Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2022


regenboog2

Aanbevolen berichten

Je kunt ondersteuning laten inbouwen in iedere trike.

Momenteel heb ik ook nog een quad, maar hopelijk is dat maar tijdelijk (zo is de prognose). Daar de Flevolandse klei zeer aanhankelijk is, is deze niet zo geschikt om te geocachen in bosrijk terrein. De trike heeft daarentegen extra dikke spaken, die ook off road hun mannetje staan.

-rollator_modelito_classic_schuin.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

6 uur geleden zei Diederikus:

Een paar jaar geleden moest ik een nieuwe auto aanschaffen. Ik becijferde toen dat circa 98 procent van mijn ritten hier in Flevoland verreden werden. Toen heb ik bij wijze van experiment een elektrisch ondersteunde trike aangeschaft. In het eerste jaar reed ik al zo'n 11.000 kilometer. Daarvoor had ik 28 jaar niet gefietst. Ik heb een tourmodel, geen racemodel, dus ik zit feitelijk in dezelfde houding als in een auto. Binnen anderhalf uur kan ik overal in Flevoland zijn. Ligfietsen is veel relaxter dan autorijden. Inmiddels begin ik me af te vragen of het nog wel zin heeft een auto aan te schaffen. Met een elektrische bakfiets erbij kan ik eigenlijk ook alles.

 

Dat is een hele afstand, ik rijd dat de laatste tijd niet eens met de auto.

Moest je er niet aan wennen om zo laag boven het asfalt te zitten? Ik ben altijd bang dat ik ligfieters niet op tij zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

2 minuten geleden zei regenboog2:

Moest je er niet aan wennen om zo laag boven het asfalt te zitten? Ik ben altijd bang dat ik ligfietsers niet op tijd zie.

Dat valt erg mee. Ik zit net zo hoog als ik vroeger in mijn auto zat. Ik wordt met alle egards behandeld en krijg overal voorrang, ook waar ik dat helemaal niet heb. Als ik in de berm een tukje doe dan stoppen er fietsers om te vragen of alles goed gaat. Ik maak kennelijk een erg hulpbehoevende indruk of zo.

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
2 uur geleden zei Genhenk:

Ik weet wat het is, maar vroeg me af wat jullie ervan vinden

Sorry, net verkeerd gelezen :eek:.

Maar nog zo'n inkoppertje :  ach, als je van een doolhof houdt, dan is dit misschien ook wel wat. Maar ik pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

De eigen tuin vormt een groter risico voor tekenbeet dan gedacht

"....In tegenstelling tot wat werd aangenomen, zitten teken ook in kort gemaaid gras. Dat concludeert de Wageningen University & Research uit een tekentelling in tuinen. Teken, die de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken, zitten niet alleen in het bos, maar dus ook op een gazon, op terrassen met gras tussen de tegels en in borders...."

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat ze ook in tuinen zitten was al wel bekend. Maar mijn eigen ervaring is toch dat door het hoge gras lopen het meeste risico geeft v.w.b. het oplopen van tekenbeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...