Spring naar bijdragen

Moeilijk / Niet / Bijna Niet te vinden - Welke Caches zijn lastig te v


Gast 72-1010008309

Aanbevolen berichten

Misschien een prikstok meenemen ......... ?

Wees maar niet bang: dat behoort tot de standaarduitrusting :exclamation:

Sinds Middelblok (toen het nog een niet-virtuele was) gaan wij NOOIT meer zonder op pad. Tenzij het een virtuele cache is want het aanprikken van o.a. kerktorens staat zo stom hè! :(

 

Ennuh Megaheks: hulplijnen willen inderdaad wel eens uitkomst bieden...blijkt...  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
ReizenReizen

Ik vind het opmerkelijk dat de meeste caches zo snel gevonden worden. Het is een teken van 'menselijk vernuft en intelligentie aan het werk' want als ik wiskundig te werk gaat is de kans helemaal niet zo groot.

Ik zat laatst hier te kijken en realiseerde me dat je heel wat meters verkeerd kan zitten.

Het begint al met de plaatsing van de cache. Dan heb je al met een behoorlijke positiefout. Gaat dan later iemand naar die positie dan maakt ook hij/zij ook een meetfout.

Stel dat je met 50 procent kans 5 meter mis zit in beide gevallen: dan is de kans dat de bezoeker binnen een cirkel van 10 meter de cache aantreft niet zo groot: 1,4 maal.

Er is ook gekeken naar het effect van 'middelen' van de positie van de cache. Dat helpt: het scheelt meters.

Uit de metingen blijkt dat een kwartiertje middelen gunstig is: een uur is echt niet nodig; dat kost erg veel tijd voor weinig effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waalbandijk is [b:post_uid0]momenteel absoluut niet te doen[/b:post_uid0] en [u:post_uid0]zeker niet met (kleine) kinderen[/u:post_uid0]. Het onkruid staat zo hoog (brandnetels etc.) dat je een waar [b:post_uid0]kapmes nodig[/b:post_uid0] hebt om alleen al bij de 1e positie te kunnen komen. En ik denk dat de beheerder daar nu niet echt op zit te wachten, dus hebben we deze plaats tot net na de herfst gelaten voor wat die nu is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat ik mijn Tjongervallei-cache behoorlijk pittig had gemaakt, maar gewoon met een papieren kaart kwam iemand al aardig in de buurt. Als ik de hint weghaal, dan wordt het minder...  :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waalbandijk is [b:post_uid0]momenteel absoluut niet te doen[/b:post_uid0] en [u:post_uid0]zeker niet met (kleine) kinderen[/u:post_uid0]. Het onkruid staat zo hoog (brandnetels etc.) dat je een waar [b:post_uid0]kapmes nodig[/b:post_uid0] hebt om alleen al bij de 1e positie te kunnen komen. En ik denk dat de beheerder daar nu niet echt op zit te wachten, dus hebben we deze plaats tot net na de herfst gelaten voor wat die nu is.

Brandnetels?, onkruid? onder die bomen??? weet je dat wel zeker??

 

(niet carambalig bedoeld hoor,:exclamation:  alleen een beetje vreemd omdat ik er niets zag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flapper, absoluut. Ik meen zelfs dat er Bereklauw bij stond. Via de dijk de ingang genomen en dan loop je er hoegenaamd zo naartoe, tot dat laatste stukje; dat vond ik te grortig worden. De grond van het gebied lijkt dus nu totaal niet op de foto's van sommige spoilers. De bomenpartij echter wel. Zijn er absoluut van overtuigd dat we goed zaten.

 

Ook niet carambalig bedoeld, maar het gaat natuurlijk erg hard in zo'n nat bebosd gebied tussen februari en mei, toch.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Briljant gedaan, maar zelf heb ik hier thuis nog geen enkel idee waar Heinrich en de vos elkaar tegenkomen. Misschien moet ik op de kaart kijken of zo? Of me verdiepen in fabels en legenden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...