Spring naar bijdragen

Geocaching.EU


Joseph

Aanbevolen berichten

Zoals ik de post van Joseph lees, heeft hij het domein geclaimd om te voorkomen dat een willekeurige organisatie die "niets" met geocaching te maken heeft met de naam op de loop gaat.

 

Een intergratie van de verschillende landelijke organisaties is een enorme puist werk en welk nut dient het? Ik zie een Fransoos en een Engelsman niet in een multy languaal forum met elkaar over cachen praten. Op gc.be heb ik ooit commentaar gelezen op de gc.nl cache kaarten. Dat was 3 keer niks omdat de namen van de steden in het engels stonden.

 

Ik heb wel eens overwogen om op de gc.nl site voor heel Europa zoomende kaarten te maken. Technisch geen enkel probleem. Maar het kost wel tijd en geld en wie wordt er gelukkiger van? Alle Nederlandse cachers die dan voor de zomer even kunnen kijken waar caches bij hun vakantie bestemming liggen.

Om dat te faciliteren heb ik de EU-kaart pagina gemaakt die doorlinkt naar lokale landen kaarten.

 

De insteek die Joseph nu heeft gekozen voor de gc.eu site is m.i. de enigste levensvatbare vorm.

En of dat dan vlaggen, landkaarten, namen of EU sterren moeten zijn, dat is een kwestie van smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik krijg gewoon Luxemburg :beerchug: !

 

Ik zie dat de staat Niue (*.nu) zijn site al heeft doorgelinkt naar een Nederlandstalige site die weer doorlinkt naar Luxemburg....

:thumbdown:

Geocaching.nu is de andere nederlandse geocaching site.

Dus niets nieuws en niks vreemds.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het aangewezen om eerst al die 'nationale' verenigingen van europese geocachers officieel te contacteren ?

 

Want geocaching.eu wordt pas echt Europees als ieder land en bijhorende community echt meewerkt en het ook goedkeurt dat er in zo'n kader naar hen wordt verwezen. Hoe goed bedoeld de goedkeuring door de volledige Nederlandse community ook is, er lopen nog bijna 300 miljoen andere Europeanen rond die misschien willen meedoen ( cijfer is maar een gok ... gelukkig cachen ze nog niet allemaal ).

HELEMAAL MEE EENS. :thumbdown: Probeer met elkaar een format af te spreken. Maar een kaart en dan via hotspots linken naar de nationale site lijkt me een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joseph, dank voor je (weer) belangeloze inzet. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. :thumbdown:

 

Ik denk dat een portal naar de verschillende landensites inderdaad de meest levensvatbare oplossing is. Wellicht gecombineerd met een europees forum, maar dat zie ik meer als extraatje dan als veelgebruikte optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de indruk dat het niet direkt de bedoeling was om over de huidige inhoud te gaan praten maar dat men bekend maakt dat men het domein heeft geclaimd en dat men, per mail, voorstellen kan doen betreffende de invulling van het domein.

 

Correct. En nog even ter aanvulling: niet alleen voorstellen maar liefst ook uitvoerende kwaliteiten. Ik ben zelf GEEN webdesigner en heb ook geen ambitie hiertoe. Ook Badnews heeft geen ambitie om de .EU site te gaan bestieren. Hij heeft het vaak al te druk om de Geocaching.NU accuraat te onderhouden.

 

Heb je dus ideeen EN denk je deze uit te kunnen voeren, laat het horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou heel mooi zijn om op gc.eu een functionaliteit te maken waarmee je heel gemakkelijk een overzicht op een kaart van alle caches in Europa (per land) krijgt.

 

Zoiets als wat nu de stippenkaart van Nederland en België doet op gc.nl.

 

Ik heb begrepen dat gc.com nogal bovenop zijn data zit (vergelijk het gedoe met Buxley's site), maar het is gc.nl blijkbaar ook gelukt, en met groot succes. Dat wil zeggen - de stippenkaart is één van de handigste functies van gc.nl, wat mij betreft.

 

Wat zou hiervoor nodig zijn? Ik vind 't leuk om hierover mee te denken. Het zou geweldig zijn dat wanneer ik naar land X ga, ik een snel en mooi overzicht van caches aldaar zou kunnen krijgen. Idem voor land Y, met hetzelfde format en dezelfde functionaliteit. Alles netjes op één site dus, met dezelfde look & feel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dat te faciliteren heb ik de EU-kaart pagina gemaakt die doorlinkt naar lokale landen kaarten.

 

Waar heb je die staan ? Wellicht een idee om die aan de vlag van de Europese Unie te koppelen?

Hier: http://www.geocaching.nl/maps/Europmap.php

 

Sorry voor de korte reply, maar ik had al weg moeten zijn naar een afspraak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou hiervoor nodig zijn? Ik vind 't leuk om hierover mee te denken. Het zou geweldig zijn dat wanneer ik naar land X ga, ik een snel en mooi overzicht van caches aldaar zou kunnen krijgen. Idem voor land Y, met hetzelfde format en dezelfde functionaliteit. Alles netjes op één site dus, met dezelfde look & feel.

Ik heb daar gisteren wat over gepost:

Ik heb wel eens overwogen om op de gc.nl site voor heel Europa zoomende kaarten te maken. Technisch geen enkel probleem. Maar het kost wel tijd en geld en wie wordt er gelukkiger van? Alle Nederlandse cachers die dan voor de zomer even kunnen kijken waar caches bij hun vakantie bestemming liggen.

Het denkwerk is dus al gedaan. Getuigen de kaarten die ik voor de TB-race van Australië naar Nederland heb gemaakt werkt het ook prima.

 

De bottom line voor de EU site is de vraag wie het wat kan schelen dat de site in Portugal een andere look en feel heeft dan de Deense. Ik denk niemand, waardoor de huidige portal functie van gc.nu naar ik vrees de enige nuttige is.

 

Naast het voorkomen dat b.v. MacDonalds wat met het domein was gaan doen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb zitten denken wat je met een gc.eu zou kunnen doen. En mijn conclusie is: gewoon een portal functie.

Dus eigenlijk een lijst van links, netjes georganiseerd en opgeleukt met grafische dingen.

Ik zou tussen de aanklikbare vlaggen en de directe link naar een landelijke site een tussenlaag zetten: een page met diverse links naar alles over geocaching wat zinnig is per land.

Een Amerikaan die naar Frankrijk gaat , weet dat dat land in Europa ligt en kijkt op gc.eu Helaas: welke vlag hoort bij Frankrijk? Als je over een vlag gaat met de muis: een popup met de naam van het land misschien?

En alstjeblieft: houdt de site stil: geen nationale volksliederen-ringtones laten klinken als je een vlag aanklikt! (bijvoorbeeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...