Spring naar bijdragen

Geocachen in de (social) media 2021


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

7 minuten geleden zei Peetee:

 

Daar is niets mis mee: "...Caches zijn bijzondere plekken die je met de wereld wilt delen..." &  "...Heb je een puzzel voor gevorderden gemaakt? Nee, eentje van 80 stukken. Met als hint: wel alles netjes opruimen. Iedereen zegt tegen mij dat hij te makkelijk is. Maar moeilijker maak ik hem niet..."

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat gezeur om die cookies de hele tijd als je een artikel aanklikt. Ik weet wel dat je de cookies ook zo weer kunt verwijderen, maar dat gezeur om cookies wordt soms wel een beetje vervelend. Jammer van de vele leuke artikelen die je dan dikwijls zomaar wegklikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Berenboot:

Jammer dat gezeur om die cookies de hele tijd als je een artikel aanklikt. Ik weet wel dat je de cookies ook zo weer kunt verwijderen, maar dat gezeur om cookies wordt soms wel een beetje vervelend. Jammer van de vele leuke artikelen die je dan dikwijls zomaar wegklikt

Veel bedrijven overtreden de cookie wet, maar zoals vaak tegenwoordig, zolang er geen overheid/dienst is die dit controleert, verandert er weinig.

Sommige sites doen het goed, die laten gewoon alles zien, ook al weiger je de gehele cookie. Maar er zijn veel bedrijven, die browsen op hun site moeilijk ( en zelfs onmogelijk ) maken, als je niet hun standaard cookie accepteert ( dus b.v. sommige opties in hun cookie weigert ).

Er zijn zelfs sites in Nederland die, als je hun cookie weigert, dan zelfs geen artikelen/foto's/filmpjes laten zien terwijl deze vrij op het internet staan ( bij b.v. op Youtube of andere websites ) en het getoonde dus helemaal niet hun eigen eigendom is.

Zoals vaak, het cookie idee was goed ( o.a. het opslaan van gebruikers instellingen voor een/die website ) totdat de commerciëlen er geld in zagen en daarna de boel verziekten.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-6-2021 om 09:45 zei Linkalovers:

Er zijn zelfs sites in Nederland die, als je hun cookie weigert, dan zelfs geen artikelen/foto's/filmpjes laten zien terwijl deze vrij op het internet staan ( bij b.v. op Youtube of andere websites ) en het getoonde dus helemaal niet hun eigen eigendom is.

Dat is juist goed. YouTube en andere externe media zet ook een cookie als je die inlaad op een andere media, dus logisch dat sites die van hun pagina's weghalen als je geen koekje wilt hebben.

p.s. Wettelijk is het zo dat standaard alleen de functionele koekje aanstaan en dat je alle andere expliciet moet aanvinken. Natuurlijk heeft Goundspeak, inc. DBA Geocaching alle koekjes voor je al aangevinkt en moet je ze zelf iedere keer uitvinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei technetium:

Dat is juist goed. YouTube en andere externe media zet ook een cookie als je die inlaad op een andere media, dus logisch dat sites die van hun pagina's weghalen als je geen koekje wilt hebben.

p.s. Wettelijk is het zo dat standaard alleen de functionele koekje aanstaan en dat je alle andere expliciet moet aanvinken. Natuurlijk heeft Goundspeak, inc. DBA Geocaching alle koekjes voor je al aangevinkt en moet je ze zelf iedere keer uitvinken.


Dat men cookies krijgt voor iedere website die men bezoekt, dat is tegenwoordig natuurlijk normaal.

Ik doelde meer op websites die gewoon doorlinken ( naar externe/andere websites ), maar dan verplichten dat men eerst een volledige cookie accepteert, anders linken ze je niet door. Dat je op die externe/andere websites ook een cookie moet accepteren, daar is niets mis mee.

Het gaat/ging mij erom, dat er sites zijn die zo goedkoop/makkelijk nieuwsartikelen 'maken' en daarvoor dan wel een volledige cookie vereisen, terwijl m.b.t. tot die nieuwsartikelen niets maken en/of toevoegen en ze je gewoon doorlink naar andere, openbaar websites. Dus eigenlijk wel voordeel eisen ( een cookie plaatsen ), maar verder niets toevoegen aan het betreffende artikel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...