Spring naar bijdragen

Nieuwe Statistieken :)


Aanbevolen berichten

Foutje:

 

"Er zijn geen logs van Mirage + Flor gevonden."

 

Maar: Log bij cache:

 

"Matroesjka 2: Who am I ... Mirage + Flor ... 2005-12-01 "

Lezen is ook een vak. :thumbup:

 

Als Mirage + Flor het belangrijk zouden vinden dat hun logs kloppen, zouden ze dat wel met DHZ corrigeren. Net als bijvoorbeeld Team Pentagram, Biertje en Wilp.

Dan zouden ze ook gespannen zitten afwachten waar hun missende logjes nou bleven en zou ik vertellen nog even geduld te hebben.

 

Maar als je naar de NIEUWE stats pagina zou kijken voor de logs van Mirage + Flor op deze plek, dan zou je zien dat er van alles en nog wat staat.

Daar zou je dan ook kunnen zien dat de betreffende cache er keurig bij staat en dat er sinds dien nog 7 anderen zijn gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het zo dat je voor de statistieken gewoon per cachepagina dan wel per hunter logs inleest van gc.com? Als dat zo is, hoe kunnen dan logs ontbreken?

 

 

edit: reactie op post hierboven:

 

Sorry - niet gezien dat het een andere stats pagina betreft. Ik was er van uit gegaan dat klikken op 'stats' op gc.nl naar de nieuwe pagina zou leiden, hetgeen niet zo is. Excuus!

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een opmerking (waarschijnlijk geneuzel in de marge, maar ik meld het toch maar):

 

Onderaan de FTF ranking staat een pijltje met: java script:Display(51)

Bij het erop klikken krijg je dezelfde pagina terug.

Maar er is toch maar een pagina :thumbup: ?

 

(Staat trouwens ook op de oude statistiek pagina...)

 

Mocht het de "terug naar boven" link zijn, dan lijkt mij een pijltje naar boven duidelijker. Nu lijkt het erop dat er nog een pagina komt.

bewerkt door team_wolfje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het zo dat je voor de statistieken gewoon per cachepagina dan wel per hunter logs inleest van gc.com? Als dat zo is, hoe kunnen dan logs ontbreken?

Je aanname is correct. Maar het maakt onderdeel uit van een heel slim mechanisme (al zeg ik het zelf). De rede dat het soms mis gaat wordt regelmatig uitbundig in een ander draadje besproken.

 

Maar er is nog een rede. De database die nu gebruikt gaat worden is de database die oorspronkelijk was opgezet voor de cache kaarten. Ik heb nooit een poging gedaan om de inmiddels gearchiveerde caches te onderzoeken op cache logs. Ook boeide de caches in het buitenland mij niet. Zeker niet als ze niet op de kaarten voorkwamen.

Daar zijn nu inhaal slagen voor bezig.

 

Vandaar ook dat het willekeurig is bij wie er iets mist. Vaak zijn dat "de oude knarren" die al cachten in het pre-DHZ tijdperk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij klopt er iets niet. In aantal logs per hunter staat aantal founds op 317. In de ranglijkst op 318. Bij mij volgens GSAK 318. Ik mis ergens dus een log? Als ik een keertje veel tijd heb zal ik dat wel proberen op te speuren. Maar eerst eten... :thumbup:

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even off-topic (en je hebt het niet van mij ;) ):

 

Moet je de link http://www.geocaching.nl/test/ForumBanner.php?id=689 eens proberen. En dan in plaats van 689 je eigen forum Id. (Dat kun je zien als je over je naam op een postje gaat). :thumbup:

 

Daar gaat nog een DHZ pagina voor komen, want het wordt nog veel leuker.

 

Nu weer on-topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... Als ik een keertje veel tijd heb zal ik dat wel proberen op te speuren. Maar eerst eten... :D

 

lteunis

 

bedoel je deze?

 

??? B)

 

 

Eigenlijk wel maar dan als kwinkslag....

De puzzels waren gisteravond al opgelost maar ik heb voor komend weekend geen tijd en zoeken naar caches heeft mijn voorkeur boven zoeken naar missende logs. Hoewel die ene van mij inmiddels al wel gevonden is. Ik zal Reintje daarvan op de hoogte stellen met een PB.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedergeval bij nederland maar als ik bij de buitenlandse caches kijk zit er toch wel een groot verschil in???

Als ik naar je getallen kijk, vind ik dat het al aardig klopt. B)

 

Er missen 2 Nederlandse caches en waarschijnlijk een locationless cache (De cache uit Florida).

Voor de rest zitten er verschillen in. Maar als ik zo kijk spelen die zich af in België. Net als de VS doen ze in België aan provincies. Vroeger was dat niet, maar sinds een jaar of zo wel.

Bij het nieuwe mechanisme worden de actuele gegevens steeds ververst. Als dus een cache verplaatst van België naar Antwerpen worden de logs in het nieuwe mechanisme ook aangepast. In het oude mechanisme zat dit niet. Een cache bleef liggen in het land waarin hij oorspronkelijk was geplaatst.

 

Het zal nog wilder gaan worden, omdat er een mechanisme aanwezig is om Netherlands te boeken op Nederland en de provincies in België te boeken op België. (Dat is een spinn-off van de travelbug race.) Je ziet het gebruik daarvan al bij de overzichten van FTF logs.

 

 

Hoe kan ik er nou achter komen welke logs ik nog mis?

En hoe kan ik die location cache bij mijn statestieken krijgen?

 

knifemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan ik er nou achter komen welke logs ik nog mis?

En hoe kan ik die location cache bij mijn statestieken krijgen?

Je kunt je oude statistieken en je nieuwe met elkaar vergelijken. Met name het overzicht van de landen kan daarbij handig zijn.

 

Maar je kunt ook nog een beetje geduld hebben. Op dit moment worden er telkens ontbrekende logs ingelezen. Met een beetje geluk gaat het "vanzelf" goed komen. Maar als je het leuk vind om te puzzelen: Be our guest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij klopt er iets niet. In aantal logs per hunter staat aantal founds op 317. In de ranglijkst op 318. Bij mij volgens GSAK 318. Ik mis ergens dus een log? Als ik een keertje veel tijd heb zal ik dat wel proberen op te speuren. Maar eerst eten... B)

 

 

lteunis

Zal wel "Halve Zolen Sluis" zijn, was bij mij ook het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij klopt er iets niet. In aantal logs per hunter staat aantal founds op 317. In de ranglijkst op 318. Bij mij volgens GSAK 318. Ik mis ergens dus een log? Als ik een keertje veel tijd heb zal ik dat wel proberen op te speuren. Maar eerst eten... B)

 

 

lteunis

Zal wel "Halve Zolen Sluis" zijn, was bij mij ook het geval.

Hier ga ik de fout in, je hebt hem nog niet gevonden lteunis! Hoe kan dat nou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij klopt er iets niet. In aantal logs per hunter staat aantal founds op 317. In de ranglijkst op 318. Bij mij volgens GSAK 318. Ik mis ergens dus een log? Als ik een keertje veel tijd heb zal ik dat wel proberen op te speuren. Maar eerst eten... B)

 

 

lteunis

Zal wel "Halve Zolen Sluis" zijn, was bij mij ook het geval.

Hier ga ik de fout in, je hebt hem nog niet gevonden lteunis! Hoe kan dat nou?

 

Klopt, bij mij had het wel met een sluis te maken maar gaat het om Unlock the Lock

 

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...