Spring naar bijdragen

Buitenlandse caches


Aanbevolen berichten

- Logs van caches in de BeNeLux worden altijd onmiddellijk ingelezen.

- Logs van caches in Duitsland en Frankrijk, voor zover die op de cache kaarten staan, worden met een vertraging ingelezen. Die vertraging kan oplopen tot enkele weken.

- Logs van een hunter met meer dan 50% van zijn gevonden caches in Nederland worden onmiddellijk ingelezen.

- Logs van een hunter met geactiveerde "aanvullende functionaliteit" worden onmiddellijk ingelezen.

- Logs van caches die via DHZ zijn aangevraagd worden altijd ingelezen. Onafhankelijk van het bekend zijn van de cache.

 

Sorry reintje ik heb nog wat opmerkingen en vragen.

 

Je geeft hier boven 5 regels.

Hoelang duurd het voordat de veranderingen van regel 5 doorgevoerd worden?

Ik cache veel in Duitsland ik heb bijna evenveel in D als in Nl gevonden. Wanneer ik nu meer in Duitsland heb gevonden hoe verhoud zich dat met regel 3?

Wanneer ik het goed begrijp maakt de "aanvullende functionaliteit" alle andere regels overbodig.

Kort geleden heb ik nog caches in Duitsland gelogd deze waren nog de zelfde dag op de kaart.

Hoe zit het met caches waarvan de log wel geregistreerd is maar niet correct (datum) en dus via DHZ aangemeld worden om de statistiek te wijzigen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat kan ik goed voor verwarring zorgen. :beerchug:

 

Ik zal een nieuwe poging doen.

 

"Aanvullende functionaliteit" is hetzelfde als wat vroeger "DHZ functionaliteit" heette. Als je dus DHZ kaarten gebruikt, heb je "Aanvullende functionaliteit". (Is gewoon marketing)

 

Het inlezen van de buitenlandse caches moet gebeuren, omdat een buitenlandse cache ook een gevonden cache is. Als we dus binnenkort komen met de Nederlandse onderschriften, dan moeten de aantallen van de gevonden caches natuurlijk wel kloppen. Als het niet klopt kun je dat met DHZ weer corrigeren en dan komt het zonder menselijk ingrijpen goed.

 

Bij het inlezen van buitenlandse logs, wil je natuurlijk niet de logs van "jan en alleman" meenemen. Er zijn heel veel caches wereldwijd. En we hebben maar een beperkte capaciteit op onze server. Dus proberen we "slim" te bepalen van wie we de logs wel moeten bewaren en van wie niet". Vroeger zat daar een grens in van 10 Nederlandse caches. Maar als iemand een paar weken in Nederland op vakantie was en hij deed er meer dan 10, dan hielden we zijn log voortaan altijd bij. Ook als hij in Australië woonde. Daarom is nu gekozen voor een grens van 50%. Bijna iedereen die een Nederlandse cacher is, heeft meer dan de helft van zijn caches in Nederland gevonden. En dus komt het automatisch allemaal goed.

Jurgen (van Co) is een voorbeeld van mogelijk een lastiger geval, omdat hij vlak bij de Duitse grens woont en dus mogelijk ook veel Duitse caches doet. Om geen probleem te hebben met de 50% heeft hij DHZ aan staan. (En vanwege de kaarten natuurlijk).

Van iedereen die DHZ aan heeft staan worden alle logs bijgehouden. Dus ook iemand uit Japan

 

De 4000 caches waar ik het over heb worden op dit moment automatisch ge-DHZ. Iedereen kan gewoon doorgaan als voorheen. Als je echter in je stats wat mist en je tilt er niet heel erg aan, dan is het verzoek om nog even te wachten. Aan een stats correctie zit namelijk nog handwerk. Aan een kaart correctie niet dus die kan gewoon gebruikt worden.

 

Binnen een week zal de zaak een "heel eind" bij zijn. Mogelijk geven we dan al door dat je op andere pagina's al vast de nieuwe spullen kunt zien. Omdat de ranking nogal explosief materiaal is, laat ik de nieuwe directory nog even in het midden. Anders staat namelijk binnen een uur het hele forum vol met meldingen van niet kloppende aantallen. (Waaronder die van mijzelf)

 

In een ultieme poging dit alles samen te vatten: Als je tot de ruim 1000 gebruikers van DHZ behoort hoef je niets te doen. Het gaat allemaal automatisch goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang duurd het voordat de veranderingen van regel 5 doorgevoerd worden?

...

Hoe zit het met caches waarvan de log wel geregistreerd is maar niet correct (datum) en dus via DHZ aangemeld worden om de statistiek te wijzigen?

De tijd tussen het aanvragen van een correctie op een log en het doorvoeren daarvan is afhankelijk van het aantal verzoeken dat wordt gedaan. Iedere paar minuten wordt er eentje gehonoreerd. Als je de pech hebt net achter een aantal aanvragen te zitten kan het dus best een uurtje duren. Meestal is het minuten werk.

 

Als je een verkeerde datum hebt opgegeven bij het loggen moet je die gewoon corrigeren op de cache pagina en daarna een correctie via DHZ aanvragen. Dan wordt alles ververst, dus ook de verkeerde log. Dat geld overigens ook voor het loggen van een verkeerde cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Reintje

 

In je een na laatste bericht geef je aan dat het op dit moment nog handwerk is. Dus dat we beter wat geduld moeten hebben wanneer het ons niet al te veel stoord dat de statistieken niet kloppen.

 

In je laatste bericht geef je aan dat meestal in korte tijd de wijzigingen zijn doorgevoerd. Is dit dan voor de nieuwe situatie wannneer het automatisch gaat?

Ik heb namelijk vrijdag 4 of 5 caches via DHZ doorgegeven met verkeerde datum. Bij GC.COm zijn ze wel correct. Deze zijn nog niet aangepast. Ik heb er ook geen probleem mee en tijdje te wachten met een nieuwe aanvraag aan DHZ ( automatisch). Dit bespaard jullie weer extra ( hand) werk de je goed kunt besteden aan het verder uitbouwen van het mooie systeem.

 

Jurgen & co

 

PS co heeft nu ook haar eigen account. Zwientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wij hebben 13 november jl. 2 caches gedaan in België. Deze verschijnen echter niet in de statieken.

De aanvullende functionaliteit geactiveerd, een van de logs weggehaald en daarno opnieuw toegevoegd, maar dat haalt niets uit.

Anderen (collega) die wat heeft gecached in China voegt log toe en deze wordt direct opgenomen. Wat doe ik fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben 13 november jl. 2 caches gedaan in België. Deze verschijnen echter niet in de statieken.

De aanvullende functionaliteit geactiveerd, een van de logs weggehaald en daarno opnieuw toegevoegd, maar dat haalt niets uit.

Anderen (collega) die wat heeft gecached in China voegt log toe en deze wordt direct opgenomen. Wat doe ik fout?

Heb je al genoegd nederlandse caches gelogd? Gebruik de zoek-functie en ik denk dat e.e.a. dan duidelijker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben 13 november jl. 2 caches gedaan in België. Deze verschijnen echter niet in de statieken.

De aanvullende functionaliteit geactiveerd, een van de logs weggehaald en daarno opnieuw toegevoegd, maar dat haalt niets uit.

Anderen (collega) die wat heeft gecached in China voegt log toe en deze wordt direct opgenomen. Wat doe ik fout?

Heb je al genoegd nederlandse caches gelogd? Gebruik de zoek-functie en ik denk dat e.e.a. dan duidelijker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al Reintje al vermeld heeft is men bezig met veranderingen. We moeten even geduld hebben totdat het nieuwe syteem draaid. Wanneer dat gaar gebeuren weet ik niet. Dit hangt af van de hoeveelheid vrije tijd van de makers en of het systeem goed genoeg is om te laten draaien. Zoals gezegd heb ik al het een en ander mogen testen dit zag er goed uit. Maar de rest ligt aan de makers. Wanneer zij vinden dat het goed is zullen ze zich wel melden. Zolang het oude systeem draaid moet je geloof ik 10 nederlandse caches hebben en het aanpassen van de zaken via DHZ gaat met de hand.

 

 

Geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al Reintje al vermeld heeft is men bezig met veranderingen. We moeten even geduld hebben totdat het nieuwe syteem draaid. Wanneer dat gaar gebeuren weet ik niet. Dit hangt af van de hoeveelheid vrije tijd van de makers en of het systeem goed genoeg is om te laten draaien. Zoals gezegd heb ik al het een en ander mogen testen dit zag er goed uit. Maar de rest ligt aan de makers. Wanneer zij vinden dat het goed is zullen ze zich wel melden. Zolang het oude systeem draaid moet je geloof ik 10 nederlandse caches hebben en het aanpassen van de zaken via DHZ gaat met de hand.

 

 

Geduld.

OK, Bedankt voor het antwoord.

Ben net begonnen zit nog maar aan de 7 nederlandse caches.

Zal geduld hebben :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...