Spring naar bijdragen

Moeilijk / Niet / Bijna Niet te vinden - Welke Caches zijn lastig te v


Gast 72-1010008309

Aanbevolen berichten

Op dit moment is de Amsterdamse (Diemense) cache 'Kaplaarzen' niet meer aanwezig. Volgens berichten van IJskimo en Lara Bond gevonden door een oud vrouwtje die het  munitiekistje naar de politie heeft gebracht denkende dat het een bom was.

 

>>>verbetering: de cache is wel aanwezig (zie bericht verderop).

 

 

 

Edited By Prof. Y. Lupardi on juli 14 2002 at 13:48

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Yep, 18 juni 2002, op weg naar Meppen in Duitsland.

Nou, dan heb ik dus niet goed gezocht ... :(

Ik zal je een hint geven: zoek niet aan de verkeerde kant van het pad (kostte mij een half uur...). En: de cache heet niet voor niks GEVAARLIJK.nl, de cache ligt op een plek die daar mee te maken heeft (zie ookde cache beschrijving!).

 

Toen ik daar eens over nadacht, viel bij mij het kwartje. En toen was binnen 10 seconden de cache gevonden. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon dit onderwerp met foute informatie: de Kaplaarzen cache is momenteel gewoon aanwezig.

Hij is inderdaad wel eventjes verdwenen geweest maar dat is al weer tijden terug  en LaraBond heeft bij het allereerste 'vermist' bericht gelijk actie ondernomen en een cachevernieuwing gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Toevallig hebben wij vandaag 2 caches van de makers Peter en Jos gedaan, de eerste bij toeval ontdekt, omdat ik er met de schuiten bovenop stond ( Huiuisss Agte d' Duiuine), waren het omploegen al bijna beu. De tweede van hen, Klok 1 was echt een gebed zonder end. Zelfs met diverse foto's van vorige loggers en het weer spelen voor omploegmachine hebben we de strijd na 3 kwartier opgegeven! Ook las ik nu dat de coordinaten misschien afwijken......

't Was dat de wandeling leuk was maar de rest vond ik eigenlijk zonde van de tijd.

Misschien dat een duidelijke spoiler niet overbodig zou zijn....

 

Garoeten van Euro & Co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van onze speciale verslaggever.

 

Schokkende Ervaringen Elserkade

 

16.15uur, na ALLE logs gelezen te hebben kaplaarzen mee want naderhand op bezoek in het ziekenhuis in Rotterdam. Inderdaad het eerder genoemde 'paadje' gevonden. Co had zijn korte broek aan en aangezien het inmiddels hier is uitgegroeid tot een waar oerwoud Euro erover....gekeken bij de boom met de kast, gekeken onder het bewuste bosje, geen stronk te zien. Euro terug op het padje. Co wilde toch nog een laatste blik werpen op de boom en gaat er recht in. Na de eerste 2 stappen zegt Euro nog dat het eigenlijk met de drassigheid wel mee valt en nu alleen nog even goed zoeken. Co doet een volgende stap..............Tot aan zijn middel in de drek...Euro helemaal verstomd van angst, Co vechtend in de blubber, rechts proberen, links proberen, geen vaste grond onder de voeten te krijgen. Euro inmiddels stokstijf blijven staan want Euro is ietsjes zwaarder als Co!!Euro uiteindelijk zoveel mogelijk riet, brandnetels, bereklauwen en braamstruiken als ze kon vinden vastgepakt om Husband van de modderdood te bevrijden! Co, uiteindelijk op het droge gekomen(kaplaarzen stroomden over)kon er eerder om lachen. De laarzen trokken vacuum en wilde niet uit. Ook bleek dat zijn Rayban zonnebril in de drek is achtergebleven.(Mocht iemand hem OOIT vinden dan graag een mailtje deze richting op) Gelukkig zaten de autosleutels nog wel in zijn broekzak!! Terug bij de auto gekomen aan een bewoner een emmer water gevraagd om Co weer een beetje toonbaar te maken. Lukte uiteindelijk niet dus dan maar broek uit en met nat shirt in de auto. Tsja dat ziekenhuis.....en nu?? Op de GPS V het dichtsbijzijnde winkelcentrum opgezocht en bij een damesmodewinkel gevraagd of ze iets van een korte broek hadden die op een mannemodel leek. Gelukkig nog net 2 in de uitverkoop. Toen gevraagd of Co in zijn onderbroek de winkel in mocht om te gaan passen(hebben uiteindelijk niet de politie gebeld). Okee, schoon T shirt en korte broek maar die lucht....Gelukkig een drogist om de hoek en daar een flinke spuitbus deo gekocht....Het kon ermee door. Oma heeft er niets van geroken......

 

We gaan nog wel een keertje terug als de wildgroei weg is!!

 

Garoeten van Euro & Co

 

 

 

Edited By Euro & Co on juli 31 2002 at 21:22

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, die Elzerkade cache heeft heel wat voeten in de aarde. Dit is al het tweede verhaal dat ik lees en waarin mensen uit het moeras gered moesten worden. En wie weet hoeveel er geruisloos ten onder zijn gegaan.

Nog even mijn 1-cent bijdrage: wat in de vroege lente nog een stronk was is inmiddels uitgebot tot een knotwilg-achtig groeisel. Dus meer boom/struik dan stronk. Voor zover mij het nog bijstaat: die stronk staat op de grens van pad/dijkje naar moeras.

Dat de zonnebril nog wordt terug gevonden lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien zullen over vele eeuwen een paar archeologen de vondst van de bril bejubelen en er een boek over schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet ondenkbaar dat deze cache in beslag is genomen door Zuid Hollands Landschap. Ik probeer momenteel in gesprek met ZHL te komen, omdat ze klagen dat ze een tweede cache van mij in beslag hebben genomen (ik weet niet welke), en daarbij verzoeken om geen caches meer op hun terreinen te plaatsen. Nu liggen er volgens mij geen caches van mij op hun terreinen, en ik kan ook niet nagaan wat hun terreinen zijn. Kortom, ik probeer een positieve overleg op te zetten, en te voorkomen dat ZHL het ongewenste type geocachelabel aangehangen krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeert om bij ZHL toestemming te krijgen voor een cache. Het antwoord van de regiobeheerder was 'nee, het heeft geen toegevoegde natuureducatieve waarde (zie de draad 'welke caches hebben natuur-educatieve waarde?) en elders is plaats genoeg voor uw hobby'.

Je kan e.e.a. terug lezen in de draad Algemene vragen en opmerkingen, Toestemming landschapsbeheer, mijn bericht van 29 april.

Zodra de vakanties (gezaghebbende personen zijn er nu niet, alleen zaakwaarnemers) voorbij zijn ga ik ze eens afbellen.

Ik zal even nazien op de CD 'natuurdoeltype' van ZH van wie de gebieden van Elzerkade, Jacoba en Landscheiding zijn. (dat zijn ze toch?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal even nazien op de CD 'natuurdoeltype' van ZH van wie de gebieden van Elzerkade, Jacoba en Landscheiding zijn. (dat zijn ze toch?)

Zeer benieuwd. De term "openbaar terrein" schijnt door diverse partijen anders uitgelegd te worden. Ik zou het overigens ook een devaluatie van geocaching vinden als dit niet mag in gebieden met natuureducatieve waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:( kongie# 8 schijnt verwijderd te zijn volgens de berichten ter plaatse ? Is dit echt zo ? Wellicht zijn er al meerdere mee bekend ?

Ik ben daar direct naartoe geweest toen hij net officieel was (van Kongie had ik het bericht zodra hij op de site stond). Daarom durf ik wel te zeggen dat ik er als eerste en heeeel snel bij was.

Na 3 kwartier zoeken niets gevonden.

Toen Barny's er was nogmaals een half uur (mee)gezocht.

Volgende dag gewapend met zware stok (om alle bosjes op te tillen die over de grond groeien) nogmaals gezocht. Niet te vinden. Het personeel van de Shell heb ik al meerdere keren gesproken (ook omdat ze het maar raar vonden, dus uit moest leggen hoe of wat, voor de politie er aan te pas kwam). Zij hebben hem echter niet gepakt.

Kongie ge-sms'ed: die belde meteen terug. Met hem aan m'n oor ben ik op zijn aanwijzing er naartoe gelopen maar ook dat hielp niet.

Het is dus vrijwel zeker dat hij weg is. Omdat ik nog even zou afwachten of ander personeel hem niet had gevonden (zou nog worden gechecked) heb ik nog even niets bekend gemaakt.

Omdat de cache namelijk op privé terrein geplaatst is en op een dusdanige manier dat het heel wat vragen oproept en er groot gevaar tot jatten van het doosje is, wilde ik overleggen met de pomp filiaalhouder of hij het goed vond. Kongie weet daarvan en vond dat goed. Eventueel zou verplaatsing volgen.

Het ziet er dus echter niet naar uit dat deze cache nog boven water komt. Vooral als er al anderen ook in die bosjes hebben rondgekeken wordt dat steeds zekerder.

Kongie heeft voorgesteld om een kant-en-klare nieuwe cache op te sturen (het is [i:post_uid0]echt[/i:post_uid0] een klein doosje, dus dat kan wel) die ik dan op een plek redelijk in de buurt plaats.

Ik zal e.e.a. op de site zelf loggen onder 'not found'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de snelle reactie, ik begon al aan mezelf te twijfelen, ook al omdat ik later kongie#6 ook al niet kon vinden ! Deze ligt er nog wel neem ik aan ? Volgende keer maar weer proberen ! :(  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...