dmace Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 Ik word echt boos als ik lees dat teams de cache-boxen van andere teams jatten. <{POST_SNAPBACK}> Dat las je niet. Je las nergens dat een ander team een cachebox heeft gejat. Of stond dat in de log? (lijkt me stug) Blijft een feit dat het nog steeds onbeschoft en "Not-Done" is.
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 Nee hoor, ik verwacht ook echt niet dat ik het kistje als cache weer ooit ergens terug zal zien. Ik wil ook zeker geen beschuldigende vinger opheffen naar welke geocacher dan ook. Dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren. Ik baal pas echt als wij als laatste een cache hebben bezocht en dus welicht door iemand gezien zijn die het nodig heeft gevonden de cache mee te nemen of kapot te maken. Gelukkig gebeurt het niet vaak. J@s kent me, als ik een cache zie, zie ik verder niks meer, en hij let dus op voor twee.
Geopatra Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) Goed, even een paar dagen er niet bij geweest en meteen gaat er weer iets rollen, dat "heet " ontaardde! ### Bericht aangepast door Moderator: Op deze manier lok je een flamewar uit. Laat het modereren maar aan een moderator over ### Tav. kapotte caches: het zal niet geheel verbazingwekkend zijn dat het onderwerp mij geheel bekend is. Wat mij nu echter enigszins verbaasd is dat er zo makkelijk naar andere cachers gewezen wordt. In dit soort gevallen en bij verdwijnen van een cache denk ik altijd aan vandalisme eerder dan aan medecachers. En ik heb toch al van begin af aan geroepen dat we moeten ophouden met al die publiciteit aan te gaan en al die nieuwe mensen binnen te halen vanwege eerder in dit lijntje vermelde redenen. Niets nieuws dus. Ik zie de risico's van dat soort lui veel meer in niet aan de regels houden mn. in de natuur, groepsgewijs luidruchtig op pad zijn en zodoende aandacht trekken , de cache niet goed terug leggen en de interssante dingen eruit halen zonder terug te doneren. Aldus mijn vooroordelen jegens die onduidelijke groep. Vandalen krijgen hierdoor veel meer kans om op iets opmerkzaam gemaakt te worden en dan hun gang te gaan. Onder vandalen beschouw ik groepjes jongelui in prepuber en puberjaren. Nationaliteit maakt niet uit mi. Ik vrees dat beschadigingen, verdwijningen van aanwijzingen en caches er tegenwoordig bij hoort-helaas! Ik heb er in ieder geval veel mee te maken. Door wat achterstand heb ik momenteel een lijst van 7 (!) caches waar wat aan vervangen, verplaatst, vertimmerd of wat dan ook moet worden. Verdwijnt een cache te vaak dan wordt hij gearchiveerd. Daar heb ik inmiddels een aardige lijst van. Geopatra. 9 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
GPSiegurd Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 (bewerkt) Wij van Team GPSearching maken ons ook best zorgen over de onhandigheid van sommige geocachers. Wij proberen in onze caches leuke en originele punten te bedenken en eindcaches te leggen die niet altijd munitiekisten zijn maar wat kwetsbare obejcten. Voor de mensen die WOOD PLACE, MY FIRST BABY (vernieuwde versie) en WATER PLACE hebben gelopen, weten dat deze drie routes met veel voorzichtigheid gelopen moeten worden wanwege de kwetsbare punten en/of eindcache. Een mooi voorbeeld is ook LDBC van Satellietje. Wij waren als een van de eerste die dit juweeltje vonden en we vonden het beschadigd. Nou kon dat in dit geval gebeuren, want je verwacht zoiets niet, maar toch moet men voorzichtiger omgaan met caches van anderen, en dat geldt voor iedereen en dus ook voor onzelf! 9 februari 2005 bewerkt door Team GPSearching
Camelion Geplaatst 9 februari 2005 Auteur Geplaatst 9 februari 2005 Tjongejonge, vandaag een dagje werken zonder internet, kom terug, krijg je dit. Een mailbox vol PB's, een draadje dat ging over kapotte caches, maar een wending lijkt te nemen waarbij de cachers elkaar kapot maken. Dan toch maar liever een kistje kapot. Anyway, het valt me op dat er al meteen weer een "oorlog" komt over dat micros per definitie troep/rommel/raap caches zijn welles/nietes. Jammer, bovendien tegen de forumregels. Afgelopen weekend een geoveldtocht gehouden en 32 caches gedaan. Merendeel van die zgn. raapmicros. Nou en? Oke, de caches op zich waren over het algemeen niet geweldig tot zwaar waardeloos, maar ik heb een SUPER-dag gehad en ben op plekken geweest waarvan ik het bestaan niet wist, laat staan dat ik er zonder doel naar toe zou gaan. En dat, mijn cache vrienden, maakt het geocachen zo enorm leuk. Dus het soort cache maakt meestal niet zoveel uit. Het is maar wat je er zelf van wilt maken.
gr2 Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 ....dat teams de cache-boxen van andere teams jatten. Mij was nog niets geworden van verdachte individuen of teams. Het onderlinge jatten binnen de Nederlandse geocaching-scene blijft volgens mij nog beperkt tot elkaars ideeën. Wij vernamen onlangs dat ammoboxen in sommige kringen in trek zijn voor het opbergen van cd's en dvd's.
GeoGerard Geplaatst 9 februari 2005 Geplaatst 9 februari 2005 Dat wist ik nog niet. CDs / DVDs in ammoboxen. Heb er laatst een gekocht daar past met enig buig en vlecht werk een volwassen vent in. Serieus! Wat zal ik daar eens voor streken mee uit gaan halen ...
Team Professor X Geplaatst 10 februari 2005 Geplaatst 10 februari 2005 GeoGerard Geplaatst op Vandaag, 00:20 Heb er laatst een gekocht daar past met enig buig en vlecht werk een volwassen vent in. Serieus! Wat zal ik daar eens voor streken mee uit gaan halen ... COFFIN CACHE
Twin Peaks Geplaatst 10 februari 2005 Geplaatst 10 februari 2005 Ik zou nog graag van de gelegenheid gebruik maken de overige forumgebruikers mijn excuus aan te bieden voor mijn eerdere reply op berichten in dit draadje wat, terecht, door de moderatoren is verwijderd. Niet zozeer een excuus voor het feit dat ik heb gereageerd, maar voor de wijze waarop ik een en ander heb geformuleerd. Ik heb me laten provoceren en, in de emoties van het moment, laten verleiden tot het doen van uitspraken waar ik niet achter sta. Ik had mijn mening anders moeten verwoorden. Dat wilde ik nog even kwijt (met dank aan de moderatoren voor deze gelegenheid) Twin Peaks
Kruimeldief Geplaatst 10 februari 2005 Geplaatst 10 februari 2005 #### Moderator Note: #### (met dank aan de moderatoren voor deze gelegenheid) Twin Peaks <{POST_SNAPBACK}> @Twin Peaks: Graag gedaan. @Iedereen: De verbanning is opgeheven, nadat we een goed "gesprek" hebben gehad per email en daarbij afspraken hebben gemaakt. Zand erover. GRTZ Kruimeldief
Camelion Geplaatst 10 februari 2005 Auteur Geplaatst 10 februari 2005 (bewerkt) En anders schakelen we over op de goedkope filmkokertjes <{POST_SNAPBACK}> Soms lees ik mijn eigen berichten nog wel eens na, en dan denk ik "mwah, ook niet erg handig geformuleerd" en bovenstaande zou wel eens voedingsbodem voor een paar reacties geweest kunnen zijn. ALs ik het heb over goedkope filmkokertjes, dan heb ik het niet over de kwaliteit van sec de caches. Wat ik wilde zeggen was dat wanneer je cache kapot is, je beter een filmkokertje kan hebben, want die vervang je nagenoeg gratis. Een kist (die van mij dan) kostte 7 EUR. En vanuit dat kosten-aspect was de opmerking geplaatst. Mijn excuus als ik weer eens zo prikkelend was dat menig haar een verticale houding aannam. 10 februari 2005 bewerkt door camelion
Kruimeldief Geplaatst 10 februari 2005 Geplaatst 10 februari 2005 En anders schakelen we over op de goedkope filmkokertjes <{POST_SNAPBACK}> Soms lees ik mijn eigen berichten nog wel eens na, en dan denk ik "mwah, ook niet erg handig geformuleerd" en bovenstaande zou wel eens voedingsbodem voor een paar reacties geweest kunnen zijn. ALs ik het heb over goedkope filmkokertjes, dan heb ik het niet over de kwaliteit van sec de caches. Wat ik wilde zeggen was dat wanneer je cache kapot is, je beter een filmkokertje kan hebben, want die vervang je nagenoeg gratis. Een kist (die van mij dan) kostte 7 EUR. En vanuit dat kosten-aspect was de opmerking geplaatst. Mijn excuus als ik weer eens zo prikkelend was dat menig haar een verticale houding aannam. <{POST_SNAPBACK}> Het is in ieder geval nu overduidelijk dat je de kwaliteit van het plastic van een kokertje en dus de prijs van het ding op zich bedoeld hebt en niet de soort caches waarmee die goedkope kopertjes meestal verbonden zijn. Mooi gezegd, of niet dan. Kruimel
zeno Geplaatst 14 februari 2005 Geplaatst 14 februari 2005 (bewerkt) het idee van een "upperclass" en "lowerclass"-caches staat met helemaal niet aan. het moet toch niet inkomensgebonden zijn? de aanschaf van een GPS is op zich al een drempel. en het kan stuk gaan, ja. zo'n kist ligt in open gebied en kan door iedereen gevonden worden. maak de cache hufterproof zou ik zeggen. 14 februari 2005 bewerkt door zeno
Camelion Geplaatst 14 februari 2005 Auteur Geplaatst 14 februari 2005 het idee van een "upperclass" en "lowerclass"-caches staat met helemaal niet aan. het moet toch niet inkomensgebonden zijn? de aanschaf van een GPS is op zich al een drempel. en het kan stuk gaan, ja. zo'n kist ligt in open gebied en kan door iedereen gevonden worden. maak de cache hufterproof zou ik zeggen. <{POST_SNAPBACK}> Sommige caches zijn sowieso al "upperclass" caches. Voor sommige caches heb je namelijk iets meer dan gemiddeld inzicht, meer dan gemiddelde kennis van wiskunde of landmeetkunde, of scoutingkennis nodig. Weer andere caches vereisen een duikdiploma of vaardigheid om berg te beklimmen. Dus er is al een onderscheid tussen upperclass en lowerclass caches; maar wel afhankelijk van de doorsnede die je van de geocachers maakt. De inkomensdoorsnede is niet de scheiding die ik voor ogen heb. Wel denk ik dat mensen die premium-member zijn of willen worden, iets andere cachers zijn dan de gemiddelde cacher (oei, gevaarlijk terrein...) En verder is de aanschaf dan wellicht een drempel, die paar euro die je eventueel een keer betaald om even premium-member te worden is dan nog peanuts. Zeker in vergelijk met de kosten van het cachen zelf. Benzine of strippenkaarten kosten duur geld tegenwoordig. En een kist hufterproof maken, sorry, maar die ammo-kisten voor een .50 zijn al hufterproof. Kan toch moeilijk 6mm plaatstalen kisten gaan lassen? Overigens, ik snap ook best wel dat een cache kapot kan gaan. Is ook niet zo erg, het is nou eenmaal inherent aan het feit dat wat je gebruikt, ook verslijt. Maar maar ik het meest over val is dat niemand meldt dat hij/zij het ding per ongeluk kapot heeft gemaakt, of kapot heeft aangetroffen.
gr2 Geplaatst 14 februari 2005 Geplaatst 14 februari 2005 Ruiten Aa moet zelfs worden vervangen wegens een chemische aanslag.
Aanbevolen berichten