Spring naar bijdragen

Geocaching.EU


Joseph

Aanbevolen berichten

Na lang wachten op EurID is dan toch eindelijk Geocaching.EU in de lucht.

 

De registratie is gebeurd in de geest van de Stichting Geocaching en met dezelfde bedoeling als destijds de merknaam-registratie:

 

- Om te voorkomen dat er iemand oneigenlijk gebruik van maakt

- Om te voorkomen dat iemand het registreert en het eigenlijke gebruik beperkt.

 

Er zijn nog niet echt ideeen over wat we verder met dit domein gaan doen. Alles is nog mogelijk.

Wellicht kunnen we alle Geocaching organisaties / sites in Europa dichter bij elkaar brengen en de samenwerking bevorderen.

 

Heb je suggesties, mail ze naar bestuur@stichtinggeocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuke startpagina.

 

Klik ik op de Ned.vlag kom ik uit bij geocaching.nu. Als ik daar een zoekopdracht geef via plaatsnaam (Hattem) krijg ik ook de caches die al een maand of meer zijn gearchiveerc of opgeheven. Kan er geen andere link komen?

 

 

Nee hoor je klikt op de vlag van Luxemburg (dat blauw is net iets lichter), als je op de nederlandse vlag klikt dan kom je gewoon op geocaching.nl uit.

Luxemburg heeft geen eigen site vandaar dat die aan geocaching.nu gekoppeld is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke startpagina.

 

Klik ik op de Ned.vlag kom ik uit bij geocaching.nu. Als ik daar een zoekopdracht geef via plaatsnaam (Hattem) krijg ik ook de caches die al een maand of meer zijn gearchiveerc of opgeheven. Kan er geen andere link komen?

 

 

Nee hoor je klikt op de vlag van Luxemburg (dat blauw is net iets lichter), als je op de nederlandse vlag klikt dan kom je gewoon op geocaching.nl uit.

Luxemburg heeft geen eigen site vandaar dat die aan geocaching.nu gekoppeld is

:):D

Maar kan Luxemburg dan ook niet via .nl omdat .nu niet erg up to date is?

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel mooi dat het domein in NL handen is gekomen. Kunnen we Nederland toch weer mooi als hoofdstad van Europa neerzetten :D.

Leuk idee ook met die vlaggen.

 

Als alles een beetje werkt en de afzonderlijke landensites zich hieronder willen scharen kunnen we binnenkort op een blauw-groen-wit of geel stipje klikken in Europa i.p.v. alleen Benelux :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje raar 'gebruik' van die Luxemburgse vlag, dat wel.

 

Ik heb Badnews al gevraagd om een linkje te maken zodat je op de Geocaching.NU uitkomt en direct de kaart van Luxemburg opent, inclusief menustructuur.

 

For the time being: De link staat nu alleen naar de kaart van Luxemburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar kan Luxemburg dan ook niet via .nl omdat .nu niet erg up to date is?

 

Ik heb zoveel mogelijk de mij bekende sites in Europa gekoppeld. Geocaching.NU hoort daar ook bij. Het feit dat er geen site in Luxemburg is was een uitgelezen kans om de .NU daar neer te zetten. Geocaching.NU heeft namelijk ook kaarten van Luxemburg.

 

Als er iets niet funtioneert op de .NU moet je dat even doorgeven aan badnews@geocaching.nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel mooi dat het domein in NL handen is gekomen. Kunnen we Nederland toch weer mooi als hoofdstad van Europa neerzetten :D.

Leuk idee ook met die vlaggen.

 

Als alles een beetje werkt en de afzonderlijke landensites zich hieronder willen scharen kunnen we binnenkort op een blauw-groen-wit of geel stipje klikken in Europa i.p.v. alleen Benelux :).

 

Ik kan me hier bijna volledig bij aan sluiten.

Het idee met die vlaggen vind ik alleen helemaal niets.

Gewoon een plattegrondje zoals deze nu ook gebruikt wordt op .nl

Grote landen in stukken delen ivm de overzichtelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me hier bijna volledig bij aan sluiten.

Het idee met die vlaggen vind ik alleen helemaal niets.

Gewoon een plattegrondje zoals deze nu ook gebruikt wordt op .nl

Grote landen in stukken delen ivm de overzichtelijkheid.

 

Aan beide zit natuurlijk een voordeel, als startpagina is de vlaggen erg leuk, maar een extra optie met kaart is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lang wachten op EurID is dan toch eindelijk Geocaching.EU in de lucht.

 

De registratie is gebeurd in de geest van de Stichting Geocaching en met dezelfde bedoeling als destijds de merknaam-registratie:

 

- Om te voorkomen dat er iemand oneigenlijk gebruik van maakt

- Om te voorkomen dat iemand het registreert en het eigenlijke gebruik beperkt.

 

Er zijn nog niet echt ideeen over wat we verder met dit domein gaan doen. Alles is nog mogelijk.

Wellicht kunnen we alle Geocaching organisaties / sites in Europa dichter bij elkaar brengen en de samenwerking bevorderen.

 

Heb je suggesties, mail ze naar bestuur@stichtinggeocaching.nl

Ik heb de indruk dat het niet direkt de bedoeling was om over de huidige inhoud te gaan praten maar dat men bekend maakt dat men het domein heeft geclaimd en dat men, per mail, voorstellen kan doen betreffende de invulling van het domein.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het aangewezen om eerst al die 'nationale' verenigingen van europese geocachers officieel te contacteren ?

 

Want geocaching.eu wordt pas echt Europees als ieder land en bijhorende community echt meewerkt en het ook goedkeurt dat er in zo'n kader naar hen wordt verwezen. Hoe goed bedoeld de goedkeuring door de volledige Nederlandse community ook is, er lopen nog bijna 300 miljoen andere Europeanen rond die misschien willen meedoen ( cijfer is maar een gok ... gelukkig cachen ze nog niet allemaal ).

 

En niet overal is de situatie zo duidelijk als bvb in België waar maar 1 (één) overkoepelende organisatie bestaat. Ik hoef geen voorbeelden aan te halen denk ik.

 

Te overhaast werken zal bij andere communities een averrechts effect te weeg brengen, dat weet ik uit ervaring.

Hoe neutraler de startpagina, hoe groter het succes ...

Overigens, weet je dat het bvb in Frankrijk heel erg gevoelig ligt als er geen Frans maar Engels gebruikt wordt ?

 

De domeinnaam van geocaching.lu is inderdaad nog door niemand opgeëist. Er zijn daar steeds meer cachers actief maar er is nog geen spoor van een organisatie. Desondanks vind ik het niet gepast om onder die vlag iets anders te steken. Dan is het beter de vlag weg laten of een andere Europese vlag te kiezen want er ontbreken er nog.

bewerkt door Merel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het aangewezen om eerst al die 'nationale' verenigingen van europese geocachers officieel te contacteren ?

 

Want geocaching.eu wordt pas echt Europees als ieder land en bijhorende community echt meewerkt en het ook goedkeurt dat er in zo'n kader naar hen wordt verwezen. Hoe goed bedoeld de goedkeuring door de volledige Nederlandse community ook is, er lopen nog bijna 300 miljoen andere Europeanen rond die misschien willen meedoen ( cijfer is maar een gok ... gelukkig cachen ze nog niet allemaal ).

 

En niet overal is de situatie zo duidelijk als bvb in België waar maar 1 (één) overkoepelende organisatie bestaat. Ik hoef geen voorbeelden aan te halen denk ik.

 

Te overhaast werken zal bij andere communities een averrechts effect te weeg brengen, dat weet ik uit ervaring.

Hoe neutraler de startpagina, hoe groter het succes ...

Overigens, weet je dat het bvb in Frankrijk heel erg gevoelig ligt als er geen Frans maar Engels gebruikt wordt ?

 

 

Maak daarom van geocaching.EU een europesche kaart waarbij alle caches van bestaande cachegroeperingen getoond worden. Geen regels nodig want de aangeklikte stip linkt door naar de club die hem in bezit heeft.

Bijna geen taal problemen want je hoeft alleen maar te vertalen dat groen een multi is, blauw een rapertje enz. Een beetje het idee van buxley's. Als een groep niet meedoet oke dan niet, succes staat en valt toch over het aantal hits dat je krijgt. 90% van de caches zitten denk ik bij GC.com en dat is een kwestie van queries draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...