Spring naar bijdragen

s'avonds erop uit


Team Foxlake

Aanbevolen berichten

www.conrad.com dat doet het hier we, maar of dit nou zo'n goede winkel is om je lampen te kopen .....

 

Er staan op die site ook blauwe laser led lampen, deze zijn in NL naar mijn weten verboden aangezien deze teveel op de signaal lampen van de hulpdiensten lijken en ook als zodanig werden toegepast.

bewerkt door The Crow 666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oeps, foutje, werkst wel als je naar conrad.nl gaat en zoekt op zaklampen.

 

Heb met hun geen slechte ervaringen, heb ooit wel eens iets opgetuurd gekregen wat defect was, maar kreeg na een telefoontje meteen een nieuwe opgestuurd, zonder de defecte terug te hoeven sturen, was een decoder van €30 vind ik netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, foutje, werkst wel als je naar conrad.nl gaat en zoekt op zaklampen.

 

Heb met hun geen slechte ervaringen, heb ooit wel eens iets opgetuurd gekregen wat defect was, maar kreeg na een telefoontje meteen een nieuwe opgestuurd, zonder de defecte terug te hoeven sturen, was een decoder van €30 vind ik netjes.

Klopt, via www.conrad.nl kan ik er ook gewoon komen. Waarom het bij mij weer niet werkte en bij the Crow wel snap ik weer niet. Ook ik heb goed ervaringen met het bestellen bij Conrad. En ze hebben ook mooie lampen te koop, maar volgens mij niets goedkoper dan de outdoor zaken.

 

Ze weten zo gemiddeld allemaal wel wat ze hebben willen :blush:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gaan wij in het donker niet de deur uit zonder de Petzl Tikka en de Tikka plus en we hebben allebei ook een Maglite, de een een gewone de ander een oplaadbare. Beiden soorten geven erg veel licht, mits de batterijen maar vol of opgeladen zijn. Maar wil je je handen vrij hebben is een Tikka een leuke en bovendien betaalbare oplossing! :no:

 

Oja en Kruimel, de Maglite deed het overigens ook nog aan het eind van het Halloween event. Maar ik moet eerlijkheidshalve wel er aan toevoegen dat er voor de start nieuwe duracel batterijen in zijn gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De prijzen van draagbaar draadloos licht in het donker schieten omhoog vanwege energieverbruik. Dan moeten er dure LED's gebruikt worden en speciale acuus om een nacht lang licht te hebben.

Er zijn redelijk goedkope alternativen: zaklampen die je met schudden oplaad en die zo een korte tijd licht geven, of wat vroeger een knijpkat heette: een generator. Hiervan is het nadeel: alleen maar licht als je knijpt en je hebt een vrije hand minder. Bij wandelen is dat niet erg: je hebt niet konstant licht nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moderne knijpkat laadt een klein accuutje op: 1 minuut knijpen, 20 minuten licht (uit een ledje).

 

Wij hebben een klein PL-lampje van Osram (Osram Dulux Mobile). Geeft urenlang veel licht op 4 elcheapo penlites van Ikea. Omdat het een soort mini-TL buis is, geeft ie ook mooi diffuus licht, wat het zoeken veraangenaamd en tijdens het wandelen naar de cache zie je ook de wortels van de bomen zonder dat je je lichtstraal hoeft te richten...

 

Dit lampje dus...

 

Ik heb hem een tijdje geleden bij de Lidl gekocht, waar ze hem nu niet meer hebben helaas, want ik wil er nog wel een...

 

Groet, Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de myo 5 HIER gevonden voor 85 euri, maar ja dat is weer in woerden, dus niet direct naast je deur. Hij staat inmiddels ook op mijn verlanglijstje :hug: .

 

Grtz Locutus

 

 

Ze varieren van ongeveer 20 euro tot zo'n 100 euro. Laat nou mijn oog zijn gevallen op eentje van ongeveer 75 euro. Alleen hij is niet op voorraad in Nederland en de verzendkosten zijn ook al lekker.

 

Petzl%20Myo%205.jpg

 

Light duration

Autonomie Distance Test 20°C - alkaline batteries  5 L.E.D. regulated

 

1- optimal - 90 h  <>10 m → 30 h

 

2- maximal - 80 h <> 15 m → 8 h

 

3- economic - 100 h  <>  8 m → 70 h

 

Halogen

4 h t0 = 90 m t30mn = 60 m

:offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie gaan weer een boel geld over de balk smijten voor een paar carambalige ledjes!

Neem nu maar zo'n vette gaslamp!

Tankjes voor 'n euro bij de vrijbuiter.

'T is nog lekker warm ok nog in dat koale bos.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...