Spring naar bijdragen

s'avonds erop uit


Team Foxlake

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vraagje wat voor soort of wat voor merk zaklampen gebruiken jullie voor het avond/nachtwerk, ik ben opzoek naar een goede lamp die het vrij lang doet. Ik heb momenteel z'on grote zaklamp van karwei oplaadbaar, maar dat ding is na een half uur leeg. Wat zijn jullie ervaringen en wat is een goede betrouwbare lamp.

bewerkt door Team Underground
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben naar het Halloween event geweest. Dat was dus cachen van 19:00 tot plm 23:00. Midden in een bos.

 

Ik was goed gewapend op pad gegaan met 2 redelijk grote oplaadbare zaklantaarns. Waardeloos due. De een was binnen 5 minuten leeg, de ander deed het zeker een keer zo lang.

 

Gelukkig hebben waren we een onderdeel van een plaatselijk gevormde team. een daarvan had zo'n bandje om het hoofd en eroverheen. Voorop een soort zaklantaarn met een behoorlijk fel lampje, eronder een lamp met 3 ledjes. Op het achterhoofd zal een doose met een paar AA batterijen. Blijkt dat zo het gewincht ook veel beter verdeeld is :beerchug:

 

Tot mijn stomme verbazing is dat ding niet uit geweest en bleef volop branden. De ledjes alleen gaven een behoorlijke zicht in het donker. Genoeg om de GPS af te lezen, kaart te lezen en een wg te zoeken in het bos zonder te struikelen.

Even geïnformeerd, och op de gewone verlichting kon het ding wel 4 a 5 uur branden en op de ledjes wel 100 uur..

 

De verlichting die het aan de eind van de avond nog deden waren volgens mij alleen nog maar de hoofdlampen, al of niet voorzien van ledverlichting.

 

Zo wisten Megaheks en Crow 666 mij te vertellen dat als ik echt kwaliteit hebben wil, ik voor een PETZL moet gaan. Ja ja. Nu heb ik er eentje uitgezocht, maar zoek nog een sponsor.

Ze varieren van ongeveer 20 euro tot zo'n 100 euro. Laat nou mijn oog zijn gevallen op eentje van ongeveer 75 euro. Alleen hij is niet op voorraad in Nederland en de verzendkosten zijn ook al lekker.

 

Petzl%20Myo%205.jpg

 

Light duration

Autonomie Distance Test 20°C - alkaline batteries 5 L.E.D. regulated

 

1- optimal - 90 h <>10 m → 30 h

 

2- maximal - 80 h <> 15 m → 8 h

 

3- economic - 100 h <> 8 m → 70 h

 

Halogen

4 h t0 = 90 m t30mn = 60 m

 

Nou ja, HIER is het linkje in ieder geval. ook voor goedkoper :cry:

 

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief B)Operator! Trace this call and tell me where I am.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo je pakt het gelijk goed aan kruimel :cry:

Ik heb een Petzl duo en een tikka plus, de duo heet een hallo geen lamp en een afdeling met 3 leds, je kan dus omschakelen van fel naar led, maar mijn ervaring is dat ik meestal alleen de leds gebruik.

 

De Tikka plus is een klein maar zeer handig hoofdlampje met maar liefste 5 felle leds die je in verschillende standen kunt laten branden, zeer fel, fel, matig en knipperend ( dat is als je richting aan wilt geven of aan het studeren bent voor R2D2 denk ik)

 

Perfect ding voor geloof ik iets meer dan 30 euro.

 

Je hebt tegenwoordig ook zaklamp met 4, 7 leds of 14 leds, van het merk lupcido slag en stoot vast, spat waterdicht en d batterein gaan gerust 3 weken mee bij vol continu gebruik.

Ze zijn nog wel wat prijzig ik dacht dat de lupcido 7 rond de 50 euro zat en is onder andere verkrijgbaar bij bever zwerfsport.

De combinatie van beide lampen heeft mij al menig cache doen vinden in het donker :beerchug:

 

Neej hoor geef mij maar LED lampjes geen energie zuipende bolletjes meer B)

bewerkt door The Crow 666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo je pakt het gelijk goed aan kruimel  B)

 

knippie

 

Je hebt tegenwoordig ook zaklamp met 4, 7 leds of 14 leds, van het merk lupcido slag en stoot vast, spat waterdicht en d batterein gaan gerust 3 weken mee bij vol continu gebruik.

Ze zijn nog wel wat prijzig ik dacht dat de lupcido 7 rond de 50 euro zat en is onder andere verkrijgbaar bij bever zwerfsport.

 

 

Nee, het enig dat ik groot aanpak zijn mijn wensen.

 

Ik heb het nog niet gekocht hoor :beerchug:

 

Zoek dus gewoon een aardige sponsor.

 

Die lupcido waar je het over hebt, kan ik nergens vinden. Resultaat met Google levert het volgende op:

 

Bedoelde je: lucido 

 

 

Yio zo suvy deiytym, obudy habu uit ykuyyo !

... Mah fikno euyi jyva oyohi beydepo, xamee lpnuke gy oq ouqna ho zieuxy. Iuiwpo u

lehno basic ! Lupcido i mixles e. Ouqna ouqna, i jyuauo ouqna oaoo wikqy ? ...

www.vojir.com/other/ouqna-fakbaqewptie.html - 8k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

 

Yio zo suvy deiytym, obudy habu uit ykuyyo !

... Iuiwpo u lehno basic ! Lupcido i mixles e. Vigu vigu, i jyuauo vigu oaoo wikqy ?

Vri ilou pibd, do visual mabe kaabaj kaaxyla vovay asp o huokufy muoia yloa. ...

www.vojir.com/other/vigu-pzoqgukragede.html - 8k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[ Meer resultaten van www.vojir.com ]

 

Dus, das niet zo veel en al helemaal geen verlichting.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :cry:Ik lijd al lange tijd aan lekkage op mijn zolder. De was kan zodoende niet gedroogd worden en mijn vrouw zit daardoor al dagen met d'r ondergoed omhoog, maar er is nog niemand komen kijken.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een Petzl, de versie met 5 ledjes. Voldoende voor ruim zicht, geen schijnwerper, maar je kunt een brug van onderaf mee verlichten. Brandduur op 3 AAA: 200 uur maar liefst. Instelbare sterkte, + knipper functie (hebben we natuurlijk niet nodig).

Bovendien handig kantelbaar voro tijdens het loggen.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een Petzl, de versie met 5 ledjes. Voldoende voor ruim zicht, geen schijnwerper, maar je kunt een brug van onderaf mee verlichten. Brandduur op 3 AAA: 200 uur maar liefst. Instelbare sterkte, + knipper functie (hebben we natuurlijk niet nodig).

Bovendien handig kantelbaar voro tijdens het loggen.

Petzl?? Je bedoelt de Petzl van 4 berichten terug?

 

Petzl%20Myo%205.jpg

 

 

Goed dat je de PETXL weg hebt gehaald. Schijnt ook iets te zijn voor Outdoor gebruik maar geen lamp. :beerchug:

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief B)Ik lig al drie jaar op mijn bed met isias. Ik hoop dat ik het goed schrijf, anders denkt U dat het een Poolse violist is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ontdekkingstochten in oude Franse forten gebruik ik graag zo'n campinggas lamp, want zo'n lamp geeft ca. 100 watt licht en het licht wordt niet gebundeld zoals bij een zaklantaarn.

Je kunt dan teminste zien waar je loopt! B)

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een Petzl, de versie met 5 ledjes. Voldoende voor ruim zicht, geen schijnwerper, maar je kunt een brug van onderaf mee verlichten. Brandduur op 3 AAA: 200 uur maar liefst. Instelbare sterkte, + knipper functie (hebben we natuurlijk niet nodig).

Bovendien handig kantelbaar voro tijdens het loggen.

Petzl?? Je bedoelt de Petzl van 4 berichten terug?

 

Petzl%20Myo%205.jpg

 

 

Goed dat je de PETXL weg hebt gehaald. Schijnt ook iets te zijn voor Outdoor gebruik maar geen lamp. ;)

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :blush:Ik lig al drie jaar op mijn bed met isias. Ik hoop dat ik het goed schrijf, anders denkt U dat het een Poolse violist is.

Volgens mij bedoeld thex hier de petzl tikka plus kruimel.

Zeg maar dezelfde pertzel als waar ik het in mijn bericht over had.

Dat andere lampje is inderdaad een lucido C7 om precies te zijn kost bij bever 59,95 ..... das wel duur eiegenlijk ... klik het lampje maar aan voor meer informatie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik kan je aanraden om led-verlichting aan te schaffen. de moderne leds zijn zeer lichtsterk en daarnaast duurzaam, energiezuinig en ook nog lichter.

 

Ikzelf heb een hoofdlamp van Oregon Scientific, en deze bevalt me prima. Zonder meer. Je kunt er zonder meer een hele nacht mee bezig blijven.

 

Overigens raad ik je af dit soort zaken in de bekende outdoorshops te kopen: deze zijn onevenredig duur. Goed rondkijken, ook buiten de directe sector. Een zaak met een assortiment zaklampen ed. zal wellicht ook iets interessants hebben.

 

Succes,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een Petzl, de versie met 5 ledjes. Voldoende voor ruim zicht, geen schijnwerper, maar je kunt een brug van onderaf mee verlichten. Brandduur op 3 AAA: 200 uur maar liefst. Instelbare sterkte, + knipper functie (hebben we natuurlijk niet nodig).

Bovendien handig kantelbaar voro tijdens het loggen.

Petzl?? Je bedoelt de Petzl van 4 berichten terug?

 

Petzl%20Myo%205.jpg

 

 

Goed dat je de PETXL weg hebt gehaald. Schijnt ook iets te zijn voor Outdoor gebruik maar geen lamp. ;)

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :blush:Ik lig al drie jaar op mijn bed met isias. Ik hoop dat ik het goed schrijf, anders denkt U dat het een Poolse violist is.

Nee hoor, een simpeler type.

P.s. wat is een Petxl. Ik wil er ook een hebben,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...