TuuronTour Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 En als ze door hebben dat ik papieren bij heb dan is dat van "de route". Stel je voor dat de boswachter oplettend is "Maar dit lijkt wel op..." Dat gelooft de boswachter echt niet dat je er nooit van hebt gehoord als het logo en het woord geocaching prominent op je printje prijkt. Het zal trouwens altijd wel gebeuren dat iemand (on)bewust de regels overtreedt. Dat is niet specifiek aan geocaching gebonden. De beheerder moet bij een op heterdaad die overtreder straffen, en niet de gehele hobby-groep door de toestemming in te trekken. Als iemand 5 km te hard rijdt, krijgt toch ook alleen hij een boete en niet al zijn mede-buurtbewoners met een auto?
Goedweerloper Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 En als ze door hebben dat ik papieren bij heb dan is dat van "de route". Stel je voor dat de boswachter oplettend is "Maar dit lijkt wel op..." Dat gelooft de boswachter echt niet dat je er nooit van hebt gehoord als het logo en het woord geocaching prominent op je printje prijkt. Het zal trouwens altijd wel gebeuren dat iemand (on)bewust de regels overtreedt. Dat is niet specifiek aan geocaching gebonden. De beheerder moet bij een op heterdaad die overtreder straffen, en niet de gehele hobby-groep door de toestemming in te trekken. Als iemand 5 km te hard rijdt, krijgt toch ook alleen hij een boete en niet al zijn mede-buurtbewoners met een auto? Je weet zeker niet dat ik alleen de coordinaten en de tekst in een word documentje plak en dat uitprint? Maar ja als je met een printje in je hand staat (en niet in mijn jas- of broekzak waar het meestal zit), dan ben je er meestal wel gloeiend bij. Maar zo niet zou ik altijd ontkennen. Hoe dan ook, de pakkans is ook nog eens erg klein. Het aantal keer dat ik een boswachter ben tegengekomen na zonsondergang is zelfs zonder handen nog te tellen, want dat is nul.
Woezel & Pip Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 (bewerkt) Hoe dan ook, de pakkans is ook nog eens erg klein. Het aantal keer dat ik een boswachter ben tegengekomen na zonsondergang is zelfs zonder handen nog te tellen, want dat is nul. Allicht Als ik in het donker me bevind áchter het bordje 'verboden tussen zonsondergang en zonsopgang'(regelmatig, vooral naar/van werk na onregelmatige diensten, op het fietsie), loop ik echt niet met een lampje te zwaaien hoor... En als ik de boswachter niet zie, ziet hij mij ook niet L*llige is alleen dat die zwijnen me ook niet zien en ik soms hen ook niet.... Zij hebben er nog nooit van gehoord dat het fietspad voor fietsers is...... 2 januari 2008 bewerkt door dwarreltje
Kruimeldief Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Ik heb ooit eens ergens in een discussie hier gelezen dat Kruimel het juist leuker maakt door de caches 'snachts te publiceren. Speciaal voor de fanatieke metaaljagers Hmm dat ik soms diep in de nacht caches online zet is waar. Maar dat de bedoeling daarvan was om juist de FTFers in de nacht op pad te sturen is niet waar. Niet speciaal VOOR de fanatieke FTFers, maar dan eerder juist speciaal TEGEN de fanatieke FTFers. Ik ga er vanuit dat niet iedere FTFer in de nacht ligt te wachten voor zijn PC dat er een nieuwe cache online komt. Dus,,, heeft iedereen, zowel de fanatieke als de minder fanatiek, 's morgens, als ze wakker worden, gelijke kansen. De werkelijke reden dat ik soms diep in de nacht een zooi caches online zet is dat ik daar soms diep in de nacht net nog een paar vrije uurtjes over heb. Ik heb lange tijd (jaren) genoeg gehad aan een uur of drie slaap en dat betekent dus dat ik met de weinige slaap, buiten de "gezinsuren" om, diep in de nacht, nog tijd voor "mezelf" over heb en dan de te reviewen lijst afwerk. En dan heb ik lange tijd de gewoonte gehad om al de caches die ik zowel overdag, als in de avond als in de nacht, net voor het slapen gaan, in één keer allemaal semi-automatisch online zette. Maar dat is zo goed als verleden tijd. De jarenlange poging om zonder slaap een dubbele "levensduur" te creëren is mislukt. Ik ben llang te eigenwijs geweest om te denken dat mijn lichaam die verwaarlozing gewoon zou negeren/vergeten. Ik heb een "waarschuwing" gehad en hoop dat de roofbouw nog weer te herstellen is Wat betreft de discussie over de regeltjes en dergelijke, het volgende, mijn mening Ik kan ver met Barny meegaan. Het is dan heel simpel. Overtreed ik de wet, dan loop ik de kans bestraft te worden. Dat gaat niemand iets aan, hooguit de KralenFee .... Mag in na 18:00 niet in een bos komen en ik doe dat wel, moet ik niet zeiken dat ik bekeurd word. Hetzelfde met alle andere regeltjes en wetjes. Maar....., altijd weer een maar.... Maar, als ik (en meerdere) tijdens het cachen de regeltjes overtreed, bijvoorbeeld in een bos, en als gevolg daarvan raakt een cache-eigenaar zijn toestemming voor de cache kwijt, of nog erger, niemand krijgt nog toeestemming voor een cache omdat de bezoekers van de cache zich niet aan de regels wensen te houden, is het dan nog wel enkel en alleen mijn zaak? Barny klaagt dat er zoveel van die shitcaches komen omdat volgens hem zo weinig nog echt toestemming willen vragen, maar het kan ook zijn dat er zoveel van die shitcaches komen omdat men geen toestemming meer krijgt. Juist omdat de beheerder van het gebied zijn lesje wel heeft geleerd. Ik zeg niet dat het zo is, maar zo zou een doemscenario er kunnen uit zien. Ik weet dat er al plekken zijn waar de beheerders geen nieuwe caches toelaten vanwege wangedrag van geocachers. Dus niet vanwege wangedrag van de eigenaren van de caches, maar van de bezoekers van de caches die werkelijk alle regeltjes die voor dat gebied gelden, aan de laars lappen. Wel of niet vermeld op de cachepagina.
Woezel & Pip Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Ik weet dat er al plekken zijn waar de beheerders geen nieuwe caches toelaten vanwege wangedrag van geocachers. Dus niet vanwege wangedrag van de eigenaren van de caches, maar van de bezoekers van de caches die werkelijk alle regeltjes die voor dat gebied gelden, aan de laars lappen. Wel of niet vermeld op de cachepagina. Maar dát zijn dus de cachers die niet zelf de verantwoording nemen, maar naar de cache gaan verwijzen op het moment dat ze betrapt worden op het één of ander. Dit zijn mensen die ik dus niet graag als collega heb... zeker weten dat ze jou erbij lappen als ze zelf buiten schot kunnen blijven... Hetzelfde dat jij al noemt Kruimel, namelijk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen fouten. Als je aangehouden wordt, ben je dus NIET, ik herhaal, NIET aan het cachen. Toch???
@rend Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Hoor en lees ik hier nu steeds dat je maar een eind weg moet liegen .
TeamTobi Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Neu, je bent aan het wandelen met een gps om niet te verdwalen
Woezel & Pip Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Hoor en lees ik hier nu steeds dat je maar een eind weg moet liegen . Wat noem jij liegen???? Zonder gps het bos in gaan betekent voor mij al snel verdwalen met mijn richtingsgevoel van -10...... Maar noem het zoals je wilt: Ja hoor, ik lieg een boa rustig voor dat ik aan het wandelen ben, niet aan het cachen... Geen enkel probleem mee....
walibi Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 ...knip...Wat noem jij liegen???? Zonder gps het bos in gaan betekent voor mij al snel verdwalen met mijn richtingsgevoel van -10...... Maar noem het zoals je wilt: Ja hoor, ik lieg een boa rustig voor dat ik aan het wandelen ben, niet aan het cachen... Geen enkel probleem mee.... Ehhh... Ik denk dat je niet zou zeggen:"ik ben niet aan het cachen hoor, ik wandel!", maar je zal zeggen: "ik wandel", en dat je nou naar een cache wandelt is weer wat anders, maar dan lieg je niet, je laat alleen weg dat je ook gaat zoeken.
TuuronTour Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 (bewerkt) Ehhh... Ik denk dat je niet zou zeggen:"ik ben niet aan het cachen hoor, ik wandel!", maar je zal zeggen: "ik wandel", en dat je nou naar een cache wandelt is weer wat anders, maar dan lieg je niet, je laat alleen weg dat je ook gaat zoeken. En wat laat je dan weg als de boswachter je ziet met de munitiekist nog in je handen? 3 januari 2008 bewerkt door TuuronTour
ET4FR & CO Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Hou je nou gewoon aan de regels, we willen toch allemaal graag blijven cachen. Het is zoals Kruimel al schreef: "Maar, als ik (en meerdere) tijdens het cachen de regeltjes overtreed, bijvoorbeeld in een bos, en als gevolg daarvan raakt een cache-eigenaar zijn toestemming voor de cache kwijt, of nog erger, niemand krijgt nog toeestemming voor een cache omdat de bezoekers van de cache zich niet aan de regels wensen te houden, is het dan nog wel enkel en alleen mijn zaak?" We willen graag toestemming blijven houden
barny Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 En wat laat je dan weg als de boswachter je ziet met de munitiekist nog in je handen? voor het graaien van de cache kijk je toch eerst of er geen andere personen in de buurt zijn, zo al het een goeie cacher betaamt en het loggen doe je toch ook nooit op de cacheplaats, toch? mocht hij je dan nog zien dan is het kissie gewoon je handtasje, mag dat niet zoms Barny die dan ook altijt pleit voor een duidelijke hint simpelweg om de natuur direct rond de cacheplaats zo min mogenlijk te verstoren, en dat je in 1 oogopslag ziet dat je ergens een voutje heb gemaakt bij die owzo noodzakelijke rekensommetjes ( niet dat het mij ooit is voorgekomen, ik heb het van horen zeggen dat men wel eens meemaakt )
solletjes Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 (bewerkt) Met stijgende verbazing lees ik deze discussie. Statements als “ik bepaal zelf wel aan welke regels ik me houdt” en vervolgens tactieken bespreken voor als je gesnapt wordt... Sorry hoor, maar ik voed mijn kinderen anders op... Volgens mij begon dit draadje over FTF perikelen. Vergelijkbaar was de sint-coin jacht. Er lag er één in een cache van ons. Logje kwam rond 15:30 uur binnen, maar ik las het pas om 18:00. En toen was het net donker. Ik ben dus de volgende ochtend vroeg opgestaan om direct bij “openingstijd” van het bos naar de cache te lopen. Kom ik daar, blijkt de coin de vorige avond om 22:00 uur (dus tijdens “sluitingstijd”) al opgehaald te zijn. OK, pech gehad, je speelt een spelletje en dan kun je verliezen. Maar het voelde toch wel alsof ik me bij dat spel netjes aan de spelregels hield, iemand anders dat niet deed, en daar nog mee weg kwam ook... Als jij (en nu heb ik het NIET over die ene persoon die die sint coin vond, want dit is algemener) dus de keus maakt om ’s nachts toch dat bos in te gaan, waar dat niet mag, dan toon je een gebrek aan respect voor de natuur, de boswachters, en de Nederlandse samenleving. Maar in het bijzonder toon je een totaal gebrek aan repect voor de regels van ons spel, en daarmee dus ook aan al je cache-collega’s... Niet iets om trots op te zijn lijkt me. 3 januari 2008 bewerkt door solletjes
Goedweerloper Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 (bewerkt) Dit heb ik ooit eens van een redelijk goed ingelichte bron gehoord: Het regeltje van na zonsondergang is om stropers te kunnen pakken ook als je ze niet op heterdaad betrapt hebt. En eventuele andere vormen van overlast. Je kunt niet tegen iemand zeggen "he maak eens niet zoveel lawaai met jullie in de nacht", wel "je mag hier nu helemaal niet komen", en een bon schrijven. Ik neem aan dat voor 'serieuze' natuurgebieden met echt wild in de bossen het wel belangrijk is dat je ze niet stoort. En ik ben niet van mening dat er te veel regels zijn, wel dat ze te veel worden toegepast, bijv 50 of 60 km zones waar dat voor de veiligheid niet nodig is maar waar ooit 1x een dronken idioot met 120 uit de bocht is gevlogen, of zo'n regeltje na zonsondergang waar dat ook wat vergezocht is. Doe eens wat meer als de omringende landen, waar alleen serieuze natuurparken niet toegankelijk zijn na zonsondergang. 3 januari 2008 bewerkt door Goedweerloper
BigFurryMonster Geplaatst 3 januari 2008 Geplaatst 3 januari 2008 Ik ben van mening dat men moet doen wat men niet laten kan, mits er geen schade berokkend word aan andermans goederen en zeker geen personen benadeelt.Wil ik s’nachts in het bos lopen doe ik dat. Wil ik zonder licht op mijn fiets rijden doe ik dat. Wil ik wel eens een levensgevaarlijke snelheidsovertreding van wel 4 Km/u maken soms zelfs wel wat meer, dan doe ik dat. Zo kan ik wel een tijd doorgaan, niemand heeft zich er mee te bemoeien wat ik doe of zelfs wat ik laat. Ik ben het totaal niet met je eens op deze punten. De regels voor wat betreft het betreden van bossen tijdens de nacht, het fietsen zonder licht en het te hard rijden zijn er niet voor niets. Bijvoorbeeld om levensgevaar te voorkomen. Overigens, kom eens een van mijn caches doen. Stuk voor stuk mooie locaties, mét toestemming van de eigenaar / beheerder.
Aanbevolen berichten