Spring naar bijdragen

Buitenlandse kaarten


Welk buitenland moet het eerst op de kaart?  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk buitenland moet het eerst op de kaart?

    • Denemarken
      5
    • Duitsland
      7
    • Engeland
      8
    • Finland
      1
    • Frankrijk
      20
    • Griekenland
      4
    • Ierland
      4
    • Noorwegen
      2
    • Oost Europa
      2
    • Oostenrijk
      7
    • Portugal
      2
    • Spanje
      2
    • Zweden
      3
    • Zwitserland
      5
    • Anders
      4


Aanbevolen berichten

:thumbup: Ik werk aan een nieuwe versie van CacheMaps die niet meer gebaseerd is op Excel maar een zelfstandige exe die samenwerkt met GSAK. Deze kan wel weer kaarten van over de hele wereld downloaden en als cachemap gebruiken. Maar het is nu nog in een beta stadium en er ontbreekt me de tijd om op korte termijn een foutloze versie te maken. Maar als er 'enorme'  belangstelling is kan ik kijken wat ik kan doen om een bruikbare versie te publiceren.

 

Als deze versie de kaarten voor off-line gebruik (in cache :blink:) opslaat, dan graag! Dat zou een leuke aanvulling zijn om vanuit GSAK voor non niet-ozi gebieden caches te tonen. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nederland staat niet in het lijstje, dus deze reactie begrijp ik niet zo goed mbt de poll.

 

Graag een reactie op je stem van de poll, en niet off topic.

 

De Topic is Buitenlandse kaarten KOMMA waar gaan we heen op vakantie.

dmace blijft dus in Nederland op vakantie en de optie van anders staat er ook bij in de poll, wat ze vast en zeker gestemd hebben.

 

***EDIT Camelion*** Tekst verwijderd

 

Om bij de topic te blijven(anders raak ik off-topic) ik ga hier niet op stemmen, vind het al mooi dat als het doorgaat natuurlijk er kaarten bij komen van europeese landen en als het een land is waar nog niet 1 van is, is het helemaal mooi.

 

Gr Twinlife :thumbup:

 

btw gaan in de maand mei nog een weekje op vakantie in Nederland. :blink:

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Topic is Buitenlandse kaarten KOMMA waar gaan we heen op vakantie.

dmace blijft dus in Nederland op vakantie en de optie van anders staat er ook bij in de poll, wat ze vast en zeker gestemd hebben.

Reintje vraagt waar je naar toe gaat op vakantie, zodat hij wellicht kaarten kan maken met caches in dat favoriete vakantieland.

Lees het eerste bericht voor een kleine toelichting op de poll.

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op zoek gaat naar caches op de Oostenrijkse kaart besef je telkens weer dat je in Nederland enorm verwend bent.

Vandaar mijn stem voor een "Hollandse" kaart van Oostenrijk.

 

Overigens een opperbest initiatief Reintje.

 

Ik heb ook gestemd op Oostenrijk omdat ik deze zomer naar Karintie ga.

Maar ik kan nu niet zeggen dat de Austria-map slecht is. Goed hij ziet er niet zo mooi en gedetailleerd uit als onze Beneluxkaart van Reintje maar je kunt je informatie er op vinden.

 

Geocaching Oostenrijk

 

Oostenrijkse cachemap Doorklikken op de kaart brengt je naar de diverse Bundesländer.

Die Oostenrijkse kaarten zijn inderdaad ook erg mooi. Vooral die van de grote steden aldaar vind ik erg mooi. (Hint! ;))

Ik heb op Frankrijk gestemd omdat er geen goede Franse kaarten met GC.com- caches zijn. Er zijn alleen kaarten van Frankrijk van brillig.com en GC.com, en die zijn niet echt gedetailleerd. Bovendien gaan ook wij naar Frankrijk, dus als die kaarten er zouden zijn, zou dat erg leuk zijn. :dribble:

 

Groetjes Quaerens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op Engeland gestemd. Dat is het land waar ik denk ik het meeste op vakantie ga. Van engeland is een hele vreemde overzichtskaart waar je tig keer moet inzoomen. Erg onhandig. Van de nederlandse kaart kunnen ze nog veel leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan dit jaar met Datts op vakantie naar Tjechie! :beerchug:

 

Caches zijn daar ook alleen moeten we nog ff goed zoeken . :dribble:

 

Wij gaan naar het Lipnomeer.

 

groetjes inkesa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar gaan we gewoon cachen in Nederland met vakantie.

Lekker de andere provincieen verkennen d.m.v. Bed&Breakfast.

Eens kijken of dat in Nederland net zo leuk is als in Engeland.

Nederland staat niet in het lijstje, dus deze reactie begrijp ik niet zo goed mbt de poll.

 

Graag een reactie op je stem van de poll, en niet off topic.

Wat jij wil. Maar iedereen kan begrijpen dat als je keuze niet in het lijstje staat, dat deze "anders" is (welke wel in het lijstje staat).

Even nadenken op kleuterniveau a la "1+1=" blijkt weer eens teveel gevraagd. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jij wil. Maar iedereen kan begrijpen dat als je keuze niet in het lijstje staat, dat deze "anders" is (welke wel in het lijstje staat).

Even nadenken op kleuterniveau a la "1+1=" blijkt weer eens teveel gevraagd. :beerchug:

Het zal dan wel aan mij liggen. Maar als ik het goed begrijp wil Reintje, behalve de kaart van Nederland, ook een mogelijk ander land aanbieden. Nederland wordt op geocaching.nl toch al aangeboden?!

Dus dan is nederland toch niet relevant meer?!

Maar goed, zo lees ik het, en het kan blijkbaar anders gelezen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal dan wel aan mij liggen. Maar als ik het goed begrijp wil Reintje, behalve de kaart van Nederland, ook een mogelijk ander land aanbieden. Nederland wordt op geocaching.nl toch al aangeboden?!

Dus dan is nederland toch niet relevant meer?!

Maar goed, zo lees ik het, en het kan blijkbaar anders gelezen worden.

Excuses voor de donkere toon van de vorige keer. Had net een cachejacht moeten bekopen met een nieuwe autoband, dus zat niet helemaal in m'n element en kon je "terechtwijzing" wel begrijpen, maar niet waarderen.

Even goeie vrienden :beerchug:

 

Nu weer ontopic: Maar er zijn toch al zoveel andere kaarten?

(zie op veel plekken elders in het forum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, er zijn al zoveel andere kaarten.

Als je www.geocaching.nl bekijkt, zie je midden-boven "Kaart van benelux" en "kaart van nederland". Nogmaals, als ik het goed begrepen heb, wil Reintje hier de mogelijkheid gaan bieden voor de keuze van een ander land.

Nu kan hij gewoon Brunei of Togo kiezen, maar dat is niet een cache/vakantieland bij uitstek. Vandaar de poll, welke dan wel?

 

Maar, als ik dat helemaal fout zie, en dat is heel goed mogelijk, want ik ben een man (zegt mijn vrouw), dan moet Reintje maar ingrijpen.

 

Donkere tonen komen van twee kanten. Ik laat me ook niet van mijn vriendelijkste kant zien, maar dat komt vooral omdat de laatste tijd, in mijn ogen, alle draadjes in no-time afduikelen van wat de bedoeling was. In combinatie met wat andere ontwikkelingen. Dan maar even strakker modereren, en ja, sorry, je was er even de dupe van. Een moderator heeft maar weinig vrienden ;)

Maar even goeie vrienden? Ja hoor! :dribble::beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey,

 

 

Dit is de kaart van Nederland op "www.geocaching.nl"

http://www.geocaching.nl/maps/seek.php?action=nederland

 

Dit is de kaart van de Benelux op "www.geocaching.nl"

http://www.geocaching.nl/maps/seek.php

 

Nu begrijp ik van dit hele verhaal, dat Reintje daar op zo'n

zelfde manier kaarten wilt hebben van andere landen.

 

Deze hebben ze niet op "www.geocaching.com", bedoel op

de Reintje manier... Dat is natuurlijk te gek als er zo

meerdere kaarten van andere landen komen. Maar zoals

Kruimel ook schrijft misschien is dit niet de bedoeling? Kijken

wat Reintje er zelf van denkt.

 

Hoop dat je wat aan bovenstaande linkjes hebt?

 

ZC :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoals Kruimel ook schrijft misschien is dit niet de bedoeling? Kijken wat Reintje er zelf van denkt.

Ik ben vaak druk bezig met het maken van allerlei zaken voor de site. Ik laat me daarbij graag inspireren door dingen die ik zie en lees. Als ik het enen nog aan het afronden ben, loop ik te broeden op het volgende.

 

Recent zijn mij een aantal dingen opgevallen in relatie tot kaarten. Dat bracht me op het idee om een "dienst" te gaan aanbieden waarbij je je eigen caches kunt plotten op een kaartje dat je zelf aangeleverd hebt. Dat lijkt me leuk voor op je homepage of op je eigen cache pagina's. En omdat ik al kan plotten op een kaartje, kan dat nooit heel moeilijk zijn.

 

Ook viel me op, dat er veel vragen zijn over cache kaarten in andere landen. En dan mooier dan de kaarten op gc.com en als het kan een beetje actueel.

Op gc.nl loopt een automatisch mechanisme dat gegevens van caches verzamelt. Dat gebeurt op dit moment actief voor de BeNeLux en omstreken, maar is eenvoudig op te schalen naar andere landen. Op dit moment hebben we al caches in 94 verschillende landen/staten van USA/provincies in België.

 

Als ik wat ga maken op het gebied van kaarten in andere landen moet voor die landen data worden verzameld. Dat kost tijd en je kunt niet alles tegelijk doen. Dus dringt de vraag zich op: Welk land zouden we graag als eerste op een mooie kaart zien verschijnen. Dat was het doel achter deze pol.

 

De uitslag lijkt me duidelijk: Frankrijk. Dat komt me wel uit, want daar liggen slechts 500 caches, dus is het inlezen van de gegevens relatief snel klaar. Engeland, Duitsland en Oostenrijk staan op plek 2,3 en 4. Die ga ik niet doen: de lokale sites van Duitsland en Oostenrijk hebben al kaarten. Ook liggen er in Engeland ruim 5700 caches en in Duitsland ruim 8500.

 

Denemarken heeft slechts 800 caches, dus dat zou ook een aardige zijn. Bijkomend voordeel is dat de vorm van Denemarken wel past bij de vorm van de kaarten. Tot slot natuurlijk Griekenland. Met 94 caches dun becached, maar wel leuk omdat ik daar op vakantie ga.

 

Wat mij betreft mag de poll gesloten worden. Ik weet genoeg voor dit moment.

 

 

(Een ieder die het democratische gehalte van het geheel in twijfel trekt, kan ik gerust stellen: Dat is het niet. Bottom line is dat ik gewoon doe wat ik zelf wil en de geocaching community daarvan laat profiteren.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...