Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nacht cache hebben wij nog nooit gedaan.

Maar dat het niet gebeurd kan ik niet zeggen.

Cache is toch schat zoeken.

Nou dat doen ze heel veel nachts.

Zelfs als wij slapen.

Ik zal het uit leggen.

Een paar weken geleden stonden we op de camping.

Met de hele Beren bende.

Mogelijk hebben jullie dit wel gelezen in de logjes.

Dus 3 tenten bij elkaar.

Toen ik morgens wakker werd stond de rits van de tent open.

En was de schat in de vorm van de portemonnee van ma beer leeg gehaald.

Zeg maar de schat hadden ze mee genomen.

En ik heb de indruk dat deze mensen vaker op pad zijn.

Dus dit komt helaas heel veel voor.

Helaas Dit moest verboden worden.

En ook hier stond een bordje verboden toegang.

Dus bordjes helpen niet.

Groet Pa Beer :thumbup:

• 1 year later...
Geplaatst

Ook hier Stuivend Zand (GC184CD) zijn goud en zilver vergeven aan cachers die buiten de toegestane tijden aan de slag gaan. :offtopic: Waarom nou? Enkel voor die ontmaagding? Ik gun ieder z'n plezier, maar volg svp de regels van de natuurgebieden. Bij deze cache is het wel heel duidelijk dat je er niet in mag tussen zonsondergang en zonsopgang. En de cache ligt iets verder van de rand dan 10 meter.

Gemiste kans.

Geplaatst

Het enige wat natuurlijk helpt is dat de plaatser rücksichtlos de logs verwijderd die gedaan zijn op tijden/data's dat de cache niet toegankelijk is.

Geplaatst

Ik heb de FTF log gelezen en daarin staat de situatie mooi omschreven. Als in de cache beschrijving staat dat de cache 24/7 gelogd kan worden, zou ik ook niet omdraaien als ik er eenmaal was. Inmiddels is de cachebeschrijving aangepast.

Geplaatst

Beste mede-Geocachers,

Volgens mij gaat het over ons, TUC MET KAAS. Wij zullen inderdaad niet de enige zijn, maar toch even onze kant van het verhaal om het een beetje duidelijk te maken wat er die avond is gebeurd.

's Avonds kwamen er twee caches uit die naar later bleek niet 24/7 waren. Op het moment dat de cache uitkwam stond er bij dat het wél 24/7 was. Dus wij vanuit Amsterdam op pad richting Huizen. Een plaats waar we verder nooit zullen komen en speciaal voor deze caches naar toe gingen. Het bewuste groene bord lieten wij voor wat het was. Een keuze die je dan maakt. Overigens de eerste keer en wat later blijkt, meteen de laatste. Het ging ons niet persé om de 'ontmaagding' van de cache. Tuurlijk is dat leuk (het was de reden om de deur uit te gaan), maar het was ook de afstand die we hadden afgelegd om daar te komen en het feit dat we daar niet snel terug zullen komen. De keuze maak je dan in een oogwenk, in dit geval de keuze om toch te gaan.

Daarnaast doen wij eigenlijk alle caches alleen maar 's avonds/'s nachts. In de eerste plaats omdat wij avondmensen zijn en het ons dan het best uitkomt. Verder is het veel spannender! In het donker door deze plaatsen lopen is geweldig! De spanning, de rust, de geur. Ik kan alleen maar zeggen...mensen ga ook eens 's nachts cachen! Ook zullen veel minder mensen zien dat je de cache pakt.

Maar er is één reden die mij doet besluiten de groene borden niet meer te passeren voor een cache. Een reden waar ik op dat moment helemaal niet bij stil stond is dat de cache in problemen kan komen daardoor.

Tot slot mijn mening over het passeren van de borden los van geocaching. Nederland is het land van de regels. Je doet altijd wel iets fout. Je rijdt vijf kilometer per uur te hard, je hebt je paspoort niet bij je of je hebt geen licht op je fiets. Er is altijd iets fout. Ik denk dat je de regels ook een beetje naar eigen inzicht moet invullen. Hoeveel schade levert het nou op als je 's nachts door een bos loopt? Zoveel meer dan als je overdag door het bos loopt? Kan me niet voorstellen.

Dit was de kant van TUC MET KAAS, hoop op begrip. Verder leuk dat mensen anders over dingen denken, dat maakt de wereld mooi! Cache-ze verder allemaal in 2008!!!!!

Geplaatst
Maar er is één reden die mij doet besluiten de groene borden niet meer te passeren voor een cache. Een reden waar ik op dat moment helemaal niet bij stil stond is dat de cache in problemen kan komen daardoor.

Vervelender nog - de plaatser kan in de problemen komen. Nog vervelender: dat kan effect hebben op het imago van geocaching als geheel.

Ik begrijp je verhaal, maar ben het niet eens met je keuze.

Geplaatst

Ik heb zelf een nachtcache. Ook hier staan de bekende groene bordjes en lopen er loslopende runderen rond.

Maar Toestemming is wel verkregen door Staatsbosbeheer. En zolang die geregeld is, is iedere cacher vrij om deze cache te doen in het donker. Sterker nog, is alleen maar in het donker te doen. :beerchug:

Ik ga er zelf dan ook vanuit als bij een cache staat 24/7 of het icoontje recommanded at night, de benodigde toestemming in orde is en dat we deze gebieden mogen betreden buiten de reguliere openingstijden

Geplaatst

Hmmm, als er bordjes staan dat je er niet mag zijn tussen zonsondergang en zonsopgang, maar de cacheplaatser schrijft 24/7 in zijn/haar cachebeschrijving, dan zal het wel kloppen en loop je door? Ah, hij zal vast wel toestemming daarvoor hebben. :thumbup: .........

:beerchug:

Geplaatst

Een bordje "verboden toegang"link art 461 wil niet altijd zeggen dat het verboden is om het gebied te betreden. Het is zoals Maju zegt indien er toestemming is van de eigenaar mag het gebied gewoon betreden worden. Dit houdt ook weer in dat als er in een cache 24/7 staat je er van uit mag gaan dat er toestemming is gevraagd en verkregen.

Ik kan niet anders concluderen dat het hier om een foutje van de cachelegger gaat wat inmiddels hersteld is :beerchug: , en verder niemand iets te verwijten valt ook de legger niet. Niets menselijks is hem vreemd zou ik zo denken.

Een gelukkig 2008 toegewenst.

Geplaatst
Een bordje "verboden toegang"link art 461 wil niet altijd zeggen dat het verboden is om het gebied te betreden. Het is zoals Maju zegt indien er toestemming is van de eigenaar mag het gebied gewoon betreden worden. Dit houdt ook weer in dat als er in een cache 24/7 staat je er van uit mag gaan dat er toestemming is gevraagd en verkregen.

Ik zou daar niet vanuit gaan... tenzij

1) het expliciet een nachtcache is

2) expliciet in de cachebeschrijving staat dat de verboden voor ons (geocachers dus) niet geldig zijn

Geplaatst

Waarschijnlijk het beste te beantwoorden door onze reviewers?

Is er een formele stap in de review procedure waarin n.a.v. het 24/7 icoontje expliciet wordt gecontroleerd of er toestemming is voor 24/7?

Zo niet, dan zullen toch de groene bordjes gerespecteerd moeten worden, lijkt me...

Geplaatst
Waarschijnlijk het beste te beantwoorden door onze reviewers?

Is er een formele stap in de review procedure waarin n.a.v. het 24/7 icoontje expliciet wordt gecontroleerd of er toestemming is voor 24/7?

Zo niet, dan zullen toch de groene bordjes gerespecteerd moeten worden, lijkt me...

Nee, daar wordt niet expliciet naar gekeken door de reviewer...

Gelukkig blijft gewoon de cachelegger verantwoordelijk of alles klopt op de pagina, zoals bv de puzzeloplossing, alle icoontjes, de hint, etc

Geplaatst
Tot slot mijn mening over het passeren van de borden los van geocaching. Nederland is het land van de regels. Je doet altijd wel iets fout. Je rijdt vijf kilometer per uur te hard, je hebt je paspoort niet bij je of je hebt geen licht op je fiets. Er is altijd iets fout. Ik denk dat je de regels ook een beetje naar eigen inzicht moet invullen. Hoeveel schade levert het nou op als je 's nachts door een bos loopt? Zoveel meer dan als je overdag door het bos loopt? Kan me niet voorstellen.

De regels zijn niet gemaakt voor eenlingen. Als er één fietser zonder licht rijdt, gebeuren er niet veel ongelukken. Als één persoon op een verlaten weg 5 kilometer te hard rijdt, is er niets aan de hand. Als er één iemand 's nachts door het bos loopt, is er niets aan de hand.

Maar als de massa zonder licht gaat fietsen of te hard gaat rijden, gebeuren er geheid ongelukken.

En als de massa 's nachts door de bossen gaat lopen, lijdt de natuur (vogels e.d.) daar zeker onder.

De regels zijn dus niet voor de eenling maar voor de massa gemaakt. Maar hoe begint een massa? Yep, met een eenling.

Hierbij dus de vraag of jij/jullie je ook aan de regels willen houden. Ik wil namelijk niet graag de fietser zijn die, omdat hij zonder licht rijdt, onder jullie te hard rijdende auto komt te liggen. ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...