Spring naar bijdragen

Waar laat je je spullen?


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Het ligt eraan wie er mee gaan en hoe lang de tocht is.

 

Als ik een rugzak meeneem, zit er standaard GPS, digicam enbatterijen, ehbosetje, insectenverwijdersetje, pennen en vochtig toiletpapier in. Soms gaat er dan ook nog een beetje eten en drinken mee. De rest blijft achter in de auto.

 

Als ik een niet al te lange tocht ga lopen voldoen de GPS, digicam en batterijen, en vochtig toiletpapier. Dat zit trouwens standaard in mijn schoudetas die altijd meegaat :naughty: In de auto ligt dan de rest. :)

 

Voor oppikkers is een pen en GPS vaak genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo, biedt er iemand meer?  :naughty:

Tja, ik, ik bied meer. Ik durf het bijna niet te zeggen wat er allemaal bij ons is als we eens gaan cachen.

Ik zeg dus wij, omdat we als team met zijn 2tjes zijn.

 

Wat hebben we bij ons? In de auto een BT GPS en een PPC met TomTom, een kist met voedsel voor Kruimel, Fee, en ChokoPrince de pitbullminpin. Verder altijd extra kleding (onder en boven) en schoeisel.

 

Goed, buiten de wagen hebben we bij ons:

 

1 KralenCacheFoon

1 FeeFoon

1 KruimelFoon

1 PDA (incl. Foon met toegang tot het internet

1 PPC (incl. Foon) met toegang tot het Internet.

1 GPS

2 PMR

1 Kruimeldiefgeocachinghikingstokmetcompas

2 tot prikstokken omgebouwde infuusstandaards

4 bidons met drinken

1 campingschepje

1 tekentang

1 multitoolset

1 jachtmes (30 cm lemmet)

2 zakmessen

1 snoeischaar (multifunctioneel)

2 kleine sneldrogende handdoeken

2 paar werkhandschoenen

2 vuilniszakken

2 zware Vanelle

4 aanstekers

2 paspoorten

1 rijbewijs

1 set bankpasjes

3 flesjes antimuggebetenjeukshit

1 EHBOset

1 KralenCache

1 pakketje teamdauwtrapperskoelkastmagnetischevisitekaartjes

1 pakketje met stickers om te loggen

4 pennen/potloden

1 digitale camera's

2 reserve geheugenkaartjes voor camera

3 reserve accu's voor camer

4 setjes van 4 opgeladen oplaadbare penlights

1 Petzl headlamp

1 staafzaklantaarn

 

Indien aanwezig de TB's om te ruilen of achter te laten in caches

Geen goodies

van alle caches die we gepland hebben een uitdraai van de PC inclusief per cache een geprinte topokaart met indien mogelijk de al bekende waypoints erop.

 

Paar euro parkeergeld

 

Geloof dat dit het wel was. Meeste verdeeld over of 2 rugzakken of over 1 rugzak en outdoorvest met allerhande zakjes,tasjes en ander aanhangend gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel van wat Kruimeldief meeneemt, nemn wij ook wel mee, maar dan in enkelvoud.

Plus:

opvouwbare paraplu

kleine verrekijker

vergrootglas

spiegeltje

geodriehoek

meetlint

reserve logboekje

reservesleutels van de auto

 

Vooral dat laatste is heel belangrijk! We zijn eens een set sleutels kwijtgeraakt tijdens een nachtevent in België, blij dat we met de reservesleutel naar huis konden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 snoeischaar (multifunctioneel)

 

Indrukwekkende lijst, Kruimel! Ik kan ze allemaal wel plaatsen, maar wat moet je in ******** met een snoeischaar ????

 

:naughty: :):eek:

 

 

Wat gaat er bij ons mee? Niet veel:

 

In de auto een PDA met DomDom

 

In de (kleine) rugzak:

 

GPS, reserve batterijen, wat pennen, zakjapanner, kompas, prikstok, wat goodies en eventueel TB's en coins. Dit staat standaard al klaar om weg te kunnen gaan, samen met 2 paar schoenen: stadscaches op sportschoenen, de andere caches op stevige wandelschoenen.

 

Wordt alleen nog aan toegevoegd eten, drinken en verkorte cache uitdraaien.

 

Gaan de kinderen mee, dan gaat er een tweede kleine rugzak mee met extra eten en drinken.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem vaak een rugzak mee als het een redelijk stukkie lopen is. Daarin zit dan hapjes en drinken, fototoestel, reservebatterijen en een regenbroek/jas.

In mijn jaszakken zit dan de GPS, logstickers, cache-uitdraai en pen. En ook handschoenen voor het zoeken (modder, brandnetels). Als het te warm is voor een jas doe ik de uitdraai en stickers in mijn broekzak, en doe ik een soort stoffen bekerhoudertje aan mijn riem waarin de GPS kan. Mijn mobieltje gebruik ik als rekenmachine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nemen we mee??

Een rugzak met een GPS, uitdraai van de cache(s) plus wat "gereedschap' zoals zakmes, kompas, schep, prikker, EHBO setje en een digicam en reserve batterijen, die als het goed is opgeladen zijn.

Verder natuurlijk pennen en reserve zipbags goodies en evt TB's, en als we er meer dan een doen eten en drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou poeh poeh wat sleept iedereen weer een hoop zooi mee zeg.

Gewoon GPS, camera, reserve batjes, cache beschrijving en als het mooi weer is een flesje drinken.

Oh ja en woef natuurlijk maar die neemt eigenlijk meer haar zelf mee hab ik geen omkijken naar. :thumbup:

 

 

 

 

 

 

 

wie lichtgewicht cached, zal nooit een zwaargewicht worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet toegeven dat veel wat Kruimel mee neemt ook bij ons wel standaard aanwezig is, behalve dan die snoeischaar.

Een passer gaat ook standaard mee, tot nu toe maar 1 x nodig.

Een ministatief voor de digicam, kun je eens met z'n allen op die foto.

Potloden, heel veel potloden. Belachelijk veel potloden. :thumbup:

Ze zijn dan ook gratis te krijgen bij de Ikea :D

 

En soms zelfs een Laptop, indien nodig. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik zoveel mogelijk op de fiets probeer te doen, neem

ik zo min mogelijk mee, de gps natuurlijk, gsm bijna nooit (wie

wil er nu gestoord worden bij het uit oefenen van zijn/haar hobby),

beschrijvingen van de caches die ik wil doen, foto camera en pen

en papier en kaart materiaal en dat alles zit meestal standaard in

de stuurtas die gebruik.

En tevens gaat er een tasje mee om onwillige lucht in de banden

te houden als dit nodig mocht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig, zo'n vliegvisjack :thumbup:

 

Maar wel een beetje zwaar als je hem helemaal vol gooit met spulletjes XD

 

Wij houden het toch maar bij een rugzak met lunchpakketjes, drinken, wat te happen tussendoor ( B'tween ofzow), en we doen de cachepapieren op zo'n klemplank. 't Loopt wat onhandig, maar is wel heel makkelijk bij het schrijven :eek: en natuurlijk goodies en stickervellen :D

bewerkt door team de zwarte kat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij hangen standaard de GPS, GSM (met bleutooth GPS-muisje (blijft in auto) en Route 66 om van cache naar cache te komen) en een digitale camera aan mijn broekriem.

In mijn rugzakje zitten 1 of 2 goodies, eventuele TB's, kompas, zaklampje, reserve batterijen, toiletpapier, handdoekje, 3 pennen, reserve zipplocs en de cachebeschrijvingen die gedaan zijn of nog ga doen. Afhankelijk van de lengte van de tocht gaan er 0, 1 of 2 drinkflessen mee. Eventueel brood voor mij en Joep (istie gek op).

De cachebeschrijving die ik aan het lopen ben, heb ik in de hand of in mijn broekzak.

Afhankelijk van het weer heb ik regenkleding in mijn rugzakje. En kleding die overtollig wordt tijdens een stevige wandeling gaat ook de rugzak in.

Oja, mijn pet hangt aan de zijkant als ie niet op mijn hoofd staat.

Dat was het wel zo'n beetje.

 

 

EDIT:

 

Dat was het nog niet helemaal. Ik ben vergeten de noodlijst te vermelden. Ook standaard in mijn rugzak.

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...