Spring naar bijdragen

Buitenlandse kaarten


Welk buitenland moet het eerst op de kaart?  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk buitenland moet het eerst op de kaart?

    • Denemarken
      5
    • Duitsland
      7
    • Engeland
      8
    • Finland
      1
    • Frankrijk
      20
    • Griekenland
      4
    • Ierland
      4
    • Noorwegen
      2
    • Oost Europa
      2
    • Oostenrijk
      7
    • Portugal
      2
    • Spanje
      2
    • Zweden
      3
    • Zwitserland
      5
    • Anders
      4


Aanbevolen berichten

Regelmatig worden er vragen gesteld over cache kaarten van andere landen.

Met de vakantie voor de deur is die vraag heel opportuun. Ik heb gisteren even lopen denken en heb een idee hoe ik dat zou kunnen realiseren. Als gevolg daarvan ben ik het inlezen van caches in Griekenland gestart. (Ik ga daar namelijk deze zomer op vakantie. :thumbup: )

 

Ik schat dat er in Europa zo'n 15.000 caches liggen. Het is kansloos om die op een fatsoenlijke manier voor de zomer allemaal op een kaart te hebben. Er moet dus een selectie van landen worden gemaakt. Daarover gaat deze poll.

 

Stel, er komen kaarten van andere landen in Europa, welke moeten dan eerst?

(Dit is dus geen toezegging dat ze er komen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

België en Duitsland hebben zelf al erg goede en mooie overzichts- en deel-kaarten. Daar zou ik niet de eerste proriteit neerleggen. Luxemburg lukt met "onze" benelux kaart goed. Frankrijk (al ligt daar weinig volgens diverse berichten) of Denemarken. Deze twee landen i.v.m. de actieradius die wij komende jaren voor ogen hebben (kamperen en kleine kinderen). Zelf zou ik gecharmeerd zijn voor een gezoomde versie van de Pyreneen en de Alpen om daar nog eens met de motor naartoe te gaan :thumbup: . bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op zoek gaat naar caches op de Oostenrijkse kaart ;) besef je telkens weer dat je in Nederland enorm verwend bent.

Vandaar mijn stem voor een "Hollandse" kaart van Oostenrijk.

 

Overigens een opperbest initiatief Reintje. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even om de vreugde wat in te dammen.

 

Ik ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Daarvoor moet ik een pilot doen, omdat dit extra-tje niet onze BeNeLux kaarten "in de weg" mag zitten.

Als de kaarten op een of andere manier worden gemaakt, heb ik gegevens over de caches nodig. Om die gegevens te laden heb ik wat tijd nodig. En bij tijd denk ik aan weken.

 

Op dit moment ben ik met Wiliii bezig aan iets heel anders, maar het laden van cache gegevens uit een ander land is in beginsen heel eenvoudig. Vandaar dat ik vanmorgen in aan het rijtje "Belgium", "Netherlands", "Luxembourg" "Greece" heb toegevoegd. De gegevens gaan nu vanzelf binnen komen.

 

Kan ik ondertussen nadenken over licentie vrije kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is kansloos om die op een fatsoenlijke manier voor de zomer allemaal op een kaart te hebben. Er moet dus een selectie van landen worden gemaakt. Daarover gaat deze poll.

 

Stel, er komen kaarten van andere landen in Europa, welke moeten dan eerst?

(Dit is dus geen toezegging dat ze er komen)

 

Als ik dit hierboven zo lees is het wel een doelstelling van jou om Europa in kaart te brengen alleen niet voor de zomer natuurlijk. ;)

 

Het maakt mij trouwens niet zo veel uit welk land dat je misschien voor de zomer in kaart wil hebben, hebben wel vakantieplannen maar welk land dat het word zijn wij het nog niet over eens.

 

De landen welke dat ik nog kom voor de zomer staan al netjes in kaart.

Dus ik onthou mij van stemming en laat mij verrassen welke kaart dat er misschien voor de zomer op staat.

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al gemeld hebben Belgie en Duitsland al goede kaarten op hun Geocaching sites. Oostenrijk en Zwitserland staan geplanned voor de Duitse site maar duurt al een behoorlijke tijd zonder dat er wat gebeurd. Mijn voorkeur gaat uit naar de Alpen en Oostenrijk in het bijzonder. Dus zolang de Duitse site deze nog niet heeft dan dit land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik heb heel Europa in GSAK zitten... dus als je een exportje wilt. :thumbup:

 

En wijgaan komende zomer naar Tsjechie... maar ok daar helpen GSAK en de export naar Mapsource of Ozi me wel. Dus doe vooral wat jij zelf leuk vindt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op zoek gaat naar caches op de Oostenrijkse kaart :blink:  besef je telkens weer dat je in Nederland enorm verwend bent.

Vandaar mijn stem voor een "Hollandse" kaart van Oostenrijk.

 

Overigens een opperbest initiatief Reintje. :thumbup:

 

Ik heb ook gestemd op Oostenrijk omdat ik deze zomer naar Karintie ga.

Maar ik kan nu niet zeggen dat de Austria-map slecht is. Goed hij ziet er niet zo mooi en gedetailleerd uit als onze Beneluxkaart van Reintje maar je kunt je informatie er op vinden.

 

Geocaching Oostenrijk

 

Oostenrijkse cachemap Doorklikken op de kaart brengt je naar de diverse Bundesländer. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Voor persoonlijk gebruik kan je de kaarten gebruiken die CacheMaps kan tonen.

Dit zijn de oude MapBlast kaarten, maar ook andere UIview kaarten zijn te gebruiken. UIView kaarten zijn op internet vrij beschikbaar van alle delen van de wereld. Dus als je een loc of gpx file hebt van het land kan je met CacheMaps een kaart met caches maken. Dit alles offline en eventueel aanklikbaar zoals de kaarten op GC.nl.

 

:yes: CacheMaps is op dit moment een Excel applicatie en helaas werkt de optie om je eigen MapBlast kaarten van internet te halen niet meer.

 

:blink: Ik werk aan een nieuwe versie van CacheMaps die niet meer gebaseerd is op Excel maar een zelfstandige exe die samenwerkt met GSAK. Deze kan wel weer kaarten van over de hele wereld downloaden en als cachemap gebruiken. Maar het is nu nog in een beta stadium en er ontbreekt me de tijd om op korte termijn een foutloze versie te maken. Maar als er 'enorme' belangstelling is kan ik kijken wat ik kan doen om een bruikbare versie te publiceren.

bewerkt door BigBird
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar gaan we gewoon cachen in Nederland met vakantie.

Lekker de andere provincieen verkennen d.m.v. Bed&Breakfast.

Eens kijken of dat in Nederland net zo leuk is als in Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar gaan we gewoon cachen in Nederland met vakantie.

Lekker de andere provincieen verkennen d.m.v. Bed&Breakfast.

Eens kijken of dat in Nederland net zo leuk is als in Engeland.

Nederland staat niet in het lijstje, dus deze reactie begrijp ik niet zo goed mbt de poll.

 

Graag een reactie op je stem van de poll, en niet off topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...