Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Je zou een "needs maintenance" note bij zo'n cache kunnen plaatsen. Daarvan gaat een emailnotification naar geocaching.com en naar beide NL Reviewers. Dan kan het maar zo zijn dat zij de cache-eigenaar aan gaan sporen zijn cache te onderhouden.

Zoals bij de Leidse hofjes zeker.... :beerchug:

Zijt gij tevreden, zegt het anderen via het forum, zijt gij ontevreden, zegt het mij via PB.

Geplaatst

Je zou een "needs maintenance" note bij zo'n cache kunnen plaatsen. Daarvan gaat een emailnotification naar geocaching.com en naar beide NL Reviewers. Dan kan het maar zo zijn dat zij de cache-eigenaar aan gaan sporen zijn cache te onderhouden.

Zoals bij de Leidse hofjes zeker.... :beerchug:

Zijt gij tevreden, zegt het anderen via het forum, zijt gij ontevreden, zegt het mij via PB.

Ligt niet aan U maar aan hen.... :blush:

Geplaatst (bewerkt)
... dat zijn condooms schat.

'wat zijn dat?'

"dingen die een papa gebruikt als hij geen papa wil worden, of niet ziek wil worden van een mama die nog geen mama wil worden."

Ik neem aan dat je je kinderen leert dat jokken slecht is! Overigens denk ik niet dat je mensen kunt vragen om rekening te houden met je kinderen. Caches worden (doorgaans) gemaakt en onderhouden door volwassenen, en ook het zoeken van caches wordt gedaan (of in ieder geval aangejaagd) door volwassenen. Het is en blijft een grote-mensen-spel. Kinderen rijden geen auto en kunnen geen GPS betalen van hun zakgeld (als dat wel zo is verwen je ze teveel).

Als je kinderen los laat lopen in het bos, kun je ervan uitgaan dat ze vroeg of laat vreemde dingen tegen komen (vrijende stelletjes, lege drankflessen, rollen prikkeldraad, everzwijnen, wolven, beren, Goonies), als je ze bij dat loslopen in het bos ook nog eens laat zoeken naar spullen die andere mensen expres hebben verstopt, wordt die kans alleen maar groter!

Vreemde dingen tegen komen zijn in mijn beleving: ET, een schaap met vijf poten.

Ongewenst zijn openlijk vrijende stelletjes, maar een cache ligt per definitie altijd verborgen en dan kan je op ondermaanse zaken stuiten. Onvermijdelijk en onderdeel van de natuur...Tja...Wie zong ook al weer daar waar het gras twee kontjes hoog is?

Maar waarom zou je in hemelsnaam dergelijke zaken, zoals condomms, tampons, kogels als goodie willen achterlaten in een cache? Zijn er lieden in het bijzonder cachers bij wie de nood zo hoog is dat zij in een intieme pose in het gras moeten neervlijen. Of de hand aan zichzelf willen slaan?

Ik denk dat cachers slechts één acute nood en drift (als het maar geen rood waas voor ogen is!) hebben: Waar is die vermaledijde cache verstopt!!!!! Dus een leuke goodie of geen goodie achter laten lijkt mij niet zo moeilijk.

:blush: Waar ik wel mee worstel is het vinden van een leuke goodie...

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst
Maar waarom zou je in hemelsnaam dergelijke zaken, zoals condomms, tampons, kogels als goodie willen achterlaten in een cache? Zijn er lieden in het bijzonder cachers bij wie de nood zo hoog is dat zij in een intieme pose in het gras moeten neervlijen. Of de hand aan zichzelf willen slaan?

Je geeft jezelf al antwoord eigenlijk:

Ik denk dat cachers slechts één acute nood en drift (als het maar geen rood waas voor ogen is!) hebben: Waar is die vermaledijde cache verstopt!!!!! Dus een leuke goodie of geen goodie achter laten lijkt mij niet zo moeilijk.

Juist die acute nood en drift, met de vraag waar die vermalijde cache toch ligt, kan er voor zorgen dat de nood voor een intieme pose wel eens heel hoog kan worden. Neervlijen wil ik niet direct zeggen, maar heb wel eens moeten wildplassen en wildp**pen. Dat eerst is iets natuurlijks en bevrijdends, het laatste is toch ietwat problematischer, alhoewel het na de actie wel heel bevrijdend kan zijn. Zal je zien dat je het net op de niet gevonden cache hebt achtergelaten.

Ik heb al eens zo'n cache gevonden in het "Hooge Noorden". Ik vermoed dat die gast die op de dijk zittend, op een tuistoel voor een camper, mij bespiedend met een verrekijker, zich afvroeg wat ik in vredesnaam zat te zoeken bij zijn hoop.

Geplaatst
Wij willen even onze frustratie kwijt hoor.

Vorige week zijn wij weer even bij onze cache geweest en hebben hem weer leuk gevuld met allerlei dingen die we uit allerlei winkeltjes bij elkaar schar__relen.

We kunnen ons zo vreselijk ergeren dat er mensen steeds de leukste dingen eruit halen en gewoon helemaal niets terug erin stoppen.

Ja een TB maar dat telt helemaal niet.

Zo kunnen we iedere keer onze cache weer opnieuw aantrekkelijk maken.

De regels zijn toch heel duidelijk.

Deze log ziet er als volgt uit: "Zeker een goed gevulde cache.UIT: Scanradio en IN: TB"

De lol gaat er wel goed vanaf zo!

Dat wilde wij nu even kwijt :blush:

Welkom in de wondere wereld van Geocaching.

Ik ben het volledig met je eens. Niet dat het wat helpt overigens.

Geocaching is een echte afspiegeling van de maatschappij.

Er zijn ook al geocachers die geen oog meer voor de natuur hebben en overal inrijden en lopen waar het niet mag.

Geplaatst

... dat zijn condooms schat.

'wat zijn dat?'

"dingen die een papa gebruikt als hij geen papa wil worden, of niet ziek wil worden van een mama die nog geen mama wil worden."

Ik neem aan dat je je kinderen leert dat jokken slecht is! Overigens denk ik niet dat je mensen kunt vragen om rekening te houden met je kinderen. Caches worden (doorgaans) gemaakt en onderhouden door volwassenen, en ook het zoeken van caches wordt gedaan (of in ieder geval aangejaagd) door volwassenen. Het is en blijft een grote-mensen-spel. Kinderen rijden geen auto en kunnen geen GPS betalen van hun zakgeld (als dat wel zo is verwen je ze teveel).

Als je kinderen los laat lopen in het bos, kun je ervan uitgaan dat ze vroeg of laat vreemde dingen tegen komen (vrijende stelletjes, lege drankflessen, rollen prikkeldraad, everzwijnen, wolven, beren, Goonies), als je ze bij dat loslopen in het bos ook nog eens laat zoeken naar spullen die andere mensen expres hebben verstopt, wordt die kans alleen maar groter!

Vreemde dingen tegen komen zijn in mijn beleving: ET, een schaap met vijf poten.

:blush: Waar ik wel mee worstel is het vinden van een leuke goodie...

Leuke goodies zijn heel goed te vinden bij action.

Leuke dingen voor weinig geld.

Verder denk ik dat je wel degelijk rekening kan houden met kinderen.

deze Kinderen zijn mischien wel toekomstige cachers.

En goodie eruit dan ook een goodie erin denk ik en geen TB.

Geplaatst (bewerkt)

Je geeft jezelf al antwoord eigenlijk:

Juist die acute nood en drift, met de vraag waar die vermalijde cache toch ligt, kan er voor zorgen dat de nood voor een intieme pose wel eens heel hoog kan worden. Neervlijen wil ik niet direct zeggen, maar heb wel eens moeten wildplassen en wildp**pen. Dat eerst is iets natuurlijks en bevrijdends, het laatste is toch ietwat problematischer, alhoewel het na de actie wel heel bevrijdend kan zijn. Zal je zien dat je het net op de niet gevonden cache hebt achtergelaten.

Ik heb al eens zo'n cache gevonden in het "Hooge Noorden". Ik vermoed dat die gast die op de dijk zittend, op een tuistoel voor een camper, mij bespiedend met een verrekijker, zich afvroeg wat ik in vredesnaam zat te zoeken bij zijn hoop.

:)

Kijk Kruimel ik geef toe dat sommigen van ons in de anale fase zijn blijven steken of daar met weemoed aan terug denken. Dat afknijpen...de overwinning...de overgave...en de bevrijding...Hé, is dat niet geocaching bezien door de bril van ene Herr Sigi F.?

Misschien is het wel tijd voor een analyse, ik heb nog een sofa in de aanbieding! :blush: Wie o wie gaat een draadje wijden aan dit?

Nu we toch zijn aanbeland en de ondermaanse zaken eens voor het voetlicht verschijnen: Was het een mooie hoop? :lol:

Waarom "hoort dat niet in een cache"? Is toch gewoon een tampon, ongebruikt? Is dat nou ook al traumatiserend?

Ik kwam recent ook een cache tegen met een pen die het niet deed. Hoort ook niet in een cache! :-)

Wie had het over traumatiserend? Geloof me, ik raak nergens meer van in de war.

maar:

-Een tampon trekt vocht aan (en vocht is slecht voor het logboekje)

-Het is onhygienisch om een tampon in een cache te bewaren (Ik heb nog nooit een cache aangetroffen die echt schoon is)

-De "regel"; probeer iets terug te leggen wat meer waard is dan je wegneemt, lijkt mij in het geval van een tampon moeilijk haalbaar

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat een vrouw een tampon zou gebruiken die in een cache heeft gelegen, derhalve zinloos

Tampon ruilen met een inlegkruisje...met of zonder vleugeltjes...maandverbandje...dun..super dun...kortom mij te veel keuze.... :lol:

Nee laten we toch maar weer naar de gadgets gaan. Een photon pump bijvoorbeeld...

bewerkt door Ketelbinkje
  • 1 month later...
Geplaatst

"Quatsch!

Geocachen is ontstaan door en voor grote mensen. Aangezien daar ook jonge gezinnen tussen kwamen te zitten gingen geleidelijk aan ook kinderen mee op pad met hun ouders.

Dat er nu enkelen beginnen te roepen dat het voor kinderen is , is een misvatting eerste klas. Zodra die kleine kinderen waar het over gaat zelfstandig met de gps op pad gaan en pa en ma ergens aan de koffie, bier of wat dies meer zij, blijven zitten wordt die route voor kinderen.

Kinderen kunnen mee op pad, maar er is geen enkele reden om dan maar het hele geocachen op die kinderen af te gaan stemmen.

(verder lang kindonvriendelijk verhaal....)"

Maak je niet druk!! :thumbdown:

Pff laten we eerlijk zijn ...geocachen is een kinderlijk spelletje met dure speeltjes. Om daar allemaal zo'n drukte over te maken. Leg het eens uit aan een buitenstaander en verbaas je over het kinderlijke gehalte van je eigen verhaal. (dat ervaar ik tenminste altijd.... :beerchug: )

Geeft verder nix, ik doe het ook met veel plezier maar laten we er niet te serieus over doen.......

• 1 month later...
Geplaatst
-Een tampon trekt vocht aan (en vocht is slecht voor het logboekje)
Ik ben ook geen voorstander van tampons in een cache, maar dit is echt onzin.

Een vochtabsorberend voorwerp maakt zijn omgeving droger, niet natter.

Er wordt alleen vocht aangetrokken als het droger is, en het wordt droger doordat het aanwezige vocht in het absorberende voorwerp verdwijnt.

Als de cache ongehinderd vocht kan aantrekken wordt hij er niet natter van.

Als hij min of meer waterdicht is of niet in een kletsnatte omgeving ligt wordt hij er juist droger van.

Dat is precies de reden dat bij kwetsbare apparatuur wel een zakje silicagel wordt verpakt.

Geplaatst
Deze log ziet er als volgt uit: "Zeker een goed gevulde cache.UIT: Scanradio en IN: TB"

De lol gaat er wel goed vanaf zo!

Ben ik zeker mee eens !

Ik heb laats in een cache TB achtegelaten en een goodie mee genomen.

Vind dat opzich geen probleem, omdat ik bij 2 caches iets achter heb gelaten en niks mee heb genomen.

Als iedereen dat zou doen zou er niks aan de hand zijn...

Maar helaas is het vaak niet zo :thumbup:

Over kinderen en cachen. Zekers geen problemen mee.

Maar vind soms ook beetje jammer dat een cache TE kind vriendelijk is gevult.

Geplaatst
Vind dat opzich geen probleem, omdat ik bij 2 caches iets achter heb gelaten en niks mee heb genomen.

Leg dat maar eens uit aan de cache-plaatser wiens cache je wel devalueert. Die heeft waarschijnlijk geen boodschap aan de caches waar je wel iets toevoegde. M.i. moet je 'trade up, trade even or don't trade' per cache zien, niet als een gemiddelde over caches die je gedaan hebt.

Geplaatst
Over kinderen en cachen. Zekers geen problemen mee.

Maar vind soms ook beetje jammer dat een cache TE kind vriendelijk is gevult.

Wat zou er dan voor volwassen in moeten zitten? Vrijwel alle goodies tot nu toe die wij gezien hebben waren alleen geschikt voor kinderen. Op wat geocaching goodies na zoals badges/PAGs, stickers of persoonlijke goodies. Ook onze goodies zijn eigenlijk bedoeld voor kinderen, behalve de magneetplaatjes!

En een cache aantrekkelijk houden is voor ons ook zonder zand, takken en regenwater in de kist. Sommigen cachers lukt het om na een log een zwijnenstal achter te laten. Niet alleen de cache-legger is verantwoordelijk voor de kist, ook de gebruikers. Voor de rest.............een LOGBOEK :thumbup:

Geplaatst
Wat zou er dan voor volwassen in moeten zitten? Vrijwel alle goodies tot nu toe die wij gezien hebben waren alleen geschikt voor kinderen. Op wat geocaching goodies na zoals badges/PAGs, stickers of persoonlijke goodies. Ook onze goodies zijn eigenlijk bedoeld voor kinderen, behalve de magneetplaatjes!

En een cache aantrekkelijk houden is voor ons ook zonder zand, takken en regenwater in de kist. Sommigen cachers lukt het om na een log een zwijnenstal achter te laten. Niet alleen de cache-legger is verantwoordelijk voor de kist, ook de gebruikers. Voor de rest.............een LOGBOEK :thumbup:

Wat er in moet zitten voor volwassenen? Bieropener, speelkaarten en kaarsen. Aangezien er geen levensmiddelen in mogen zitten zelf nog voor bier te zorgen. Vervolgens een aantal vrienden uitnodigen en je kan gezellig een avondje kaarten... Dit zijn zo'n beetje de enige dingen die ik ooit uit een cache gehaald heb!

Ook gezien de waarde van de gemiddelde goodie kan ik het me niet voorstellen dat je dat ene ding persé mee wilt nemen. Vaak kan je het voor ongeveer een euro ergens nieuw in de winkel kopen. Dus ook alleen iets er uit halen en een TB er terug in stoppen snap ik niet echt... Goed je kan denken 't is maar een prul van een euro maar als je zo 30 bezoekers bij je cache hebt, heb je geen zin om er elke keer weer maar weer nieuwe dingen in te doen!

Verder inderdaad gebeurt het ook in mijn ogen maar te vaak dat caches niet goed afgesloten terug gestopt worden, of dat cachers hun uitdraaien er in achter laten (tja die heb je toch niet meer nodig) of vergeten een ziplockje goed te hersluiten, de dop goed op een pen te doen. Goed het kan altijd een keer gebeuren, zal me er zelf ook wel eens schuldig aan gemakt hebben, maar als we er met z'n allen een beetje op letten moet het toch wel lukken om te zorgen dat caches langer en beter blijven bestaan!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...