Spring naar bijdragen

favoriete cachesoort?


madmull

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Binnenkort wil mijn tweede cache gaan plaatsen.

Ik vraag me alleen af wat jullie het liefste doen?

Gaan jullie het liefst voor een gewone hit en run cache of hebben jullie liever een multicache of houden jullie meer van puzzelcaches?

Ook de size van de cache speelt mee, het wel of niet willen ruilen van goodies.

Misschien kunnen we hier een poll over starten.

 

Persoonlijk houd ik van puzzelcaches terwijl het vrouwelijke teamlid van multicaches houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Binnenkort wil mijn tweede cache gaan plaatsen.

Ik vraag me alleen af wat jullie het liefste doen?

Gaan jullie het liefst voor een gewone hit en run cache of hebben jullie liever een multicache of houden jullie meer van puzzelcaches?

Ook de size van de cache speelt mee, het wel of niet willen ruilen van goodies.

Misschien kunnen we hier een poll over starten.

 

Persoonlijk houd ik van puzzelcaches terwijl het vrouwelijke teamlid van multicaches houdt.

 

Puzzelcaches liggen mij niet, ik heb waarschijnlijk niet de juiste hersenkronkels want ik kan er nooit chocola van maken. Er staan dan wat willekeurige woorden, dat moeten coordinaten worden?!?

Maar het liefste heb ik een multicache, wel leuk als het een beetje originele manier is om aan de WPs te komen maar (A+10)*B caches zijn ook oke.

 

En de size wordt natuurlijk bepaald door wat je mag gebruiken van de beheerder / eigenaar. Als die geen grote ton wil dan houdt het op. Ik ben zelf niet zo'n goodies freak dus als er een echt logboek + pen in past vind ik het goed. Toch stem ik voor regular, om de TB's en voor anderen die wel graag willen ruilen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen als gezin het liefst caches waar een stukje bij moet worden gelopen in een mooie omgeving. Liefst van de variant multi-met-eenvoudige-puzzeltjes, zodat de kinderen kunnen helpen.

 

Maar zo nu en dan een lekkere hit&run is ook leuk, alleen micro's zeggen ons niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf wel een puzzelfanaat. Dus puzzelcaches zijn wel aan mij besteed. Vandaag toevallig eindelijk Enigma van Thex te pakken gekregen. Andere voorbeelden van, voor mij verslavende puzzelcaches: NME in Amsterdam van Biertjuh en Showdogs van mvs "team Pooh".

Henk

bewerkt door team-omega-25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij houden van multi's, hoewel wij daar regelmatig fouten bij maken. We hebben een multi vaker niet gevonden dan een traditional. Omdat wij met jonge kinderen cachen, kunnen we niet al te lange tochten lopen. Daarom lijkt het ons wel handig als de gehele afstand, dus van auto naar auto vermeld staat. Toch vinden we dat je zelf moet weten hoe je tocht moet worden. Het is immers je eigen cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ons maar een mooie multi door een natuurgebied. Bij ons staat de wandeling voorop. Het liefst lopen we de multi's dan ook met een flinke afstand tussen de wp's en met niet ál te moeilijke puzzels zodat de tijd besteed kan worden aan het genieten van de omgeving. De grootte van de cache maakt niet zo heel veel uit maar een micro na een lange wandeling is nou ook weer niet direct wat we verwachten.

Madmull, wat jullie nieuwe cache ook gaat worden: veel succes ermee. Voor alle soorten zijn wel liefhebbers (en tegenstanders) te vinden dus doe vooral wat je zélf leuk vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd van variatie bij het cachen.

.... snip ...

 

Dus madmull, wat mij betreft, maak caches die jullie zelf het leukst vinden om te maken.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

De leukste caches zijn die waar de uitzetter zelf veel plezier beleeft. Gewoon doen dus!

 

En wat ik zelf leuk vind verschilt van dag tot dag, en hangt niet in het minst af van het weer. En ook van zaken als: de tijd die ik heb om hem te lopen, de voorbereidingstijd, en natuurlijk ook de afstand vanaf hier.

 

Ik vind het wel belangrijk om in de beschrijving te lezen wat je zoal kunt verwachten. 20 km lopen is prima (bij koelte :lol1:) maar is wat minder als je nietsvermoedend op teenslippers aan de tocht begint. Persoonlijk houd ik er niet van om op de locatie een uur of langer in de rondte te moeten prikken om de cache te vinden, maar als ik er op voorbereid ben scheelt dat een heleboel.

 

Is dit goed genoeg zo :rolleyes: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd van variatie bij het cachen.

.... snip ...

 

Dus madmull, wat mij betreft, maak caches die jullie zelf het leukst vinden om te maken.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

De leukste caches zijn die waar de uitzetter zelf veel plezier beleeft. Gewoon doen dus!

 

En wat ik zelf leuk vind verschilt van dag tot dag, en hangt niet in het minst af van het weer. En ook van zaken als: de tijd die ik heb om hem te lopen, de voorbereidingstijd, en natuurlijk ook de afstand vanaf hier.

 

Ik vind het wel belangrijk om in de beschrijving te lezen wat je zoal kunt verwachten. 20 km lopen is prima (bij koelte :lol1:) maar is wat minder als je nietsvermoedend op teenslippers aan de tocht begint. Persoonlijk houd ik er niet van om op de locatie een uur of langer in de rondte te moeten prikken om de cache te vinden, maar als ik er op voorbereid ben scheelt dat een heleboel.

 

Is dit goed genoeg zo :rolleyes: ?

Sluit ook ik me geheel bij aan.

Elk soort cache heeft voor en tegenstanders, de enige die een goede cache kan leggen ben je zelf denk ik altijd maar. Want jij weet wat je leuk vind. Kortom jij bent de man.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo is het maar net!

Ons spreken de meeste caches wel aan. Een multi in een mooi gebied, een micro op een goed gekozen plaats of een puzzel waar je even mee zoet bent voor het uitroepen van het eureka. Het is vooral de afwisseling.

Kies in ieder geval een plaats die je leuk vind om te bezoeken en waar je anderen van mee wil laten genieten. Zelf cachen we een half jaartje en zijn, ook dicht bij huis, op leuke en onbekende plaatsen gekomen.

 

Je eerste cache vonden we trouwens erg leuk, ben benieuwd naar je tweede plaatsing :rolleyes:

 

Groetjes, MCMAL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Multi: Lekker om met het team een dagje op stap te zijn

puzzles: Heerlijk om een verloren uurtje of de tijd in de file te verdoen

hit 'run: Lekker overdag langs de weg om snel te scoren in je pauze

 

Kortom: Net hoe het uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...