Spring naar bijdragen

TravelerTags.com - Alternatief voor Travelbugs


mathlener

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend voor het eerst een traveler tag tegengekomen. Iets nieuws. Zag er schattig uit. Voor het eerst ook andere cachers tegengekomen, die ons de traveler tag 'lieten'. Dus meegenomen.

Vergt allemaal wat meer inspanning om te loggen. Loopt minder gelikt.

Ik ben bang dat als dit een vlucht neemt het ten koste gaat van de travel bugs. Dat mensen het 'moe' worden.

De travel bugs zijn geintegreerd op het net in het geocaching-gebeuren. Werkt voor de vinder een stukje gemakkelijker. In ieder geval voor ons, newbees.

Bedankt trouwens, Pentagram, voor de tips over het 'droppen'!

Nu er dus achtergekomen dat je ze ook weer moet loggen als je ze ergens plaatst.

Groeten, IJsvogels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Wij kregen er een van team Zoemieboemie die geen zin had om een nieuwe account aan te maken. Wij niet te beroerd, account aangemaakt en gelogd. (nadat de munt een week op mijn bureau had gelegen :dribble: )

Vervolgens die tag in een cache gestopt en ook wij liepen er tegenaan dat je hem moet loggen als je hem wegzet en dat je dan dat nummertje nodig hebt!

Heel onhandig en onoverzichtelijk allemaal.

Nee hoor, de volgende keer dat wij er een tegenkomen laten we hem braaf liggen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net op de site van de traveler tags zitten kijken. Eigenlijk denk ik dat het net zo gemakkelijk is het bij de travel bugs te laten die we nu hebben. Inderdaad, loggen op de site van geocaching, geintegreerd met geocaching, niks geen omslachtig gedoe op andere sites en met nummers/codes achteraf. Waarom een traveler tag als er al travel bugs zijn die er nota bene zowat hetzelfde uitzien?! Ik heb afgelopen week een geolutin gevonden en meegenomen, want ik wist eigenlijk niet wat het was en had er nog nooit over gehoord eigenlijk. En zo'n geolutin vind ik dus ook weer omslachtig gedoe. Ik hou het wel gewoon bij travel bugs! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het best mis hebben, maar ik krijg het gevoel dat al die dingen als lutins, coins, TB's, Travelertags, Jeeps en weet ik veel wat hun doel voorbij schieten. Er wordt steeds meer verzonnen en er moet steeds meer met die dingen gedaan worden.

Nog even en je sjouwt van cache naar cache met een tas vol "travelrotzooi" om vervolgens 's avonds van 8 tot 10 die zooi weg te kloppen op het internet. Het enige wat ik meeneem is een TB; de rest laat ik liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom kopen we niet gewoon TB's bij de prof en allerlei andere goedies in zijn shop.

Zo houden we voor ons alle deze hobby kostenloos.

 

Wees redelijk er moet toch minstens geld binnen komen bij geocaching.com om alles zo te laten als het nu is, namelijk kosteloos gebruik maken van hun systemen en servers.

 

Wij hebben nog geen TB's gekocht, maar we hebben al wel andere goodies via de prof zijn winkel besteld.

 

Zo proberen wij De Klompengatters het systeem lekker kosteloos te houden. Je betaald iets meer maar dan heb je ook wat.

 

Als we geen TB in een cache vinden maar andere log producten dan laten we die op de plaatst waar we hem vinden rusten. We vinden het leuk om een TB te loggen en als het ff mogelijk is ook de opdracht die erbij soms bijstaat uit te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand horde dol wordt van allee meest onmogelijke variänten van travel dingen om het zo maar te noemen.

De ene nog omslagtiger te loggen dan de andere.

 

Eerst had je gewoon de hitch hiker en later de travel bug en nu?????

 

Geolutins, traveltags, geocoins en weet ik allemaal wat ze nog meer verzinnen. ;)

 

Op het moment zit er zo'n beetje van alles wel 1 of meer in het Halloween event dus ik heb nu inmiddels alle variänten in m'n handen gehad.

En blijf me nog steeds verbazen wat er NU weer wordt bedacht.

 

In je stats worden ze niet meegeteld en de registratie is nogal brak, binnen .com vind ik ze nergens terug, het lijkt wel of het allemaal apparte wereldjes zijn.

Sorry hoor maar een TB of hitch hiker kan je zo terug zoeken op .com bovendien kan je hem goed beheren, ik bedoel maar wie wil er nou 30.0000 sites bekijken om te zien hoe het met z'n travel gedrochten staat??

 

Een alternatief voor een TB ok maar houd het dan aub wel binnen .com vind ik zo. :beerchug:

 

Neej hoor geef mij dan maar gewoon de Travel Bug of de "eeuwen" oude Hitch Hiker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele opluchting dat je onwelgevallige travelers gewoon in de cache kunt laten. Het Cairnteam vindt nieuwe initiatieven altijd wel interessant. Maar tot nu toe zijn de officiële travelbugs verreweg superieur, dat klopt.

Die lutingéo-site is idd een aanfluiting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Gisteren op de Ufolandingsbaan een travelertag in de handen gedrukt gekregen. Een stokstaartje. Vandaag gelogd. Eerst gehannes met het inloggen, net als de vorige keer. Nieuw account aangemaakt (gr1), dat is gelukt. Toen de traveler loggen. Pas na zes keer invoeren van het nummer (en zes foutmeldingen) kwam dat ding op mijn naam te staan. Eigenlijk had ik ook allerlei coordinaten moeten invoeren, maar die had ik niet bij de hand dus dat heb ik niet gedaan. De TT-site vind ik verder nogal onoverzichtelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 dagen cachen in Luxemburg kwamen we ook met een traveler tag thuis. Het is net als bij een geolutin omslachtig loggen. En net als bij een geolutin is mijn mening nog steeds dat ik het liever hou bij een travel bug. Die is tenminste gekoppeld aan geocaching, je hebt een watchlist enz. Zo kan je natuurlijk altijd allerlei variaties/alternatieven gaan bedenken. Nee, doe ons maar een een travel bug...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Wel jammer dat er in dit draadje erg veel negatieve klanken zijn te beluisteren.

Alle begin is moeilijk, maar naast onze TB's hebben we ook TT's. Gewoon omdat het grappig is en inderdaad GRATIS is. En natuurlijk de nieuwsgierigheid waar de TT weer eens zal opduiken en of er geocachers zijn die WEL moeite nemen voor een ander.

Maar wees getroost....ook TravelTags kunnen spoorloos verdwijnen :thumbup:

 

Goblet of happiness

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel jammer dat er in dit draadje erg veel negatieve klanken zijn te beluisteren.

Alle begin is moeilijk, maar naast onze TB's hebben we ook TT's. Gewoon omdat het grappig is en inderdaad GRATIS is.

 

Juist omdat het gratis is loop je de kans dat caches overspoeld gaan raken met dit soort reizigers, en dan is de lol van het vinden van reizigers er in het algemeen zo van af. Zou jammer zijn voor de gangbare TB's. Reizigers moeten gewoon een beetje exclusief blijven, vinden wij.

Trouwens onlangs zelf een tagje gefabriceerd, maar dan toch echt wel met een originele 7 Euro als basis. Zeer log-vriendelijk dus :thumbup:

 

 

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=116200

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens onlangs  zelf een tagje gefabriceerd, maar dan toch echt wel met een originele 7 Euro als basis.  Zeer log-vriendelijk dus  :thumbup:

 

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=116200

 

Datzelfde idee had ik dus ook, daarom heb ik ook speciaal een soort geocoin gemaakt op deze site die wel in micro-caches past:

http://www.travelertags.com/index.php?opti...tails&tid=61218

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens onlangs  zelf een tagje gefabriceerd, maar dan toch echt wel met een originele 7 Euro als basis.  Zeer log-vriendelijk dus  :thumbup:

 

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=116200

 

Datzelfde idee had ik dus ook, daarom heb ik ook speciaal een soort geocoin gemaakt op deze site die wel in micro-caches past:

http://www.travelertags.com/index.php?opti...tails&tid=61218

Gek hé, ik ook

wood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist omdat het gratis is loop je de kans dat caches overspoeld gaan raken met dit soort reizigers, en dan is de lol van het vinden van reizigers er in het algemeen zo van af. 

Ach, dat kan je ook van 90% van de micros zeggen.....

Een "reguliere" cache kost je gauw 15 Euro aan box + boekje + inhoud.

Dus doe gewoon wat je niet laten kan. (Voordat de discussie weer ontspoord :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...