij en ze rennen je voorbij. Maar voorkomen is toch beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een tip van een ex-boswachter (Kareltje want Co is nog steeds boswachter): het is inderdaad uitkijken met wilde zwijnen en vooral de zeugen. In de tijd dat er biggen zijn kunnen ze zich behoorlijk aggressief gedragen ter bescherming van hun kroost. Altijd uitkijken dus.

 

Mocht de nood aan de man (of vrouw) komen ze zien echt vreselijk slecht dus stap op het laatste moment achter een boom of opzij en ze rennen je voorbij. Maar voorkomen is toch beter.

 

Bedankt voor de tip.

Het zwijn kwam echt zonder enige waarschuwing vooraf, recht op me af gerent. Ik dacht echt dat die wilde gaan aanvallen. Het was een mannetje want hij had van die enge hoektanden, maar hij leek me niet zo groot en ik denk dat die alleen was.

 

Vreemd eigenlijk dat een mannetje zo fel kan reageren. Van een zeug kan ik me dat voorstellen.

Zou het kunnen zijn dat hij me gewoon niet goed zag en twee keer min of meer per ongeluk recht op me af kwam rennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht de nood aan de man (of vrouw) komen ze zien echt vreselijk slecht dus stap op het laatste moment achter een boom of opzij en ze rennen je voorbij. Maar voorkomen is toch beter.

Dat is ook wat een boswachter mij heeft verteld. En stil blijven staan. Als je niet beweegt zien ze je niet. (Was zijn verhaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht de nood aan de man (of vrouw) komen ze zien echt vreselijk slecht dus stap op het laatste moment achter een boom of opzij en ze rennen je voorbij. Maar voorkomen is toch beter.

Dat is ook wat een boswachter mij heeft verteld. En stil blijven staan. Als je niet beweegt zien ze je niet. (Was zijn verhaal)

En dan vooral niet zweten want dat kunnen ze ook weer ruiken :yes:

Naar verluid kunnen zij hun kop niet ver om draaien dus dat op het laatste moment wegspringen achter een boom klopt ook wel.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chips, wij komen nu net bij die cache vandaan. Geen zwijn gezien, en we hebben nog wel zo goed om ons heen gekeken. Trouwens, in al die jaren dat we in Nederland lopen zijn er we er nog nooit een in het wild tegengekomen. Wij twijfelen dan ook sterk aan het bestaan van deze beesten, en vragen ons af of dit een broodje aap verhaal is. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wij twijfelen dan ook sterk aan het bestaan van deze beesten, en vragen ons af of dit een broodje aap verhaal is. :D

 

Heb je toch niet goed gekeken, want vanmiddag zijn ze weer gesignaleerd:

 

zwijnejongen.jpg

 

@ team Firefox:

Wauw, mooie foto heb jij die zelf gemaakt?

 

@Team MiepMiep:

Geloof me, ik ben in mijn leven al heel wat zwijnen tegen gekomen, zowel de dierlijke als de menselijke variant :D

Als je niet als een op hol geslagen roadrunner door de bossen zoeft zul je ze vast ook wel een keer zien.

 

Hmm.... hoe voeg ik zelf foto's toe?

Ik heb er nog wel een paar die ik zelf heb gemaakt van eerdere - vredigere - ontmoetingen :)

bewerkt door Nahal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Wij twijfelen dan ook sterk aan het bestaan van deze beesten, en vragen ons af of dit een broodje aap verhaal is. :thumbup:

 

 

Wij nemen het terug!!! Eindelijk ook zwijnen gezien. Eerst 1 en daarna nog 2, en ja ze liepen op 4 poten. Geweldig, dat dat zomaar kan in Nederland. :D

Zomaar bij Apeldoorn een echte Success Story.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...