Peetee Geplaatst 11 juni 2010 Geplaatst 11 juni 2010 Altijd weer mooi hoe cachers zichzelf in de nesten werken. Maar die cache die zàl gevonden worden!!
RoePer Geplaatst 23 juni 2010 Geplaatst 23 juni 2010 Heb ik in dit hele draadje nog geen enkel ski-ongeval tegen gekomen? Nou ja, dit is dan het eerste .. 23 maart in Ehrwald, op de Ehrwalder Alm met de dochter op de Isentalkopfbahn naar boven om rustig afdalend Yersinia (GC130MD) op te pikken. Bij het verlaten van de lift gaat er iemand over de linker ski ... De binding doet wat ie moet en lost ... Heb je al eens geprobeerd om te snowboarden op één ski? Niet doen! Bij het vallen een lelijke draai aan mijn rechter knie gegeven. Gevolg: kruisband vòòr, kruisband achter en meniscus geraakt .. wordt ook wel het "triad van O'Donoghue" of "unhappy triad" genoemd. Unhappy? Nou ik weet waarom ... operatie, revalidatie en bovendien 3 maanden niet cachen. Ben op het WWFM VII in Woensdrecht voor het eerst terug "onder de mensen" (nou ja cachers) kunnen komen ... Beste groeten, RoePer
haakmeer Geplaatst 23 juni 2010 Geplaatst 23 juni 2010 Ook na het cachen kan je nog stommiteiten uithalen. Heb je net een lekker dagje in een stad (Ulm) gecached, met de fiets natuurlijk, wil je weer richting het event terrein. Na de fietsen achter op de auto gezet te hebben rij je de parkeergarage uit, maar moet je wachten voor een voetganger. De uitrit van de garage zit vlak tegen de weg aan, dus ook voetgangers lopen daar. Wil je wegrijden, blijkt de slagboom tussen de auto en de fietsen te zitten, nou die was van plastic en had toe we een meter vooruitgereden waren een hoek van 45 graden. Balen, maar gelukkig was de beheerder zo vriendelijk om het maar door de vingers te zien.
WinnieThePoohNL Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Het is maar een kleintje maar kostte me toch ter plekke wel wat tijd. Tijdens de fietsmulti Mazzel (GC1V851) had ik bij een WP vergeten de info op te zoeken (gewoon voorbijgefietst dus) en daar kwam ik natuurlijk achter toen ik aan het eind van een stuk weg was met zwaar wind tegen, moest dus terug. Bij het WP aangekomen moest ik over een houten bruggetje met trap voor de info, dus ik zet m'n fiets neer, pak de camera uit m'n stuurtas voor het vastleggen van de info en loop het bruggetje over. Heb de info net gevonden maar de foto nog niet gemaakt als ik een akelig geluid hoor, m'n fiets, die ik dus vlak naast de sloot had gezet, was omgevallen, de inhoud van de stuurtas lag in het water en de fiets leek er achteraan te gaan. Ik stormde terug over het bruggetje en trok de fiets bij de sloot weg. De camera-inzet van de stuurtas, de schouderband (lag los onderin) en m'n cache briefje met de antwoorden lagen in het water. Gelukkig bleef de camera inzet drijven en kon ik die snel van het water vissen, de band ging ook wel maar het briefje was erg lastig. De wal was erg stijl en het water lag daar ongeveer een meter onder, en ik had toch geen zin om in het water terecht te komen. Na lang proberen te vissen naar het briefje bedacht ik me een trukje met de schouderband, kon er een lus mee maken en die aantrekken, dus na een aantal pogingen kon ik het papiertje in de lus krijgen en uit het water trekken. Inmiddels was er flink getoeterd naar me en het zal er ook wel heel charmant hebben uitgezien.... Ik kon in ieder geval nog de antwoorden van het doorweekte briefje overschrijven en weer verder. Zet nooit je fiets dicht naast een sloot is de les van dit verhaal
Twin Peaks Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Toen ik tijdens de heenreis naar Italie in Zwitserland stopte voor een kleine pauze, bleek enkele meters verderop op diezelfde Rastplatz een cache te liggen. (GC23776-Mach mal Pause) Dus reden we natuurlijk even die paar meter door om op ca 1 m. van de cache te parkeren. Terwijl ik uitstapte ging ik met mijn linkervoet per ongeluk op het uiteinde van de veter van mijn rechterschoen staan en toen ik daarmee een stap maakte trok ik zomaar de strik uit mijn veter!! Gelukkig was het maar 1 stap en kon ik het (magnetisch bevestigde) doosje zo vanachter de stalen trap wegplukken. Terug in de auto opgelucht ademgehaald en de veter (met een dubbele knoop) opnieuw gestrikt. Dat dat een benauwd moment was, zul je wel begrijpen.
Peetee Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Zo Twin Peaks, jíj hebt een spannend leven!!
Twin Peaks Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 (bewerkt) Zo Twin Peaks, jíj hebt een spannend leven!! Geloof me, voor wie zo'n cache een avontuur is, is een stap met een losse veter "doodsverachting" Het is dus allemaal een kweste van de beleving van het individu. Maar het echte drama begint nog: mijn dochters hebben wel wat kleinigheidjes geruild (die pasten er zowaar in) maar in alle opwinding ben ik zowaar "vergeten" het logboekje in te vullen. Overigens heb ik het probleem met de losse veters definitief opgelost, door de volgende caches op m'n teenslippers te doen 8 augustus 2010 bewerkt door Twin Peaks
naaktslakkies Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Tja zo ken ik er ook nog wel een paar. Van een bergje afgerold, en een deuk in mijn image. Bij een cache van Knuffel mijn hoofd opengehaald aan prikkeldraad. Bij een cache van Pyne scheenbeen ook opengehaald aan prikkeldraad. . Naaktslakken zijn blijkbaar gevoelige typjes Maar het heeft wel iets wanneer je het na kan vertellen
ikke Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Wil je wegrijden, blijkt de slagboom tussen de auto en de fietsen te zitten, nou die was van plastic en had toe we een meter vooruitgereden waren een hoek van 45 graden Haha, geniaal.
Bandiet Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Vier jaar geleden zijn we ons rot geschrokken, net nadat we een cache gevonden hadden: Klik hier Als zoiets gebeurt, sta je toch raar te kijken zo hoog in de bergen en een uur lopen naar het eerste huis....
moose61 Geplaatst 8 augustus 2010 Geplaatst 8 augustus 2010 Meestal valt het pech gelukkig mee. Een keer echter veel pech. Nieuwe cache: Schneeberg. Samen met Team Gebrook en Vandergore op zoek naar de doos. Glijdt Vandergore onderuit op een diep uitgesneden bosweg welke door sneeuw bedekt was en valt op zijn been. Been gebroken... Ondanks het gebroken been toch een FTF gehaald! Groetjes, Moose61
trainfreak Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Tellen wespen en/of bijen ook mee? Daarnet tijdens het cachen een zwerm agressieve beesten achter mij gehad. Gelukkig waren we nog maar net bezig en aan WP2, en stond de auto niet veraf Ik ben zeker 4 keer gestoken waarvan 2x in mijn hoofd. Gelukkig hoefde ik niet te rijden want dat ging niet goedkomen...
Team Klus Geplaatst 24 augustus 2010 Geplaatst 24 augustus 2010 Langs een drukke weg moesten we afslaan naar een parkeerplaats, helaas was deze afgesloten en probeerde ik te draaien op het bospad. En daar stond een laag betonnen paaltje: klikkerdeklik. Gevolg: schade van meer dan € 2000. Ach....een hobby mag toch geld kosten
mmjjt Geplaatst 25 augustus 2010 Geplaatst 25 augustus 2010 Over cacheongelukjes gesproken, Nadat wij, op onze tweede dag van de vakantie, een mooie Multi hadden gelopen in Duitsland, kwamen wij aan bij de auto. Omdat het erg warm was eerst de wandelschoenen uitgedaan, lekker wat gedronken de (cache) spullen in de auto opgeborgen en besloten om in een naburig dorpje lekker even op een terras te gaan zitten voor een welverdiende verlate lunch. Na ongeveer 2 minuten rijden schrik ik op van een klap in de auto, kijk achterom en vraag de kinderen waar zij mee bezig zijn. Twee engelachtige gezichtjes kijken mij aan en zeggen “niets, echt niet”. En dan schiet mij te binnen, de GPS!!!!!!!!!!!! Aangekomen bij de auto heb ik namelijk de GPS op het dak gelegd om een hand vrij te maken voor de sleutels, hierna de kofferbak opgedaan en de GPS laten liggen. Onmiddelijk de auto stilgezet, we reden inmiddels 50km per uur, en in gestrekte draf terug gerend. Na ongeveer 300 meter terug te hebben gelopen zie ik onze colorado 300 met het scherm op het asfalt liggen en mijn hoop vervliegt dat hij in een berm zou zijn geland. Ik pak onze zwaargehavende Colorado op, draai hem om en bekijk het scherm, het is niet stuk. Vertwijfelt druk op de startknop en hij springt aan!!!!!!!!!!!!! Het scherm toont een kaart en de rock and roll knop werkt, ik kan gewoon nog een cache selecteren. Ondertussen zit iedereen in de auto in spanning te wachten op het slechte nieuws, maar gelukkig was onze Colorado bestand tegen de zware klap die hij gemaakt had en hebben wij geluk gehad dat hij eerst op de achterkant en antenne terecht is gekomen en “slechts” tot stilstand is gekomen op het scherm. De GPS vertoond nu, helaas, wel flinke sporen van aftakeling. Hij is bedekt met schaafplekken en enkele gaten in de rubber behuizing, maar we zijn dolblij dat hij nog gewoon werkt en hebben in de rest van de vakantie nog gewoon lekker kunnen cachen.
twodutch Geplaatst 25 augustus 2010 Geplaatst 25 augustus 2010 Wat te denken van het volgende; Ben je lekker op vakantie in de Ardennen, en op een van de laatste dagen maak je een mooie multi. Vol met prachtige waypoints en vergezichten. Een prachtige wandeling. Bij een van de waypoints moest ik een hekje over om wat sporten te tellen van een ladder die daar tegen een boom aanstond. Helaas niet gekeken of het hekje stevig was. Met palen en al ging ik tegen de vlakte op mijn rug. Bleek in het ziekenhuis dat ik een rugwervel had gebroken. Het duurde ook enige tijd voordat de Belgische 112 in de gaten had waar ik lag, want van coördinaten hadden ze nooit gehoord. Gelukkig kon mijn dochter een huis vinden een paar honderd meter verderop waarvandaan ze de ambulance heeft kunnen begeleiden naar mij toe. Ben nu 3 weken verder, en mag nog 3 weken op mijn rug liggen. Als dat geen ongelukje tijdens geocachen is. Gelukkig kon mijn schoonzoon het gezin terugrijden naar Nederland, en ik volgde een paar dagen daarna. Opgehaald door een goede vriend.
Aanbevolen berichten