Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik mis de wandelcache nog!

Definitie: een wandelcache is een cache waarbij minimaal 6 km moet worden gelopen. Als de route met een motorvoertuig kan en mag worden gedaan is het geen wandelcache.

 

Voorbeelden van wandelcaches in mijn omgeving zijn:

- RUST EN ONRUST

- Grenskerkcache

- Leenderbos Trivia

- De Groote Peel

 

Een wandelcache zal in Nederland altijd een multicache zijn (met eventueel ook een puzzel element, zie Leenderbos Trivia), omdat traditionals en puzzel caches hier dicht te benaderen zijn. Wat het verschil maakt tussen een gewone multi en een wandelcache is dus de afstand.

Natuurlijk is het ook alleen een wandelcache als deze (op het parkeren na) niet met een motorvoertuig mag worden gedaan. Een fiets mag meestal wel, al is dit door het terrein soms onmogelijk. Een wandelcache kan dus vaak ook worden gefietst!

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de wandelcache nog!

Definitie: een wandelcache is een cache waarbij minimaal 6 km moet worden gelopen. Als de route met een motorvoertuig kan en mag worden gedaan is het geen wandelcache.

 

Voorbeelden van wandelcaches in mijn omgeving zijn:

- RUST EN ONRUST

- Grenskerkcache

- Leenderbos Trivia

- De Groote Peel

 

Een wandelcache zal in Nederland altijd een multicache zijn (met eventueel ook een puzzel element, zie Leenderbos Trivia), omdat traditionals en puzzel caches hier dicht te benaderen zijn. Wat het verschil maakt tussen een gewone multi en een wandelcache is dus de afstand.

Natuurlijk is het ook alleen een wandelcache als deze (op het parkeren na) niet met een motorvoertuig mag worden gedaan. Een fiets mag meestal wel, al is dit door het terrein soms onmogelijk. Een wandelcache kan dus vaak ook worden gefietst!

 

Toegevoegd. Definitie wel iets aangepast en meteen ook de begrippen fiets-cache en auto-cache ingevoerd.

#304-#306. Dank. :thumbup:

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wandelcache zal in Nederland altijd een multicache zijn (met eventueel ook een puzzel element, zie Leenderbos Trivia), omdat traditionals en puzzel caches hier dicht te benaderen zijn.

En deze dan? :thumbup:

 

Je hebt gelijk. Nadat ik jouw berichtje heb gelezen moet ik ook aan een andere cache denken. Minder ver maar volgens mij ook lang genoeg. Zoals Willii al in zijn lijst heeft gezet moet het dan meestal een multi zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Van tijd tot tijd kom je wel eens een (geocachers)-gluurder tegen.

Iemand die verborgen achter wat groen je staat te begluren (en er waarschijnlijk niets van begrijpt) en die je vaak zelf pas na een tijdje in de gaten hebt.

 

Verder hebben we af en toe te maken met Peter-en-de-wolf-logs

Dat zijn logs waarin gemeld wordt dat het logboekje ***VOL*** is.

Als je dan ter plaatse gaat kijken, merk je dat er nog plaats is of dat tenminste de helft van het boekje (nl. de achterkant van de blaadjes) nog niet beschreven is.

Zoals in het verhaal van Peter en de wolf waar tevaak vals alarm werd geslaakt en op de duur niemand nog reageerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Van tijd tot tijd kom je wel eens een (geocachers)-gluurder tegen.

Iemand die verborgen achter wat groen je staat te begluren (en er waarschijnlijk niets van begrijpt) en die je vaak zelf pas na een tijdje in de gaten hebt.

 

Verder hebben we af en toe te maken met Peter-en-de-wolf-logs

Dat zijn logs waarin gemeld wordt dat het logboekje ***VOL*** is.

Als je dan ter plaatse gaat kijken, merk je dat er nog plaats is of dat tenminste de helft van het boekje (nl. de achterkant van de blaadjes) nog niet beschreven is.

Zoals in het verhaal van Peter en de wolf waar tevaak vals alarm werd geslaakt en op de duur niemand nog reageerde.

 

Peter-en-de-wolf-log toegevoegd. #308. Dank. :beerchug:

 

Wat de gluurder betreft. Die staat al vermeld als Geo-dreuzel, denk ik. Het is er een speciale vorm van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...