Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Je moet in staat zijn je eigen cache te onderhouden.... Lukt dat als je hem in Eurodisney achterlaat? En krijg je toestemming van Eurodisney?

Dat is een goeie. Er ligt nogthans 1 microcache in Eurodisney (+ 2 virtuele).

Maar goed eigenlijk is dit een beetje off-topic denk ik.

Jan

Geplaatst (bewerkt)
Leuk idee, leuke discussie ook, maar.....

Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.

Je zit echt met dat laatste stukje in dat regeltje. Het "fee" gebeuren kun je overslaan, maar juist het "locations that sell products or services." Dat stukje zou je dus de das kunnen omdoen.

Lijkt me een leuk discussiepunt.

Als dat echt niet mag, ik denk dan aan een cache van De Roode Looper, die we in het voorjaar gedaan hebben, hoever moet je dan gaan totdat het wel goedgekeurd wordt?

Je kunt ook een waypoint of een startplek hebben bij een leuke restaurant. Men is toch vrij om iets te kopen

Ik krijg nu het idee dat "men" ons wil beschermen tegen "impuls"aankopen.

Ik denk toch echt dat het meer te maken heeft met een bedrijf dat een cache zelf gaat plaatsen als lokkertje met de gedachte dat van iedere zoveel bezoekers, er altijd wel iemand is die iets koopt.

Ik persoonlijk maak toch weer verschil in het feit of het Siegurds eigen bedrijf is, of er werkt, of gevraagd heeft er een cache te mogen achterlaten als privépersoon.

Voor mij maakt dat wel degelijk een verschil.

Als de kroegbaas een cache op de bar zet, of ik vraag aan hem als bekende om een cache op de bar te mogen achterlaten, is voor mij een wereld van verschil. Hoe dicht het ook bij elkaar lijkt te liggen.

Je moet in staat zijn je eigen cache te onderhouden.... Lukt dat als je hem in Eurodisney achterlaat? En krijg je toestemming van Eurodisney?

Dat is een goeie. Er ligt nogthans 1 microcache in Eurodisney (+ 2 virtuele).

Maar goed eigenlijk is dit een beetje off-topic denk ik.

Jan

Het is ook offtopic B) Kijk, wat men allemaal dropt en dat dan ook nog langs de approver komt is een ander verhaal.

Maar je eigen caches moet je dus kunnen onderhouden. Een enkele keer lukt het om het te laten onderhouden door een ander, maar ik ga er vanuit dat deze caches er echt niet met toestemming van de beheerder/eigenaar liggen.

En dan zit je dus nog met het entreeverhaal dat een winkel niet heeft.

Goed dat je al opmerkte dat het offtopic was, hoef ik dat niet meer te doen ;)

als we de cache hebben gedaan willen we wel 10% korting  :yes:  B)

Ik weet dat dit een grapje is van jou, dat even voor alle duidelijkheid, maar, je noemt hier wel iets dat een reden kan zijn om de cache dus niet goed te keuren.

Dan is het dus echt het lokkertje waar ik het zo straks over had ;)

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst
Leuk idee, leuke discussie ook, maar.....

Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.    :yes:

Je zit echt met dat laatste stukje in dat regeltje. Het "fee" gebeuren kun je overslaan, maar juist het "locations that sell products or services." Dat stukje zou je dus de das kunnen omdoen.

Men is toch vrij om iets te kopen?

Natuurlijk is men vrij om iets wel of niet te kopen of te doen, maar de regels gaan daar niet op in.

Daar is alleen sprake van : lokaties waar zaken of diensten te koop worden aangeboden.

Dus ik denk dat je daar heel moeilijk toestemming voor krijgt van GC.com.

Maar, mits goed beargumenteerd, maken ze misschien een uitzondering.

Geplaatst
Maar, mits goed beargumenteerd, maken ze misschien een uitzondering.

Precies, zoals ik al schreef. Lijkt me een leuke discussie punt. En dan meer leuk qua punt dan qua discussie. Als je na afloop je zin niet hebt gekregen, is het dus al helemaal niet leuk. ;)

Maar, vooral als het je zelf niet betreft, lijkt het me leuk om dit eens aan te snijden en het eens uit te diepen met deze en gene die er over gaan.

Dit is echt wer zo'n punt dat als het er door zou komen, je geheid reacties krijgt van waarom hij wel en ik niet.

Kijk maar een paar berichtjes terug dat deze cache(idee) al weer werd vergeleken met caches geplaatst in Eurodisney.

PS. niets ten nadele van degene die de vraag over Eurodisney stelde.

Geplaatst
Hawkeyes heeft al zo'n cache op Vlieland.

Je moet het hele eiland afstruinenen, voordat je de code hebt om de cache in het bezoekers/natuurcentrum te kunnen openen.

Bloody Mary op Ameland lijkt hier ook wel een beetje op.

Hele eiland over om het slot van een kist te kunnen openen (bij een cafe dacht ik).

rh

Geplaatst (bewerkt)
Als dat echt niet mag, ik denk dan aan een cache van De Roode Looper, die we in het voorjaar gedaan hebben, hoever moet je dan gaan totdat het wel goedgekeurd wordt?

Je kunt ook een waypoint of een startplek hebben bij een leuke restaurant. Men is toch vrij om iets te kopen?

Inderdaad is de parkeerplaats vlakbij een hotel/restaurant waarvan de geschiedenis in de cache wordt beschreven. Je bent niet verplicht om wat te nuttigen maar het mag wel. Als dit niet zou mogen, dan mag er dus op de route van een cache geen horeca gelegenheid, museum of winkel aanwezig zijn. Je zou eens in de verleiding kunnen komen om daar geld uit te geven. IJscokarren onderweg moet je omzeilen etc. Dit is volgens mij toch niet de bedoeling.

*** Edit moderator: Eigen quote even leesbaar gemaakt. Was wel heel vreemd Nederlands ***

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst (bewerkt)

Persoonlijk vind ik het helemaal niets en ik mag ook voor Twinlife spreken. Niet dat hij dat zelf niet kan, maar aan zijn logjes te zien, weet je waar hij op dit moment is. ;)

Wij hebben onlangs de discussie gehad, nadat wij de warme kersen cache hebben gedaan. Die eindigde ook in een kroeg en wij vonden het in ieder geval niks. Naar binnen lopen vragen om de cache met een codewoord, vervolgens kijkt die ober ons glazig aan en je hoorde hem denken: 'Waar heeft die gozer het over?' Vervolgens werd er een ander bij geroepen en die mompelde iets vaags van 'ehhh op de bar of er achter'. Uiteindelijk de cache te pakken gekregen.

Naderhand op het terras gelogd en ook wat gedronken, maar dat hadden we anders ook wel. Of het wel dan niet mag laat ik in het midden, maar geef mij maar een plek waar ik niet afhankelijk ben van winkel- of kroeg eigenaren.

BTW. In Bierum komt ook een cache, maar als jullie die willen lopen, moet je de eigenaar van het grond wel 10 euro geven..... ;)

bewerkt door SN@G
Geplaatst
Persoonlijk vind ik het helemaal niets

Wij hebben onlangs de discussie gehad, nadat wij de warme kersen cache hebben gedaan. Die eindigde ook in een kroeg en wij vonden het in ieder geval niks.

Maar dat is natuurlijk per verstopplaats verschillen. Dat een kroegeigenaar een beetje stuurs is of van niets weet, wil niet zeggen dat de cache op zich niets is.

Ik denk dat Siegurd ook niet een cache in gedachten heeft met alleen maar de coördinaten van de winkel. Ik vermoed dat het een complete cache is en met op het eind de cache in een winkel. Met als motief dat hij van de winkelier el toestemming heeft.

Ook met caches in de natuur vind ik dat sommige de cache wel heel carambalig of smerig verstopt hebben. Dat mag niet aan de voorafgaande tocht/wandeling/puzzel afbreuk doen.

BTW. In Bierum komt ook een cache, maar als jullie die willen lopen, moet je de eigenaar van het grond wel 10 euro geven.....  ;)

Dan mag ik hopen dat de eigenaar een pin- en/of chipautomaat heeft.

Sinds je zo goed als overal kunt pinnen en je bij iedere fatsoenlijke parkeerautomaat kunt chippen, heeft Kruimel nooit geen stuiver meer op zak. Wil je wat verdienen aan Kruimel? Pinautomaatje.... anders gewoon pech.

Maarhuh, jij betn niet toevallig de eigenaar van dat stukkie grond? ;)

Geplaatst

Ik zou er als cacher geen moeite mee hebben om bij een commerciele gelegenheid een cache op te halen, mits:

- de cache niet door die gelegenheid zelf (of een medewerker) geplaatst is

- de openingstijden ruim genoeg zijn

- er geen toegang hoeft te worden betaald om de cache te halen

Dus eigenlijk alsof je de cache bij een privépersoon ophaalt. ;)

Geplaatst

Hoe zit het dan met natuurgebieden waar ik toegangsgeld voor moet betalen zou dat ook niet mogen? (ik heb hier mits aangegeven geen problemen mee)

Nickx

Geplaatst

Misschien was ik niet geheel duidelijk. De cache op zich was nog niet zo beroerd, maar het naar binnen moeten lopen en vragen naar de cache vonden wij niks. Maar het blijft onze mening en die is gelukkig niet bepalend. ;)

Geplaatst

Jongens, jongens, jullie slaan allemaal de spijker op de kop deze keer ;)

Ik ga proberen vanavond de meeste te "kwooten"!

Nog bedankt voor de reacties ;)

Geplaatst
Maar dit kan je ondervangen door het goed in je cache beschrijving neer te zetten. Voor mijn part laat je de winkelier voor leuke goodies zorgen. Hij een klant, wij een cache

Daar ben ik het met je eens er moet een goede cachebeschrijving komen!

Zero Cool en ook Professor X (man wat een geweldige vertaling) hebben er goed aan gedaan om even aan te halen dat commerciële caches dus sowieso niet bij de approver langskomen.

Maar ja, wat is in deze de commercie? Ik weet niet hoever je moet gaan. Omdat het een zaak is die bv outdoorspulletjes verkoopt? Dan zou het niet mogen?

Zit er verschil in een blikkie cola of een GPS als het puur om het kopen gaat?

En wie van ons wil die cache alleen maar doen omdat je daar ook een GPS kunt kopen? Dan ben je al langer naar zo'n ding op zoek

Nu wat anders. Je plaats een kokertje onder een dikke boom dat naast dezelfde winkel staat. Maakt dat dan verschil? Als ik het kokertje heb gevonden ga ik sowieso die winkel in. Outdoorzaken hebben een aantrekkingskracht op ons Kruimel, ook als er geen cache zou liggen.

Commerciële caches zijn caches waar sowieso geld aan verdiend wordt als je de cache gaat doen. Dat is in deze dus niet het geval.

Ik heb ooit een cache gedaan met een leuke route en de cache was "verstopt"  in en kroeg. De cache stond op de bar..... Als ik dan de kroegbaas een paar cent extra gun door en pilsje te pakken of een ijsje te kopen, is dat mijn wil en niet de enige manier de cache om te kunnen loggen.

Dus, in zoverre zie ik nog geen problemen voor wat de commercie betreft. En je hebt toestemming van de eigenaar.

Zo dacht ik dus ook :D

Cache Listing Requirements/Guidelines

Guidelines last updated 02/14/05

Commercial Caches / Caches that Solicit

Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.  

Tjah, daar zit nou weer dat vervelende regeltje :dribble:

Als dat echt niet mag, ik denk dan aan een cache van De Roode Looper...

En zo ken ik er nog vele anderen...

Ik krijg nu het idee dat "men" ons wil beschermen tegen "impuls"aankopen.

Ik denk toch echt dat het meer te maken heeft met een bedrijf dat een cache zelf gaat plaatsen als lokkertje met de gedachte dat van iedere zoveel bezoekers, er altijd wel iemand is die iets koopt.

Ik persoonlijk maak toch weer verschil in het feit of het Siegurds eigen bedrijf is, of er werkt, of gevraagd heeft er een cache te mogen achterlaten als privépersoon.

Voor mij maakt dat wel degelijk een verschil.

Dat is wel duidelijk Kruimel :D Daarom ook de start van deze topic. Dat je als eigenaar van een zaak geen lokkertje mag plaatsen in de vorm van een cache is inderdaad wel duidelijk. Maar wanneer zie je het als commercie als je de cache plaatst in of bij een winkel waar je voor de rest geen financiele band mee hebt?

Je bent volwassen genoeg om zelf te beslissen of je dan wat gaat halen of niet, toch? Dus wat maakt het uit! In Frankrijk zag ik een heel leuk kledingwinkeltje en daar had ik best een cache willen afgeven bij de balie. De naam van de winkel was... CACHE!!! Als nu zo'n winkel in Nederland zou bestaan dan is dat toch geweldig dat je bij de balie geen cache krijgt maar gelijk het logboekje omdat je nu voor de afwisseling 'in' een Cache staat :thumbup: Als je dan met een nieuwe gekochte broek weer de winkel uitloopt is jou keuze!

Ik zou er als cacher geen moeite mee hebben om bij een commerciele gelegenheid een cache op te halen, mits:

- de cache niet door die gelegenheid zelf (of een medewerker) geplaatst is

- de openingstijden ruim genoeg zijn

- er geen toegang hoeft te worden betaald om de cache te halen

Dus eigenlijk alsof je de cache bij een privépersoon ophaalt.

Dit vind ik nou een mooie samenvatting :thumbup:

Geplaatst
Wij hebben onlangs de discussie gehad, nadat wij de warme kersen cache hebben gedaan. Die eindigde ook in een kroeg en wij vonden het in ieder geval niks. Naar binnen lopen vragen om de cache met een codewoord, vervolgens kijkt die ober ons glazig aan en je hoorde hem denken: 'Waar heeft die gozer het over?' Vervolgens werd er een ander bij geroepen en die mompelde iets vaags van 'ehhh op de bar of er achter'. Uiteindelijk de cache te pakken gekregen.

Hee - die ervaring had ik daar ook. Net alsof ze het zelf niet kon schelen dat ze als eindpunt gebruikt werden voor de cache. Was wel een beetje jammer, want de route was leuk.

Geplaatst
Hawkeyes heeft al zo'n cache op Vlieland.

Je moet het hele eiland afstruinenen, voordat je de code hebt om de cache in het bezoekers/natuurcentrum te kunnen openen.

Bloody Mary op Ameland lijkt hier ook wel een beetje op.

Hele eiland over om het slot van een kist te kunnen openen (bij een cafe dacht ik).

Daarvoor hoef je niet een heel eiland over, hoor. Zo 1 ligt er in Amsterdam ook: Het Geheime Wapen .

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...