Spring naar bijdragen

Buitenlandse caches


Aanbevolen berichten

Op dit moment zijn Albrt en ik bezig een aantal forse veranderingen door te voeren aan de statistiek pagina's. Met deze actie komt er ook een verandering in het "inlezen van buitenlandse logs" regiem.

In de starts afdeling zal daar binnenkort een verhaaltje over opduiken, maar hier alvast een voorproefje waardoor iedereen kan anticiperen op de veranderingen.

 

Het inlezen van buitenlandse logs is een lastig punt. Wij willen namelijk voorkomen dat in onze database alle logs van iedereen over de hele wereld worden opgeslagen. Daarom proberen we er "slim" mee om te gaan. Het gevolg daarvan is wel dat er enkele regels zijn:

 

- Logs van caches in de BeNeLux worden altijd onmiddellijk ingelezen.

- Logs van caches in Duitsland en Frankrijk, voor zover die op de cache kaarten staan, worden met een vertraging ingelezen. Die vertraging kan oplopen tot enkele weken.

- Logs van een hunter met meer dan 50% van zijn gevonden caches in Nederland worden onmiddellijk ingelezen.

- Logs van een hunter met geactiveerde "aanvullende functionaliteit" worden onmiddellijk ingelezen.

- Logs van caches die via DHZ zijn aangevraagd worden altijd ingelezen. Onafhankelijk van het bekend zijn van de cache.

 

In de meeste gevallen is dit regiem afdoende om alle relevante logs correct in de statistieken verwerkt te krijgen. Maar om er zeker van te zijn dat het altijd goed gaat is het aan te bevelen dat je de "aanvullende functionaliteit" activeert. Daar moet je een activatie code voor aanvragen en dat kan op deze pagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Heel veel waardering voor al die statiestieken en kaarten.

 

Wat ik een beetje mis is de 'ver van huis factor'. Ik zit dan te denken aan het totale kilometers van huis wat gelogd is. Dus een cache in Australie levert dan heel veel op als tien caches binnnen 5 kilometer van huis.

 

Geen idee of zoiets te realiseren is en of het wenselijk is maar ik zou het leuk vinden.

 

bjorri, de reis is per slot van rekening het doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Heel veel waardering voor al die statiestieken en kaarten.

 

Wat ik een beetje mis is de 'ver van huis factor'. Ik zit dan te denken aan het totale kilometers van huis wat gelogd is. Dus een cache in Australie levert dan heel veel op als tien caches binnnen 5 kilometer van huis.

 

Geen idee of zoiets te realiseren is en of het wenselijk is maar ik zou het leuk vinden.

 

bjorri, de reis is per slot van rekening het doel.

 

 

Begin je nu niet een heel beetje door te slaan Bjorri?

Je zou er zeker ook nog wel bij vermeld willen zien hoe lang cq. hoe kort je erover deed om de cache te vinden.

Of met hoeveel letters je gelogd hebt? Hoe meer letters, hoe hoger je score.

 

Je begint op een bepaalde schaal hoog te scoren, nu.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin je nu niet een heel beetje door te slaan Bjorri?

Je zou er zeker ook nog wel bij vermeld willen zien hoe lang cq. hoe kort je erover deed om de cache te vinden. 

Of met hoeveel letters je gelogd hebt? Hoe meer letters, hoe hoger je score.

 

Je begint op een bepaalde schaal hoog te scoren, nu.

 

 

 

Misschien een uitdaging voor Bjorri zelf om dit te realiseren. :P

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Heel veel waardering voor al die statiestieken en kaarten.

 

Wat ik een beetje mis is de 'ver van huis factor'. Ik zit dan te denken aan het totale kilometers van huis wat gelogd is. Dus een cache in Australie levert dan heel veel op als tien caches binnnen 5 kilometer van huis.

 

Geen idee of zoiets te realiseren is en of het wenselijk is maar ik zou het leuk vinden.

 

bjorri, de reis is per slot van rekening het doel.

 

:P Goed Idee Ik Ben Vaak Op Reis En Op Deze Manier, Kan Ik In De Weinige Keren Dat Ik Tijd Hebt Om Te Cachen Toch Lekker Punten Scoren.

 

Ben Benieuwd Of Reintje De Vos Daar Oren Naar Heeft, Ik Weet Niet Hoe Je Een Poll Moet Maken Maar Zou Leuk Zijn Om Te Weten Wie Dit Allemaal Leuk Vinden.

 

Goed Idee :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Heel veel waardering voor al die statiestieken en kaarten.

 

Wat ik een beetje mis is de 'ver van huis factor'. Ik zit dan te denken aan het totale kilometers van huis wat gelogd is. Dus een cache in Australie levert dan heel veel op als tien caches binnnen 5 kilometer van huis.

 

Geen idee of zoiets te realiseren is en of het wenselijk is maar ik zou het leuk vinden.

 

bjorri, de reis is per slot van rekening het doel.

Dus voor mensen met een grote beurs die zich verre vakanties kunnen veroorloven is dit wel leuk. Maar is het eerlijk :beerchug: ?

 

Een slcht idee!

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bedoeling bij het starten van dit draadje was het mededelen hoe we de logjes binnen lezen.

 

Suggesties voor nieuwe functies zijn altijd welkom, maar ik wil voorkomen dat de verwachtingen te hoog gespannen worden. Zoals ik al schreef, Albrt en ik zijn druk met het technisch reorganiseren van de statistieken. Dat is ingegeven door het grote aantal logs en het minimaliseren van het werk dat het missen van een log tot gevolg heeft.

 

Om een idee te geven. We hebben nu ongeveer 65.000 hunters in ons systeem die ruim 1.000.000 logs hebben geschreven op de 18.000 caches die we in huis hebben. Op zich geen rede om opgewonden van te raken, onder voorwaarde dat het wel een beetje georganiseerd is. Daarvoor zijn we op dit moment b.v. bezig met een technische inhaalslag van zo'n 4000 caches.

 

In principe komt dezelfde functionaliteit een-op-een terug en tijdens de verbouwing is de winkel gewoon geopend.

 

Wel zullen er ook wat lollige neven effecten komen. Een daarvan kun je onder aan mijn postings zien. Zodra het zinvol is zal daar een DHZ pagina voor opduiken. Nog een rede om snel een activatie code aan te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik een beetje mis is de 'ver van huis factor'. Ik zit dan te denken aan het totale kilometers van huis wat gelogd is. Dus een cache in Australie levert dan heel veel op als tien caches binnnen 5 kilometer van huis.

Met alle respect, wat een geleuter. Wat levert een cache dan op? Volgens mij snap je geen jota van de telling. Het is geen puntensysteem, het is geen wedstrijd. Je verdient geen punten met een cache. De (op)telling is het aantal gevonden caches. Staat er 10 achter je naam, heb je 10 caches gevonden. Staat er 100, je raadt het al, heb je er 100 gevonden.

Of je nu een cache doet met een wandelroute van 30 kilometer of 25 opraapcaches direct vanuit de auto, een gevonden cache is een gevonden cache.

 

Geen idee of zoiets te realiseren is en of het wenselijk is maar ik zou het leuk vinden.
Tot nu toe ben je de enige. En ik hoop van ganser harte dat het niet te realiseren is.

 

bjorri, de reis is per slot van rekening het doel
nope, een cache zoeken is het doel van geocaching.

 

Geocaching is an entertaining adventure game for gps users. Participating in a cache hunt is a good way to take advantage of the wonderful features and capability of a gps unit. The basic idea is to have individuals and organizations set up caches all over the world and share the locations of these caches on the internet. GPS users can then use the location coordinates to find the caches. Once found, a cache may provide the visitor with a wide variety of rewards. All the visitor is asked to do is if they get something they should try to leave something for the cache.

 

Geocaching is een avontuurlijk spel voor GPS gebruikers. Deelnemen met schatzoeken, op z'n Engels 'cache hunt', is een goede manier om de voordelen en de prachtige mogelijkheden van een GPS te leren kennen. Het basisidee is dat personen en organisaties/verenigingen (denk hierbij aan de scouting) caches verstoppen over de hele wereld en de locaties van deze caches delen door op internet hun exacte positie te melden. Andere GPS gebruikers benutten deze coördinaten om deze caches te vinden.

Is de cache eenmaal gevonden, dan geeft de cache, oftewel schat, z'n geheimen prijs en beloont de vinder met een variëteit aan beloningen.

Aan de vinder wordt gevraagd iets uit te cache te nemen en hiervoor in de plaats weer iets achter te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een idee te geven. We hebben nu ongeveer 65.000 hunters in ons systeem die ruim 1.000.000 logs hebben geschreven op de 18.000 caches die we in huis hebben. Op zich geen rede om opgewonden van te raken, onder voorwaarde dat het wel een beetje georganiseerd is. Daarvoor zijn we op dit moment b.v. bezig met een technische inhaalslag van zo'n 4000 caches.

 

Waar komen die getallen vandaan? Over wat voor regio heb je het?

 

Trouwens, een gevonden cache is een gevonden cache, ook al is het in Timboekistanië. Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat als je een cache in het buitenland gevonden hebt, deze ook gewoon bij je aantal gevonden caches staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment zijn Albrt en ik bezig een aantal forse veranderingen door te voeren aan de statistiek pagina's. Met deze actie komt er ook een verandering in het "inlezen van buitenlandse logs" regiem.

.......

.......

.

- Logs van een hunter met meer dan 50% van zijn gevonden caches in Nederland worden onmiddellijk ingelezen.

- Logs van een hunter met geactiveerde "aanvullende functionaliteit" worden onmiddellijk ingelezen.

- Logs van caches die via DHZ zijn aangevraagd worden altijd ingelezen. Onafhankelijk van het bekend zijn van de cache.

 

In de meeste gevallen is dit regiem afdoende om alle relevante logs correct in de statistieken verwerkt te krijgen. Maar om er zeker van te zijn dat het altijd goed gaat is het aan te bevelen dat je de "aanvullende functionaliteit" activeert. Daar moet je een activatie code voor aanvragen en dat kan op deze pagina.

 

Eigenlijk snap ik niet veel van dit bericht reintje. Daarom enkele vragen:

 

* ik ben geneigd te lezen dat jullie ermee bezig zijn om ook de buitenlandse caches mee te laten wegen ????? Van mij mag dat best namelijk !!

 

*" Logs van een hunter met meer dan 50% van zijn gevonden caches in Nederland worden onmiddellijk ingelezen."

Dan blijft er toch verder zo goed als niemand meer over oftewel dat zijn toch zo'n beetje alle nederlandse cachers!?

 

* Ik heb in het verleden DHZ al geactiveerd met een code: is dat dezelfde?

 

* "aanvullende functionaliteit" ? Hoe bedoelu ?

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het hellemaal met de meeste hier eens

 

Geen punten voor caches, ver van je woonplek.

 

Het is leuk dat je dit kan doen, maar is niet reeel.

Iedereen moet net zoveel kans hebben om eens boven in de statistieken te staan (als ze dat willen).

Het is dan ook gek dat je speciaal ver moet om dit te realiseren.

 

Veder zoals kruimeldief je al verbeterd, is het doel een cache zoeken in een leuk gebied. Niet de reis ernaar toe.

Dan wordt het zeker we gaan een dagje cachen, kom laten we het vliegtuig nemen.

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...