Peetee Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 6 minuten geleden zei Linkalovers: Goede landing op Mars Ja, je kon de spanning bij de Nasa medewerkers duidelijk van het gezicht aflezen. Geweldige presentatie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 (bewerkt) 3 minuten geleden zei regenboog2: En...... heb je de code gezien? De eerste foto is binnen en boven is boven, dus de lander staat op z'n poten. IK heb geen idee wanneer ze de testen gaan doen. Ik verwacht morgen pas foto's 18 februari 2021 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 2 minuten geleden zei regenboog2: En...... heb je de code gezien? Ik niet! 🙄 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 (bewerkt) 17 minuten geleden zei Linkalovers: De eerste foto is binnen en boven is boven, dus de lander staat op z'n poten. Ik verwacht morgen pas foto's Ja, nog maar even afwachten. Al waren er al wel foto's natuurlijk. Maar of die vanaf de Rover waren? 18 februari 2021 bewerkt door Peetee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 (bewerkt) 28 minuten geleden zei Peetee: Ja, nog maar even afwachten. Al waren er al wel foto's natuurlijk. Maar of die vanaf de Rover waren? De Perseverance heeft direct na de landing enkele foto's gemaakt met een simpele camera. Dus was direct bekend dat de lander rechtop staat. De tests na de landing lijken allemaal goed verlopen te zijn, dus er is geen schade of andere problemen. Ondertussen zijn bijna alle live streams gestopt, dus is actueel/live nieuws gestopt. Zodra er meer foto's online komen, zal ik een linkje plaatsen. 18 februari 2021 bewerkt door Linkalovers 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 Op 17-2-2021 om 22:27 zei Berenboot: Benieuwd wie hem "grabt" Te laat !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Birdie.NL Geplaatst 18 februari 2021 Share Geplaatst 18 februari 2021 Nog handiger: je kunt niet eens loggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 (bewerkt) 21 juli is de TB pagina geplaatst, maar omdat de Perseverance vannacht pas is geland en vanaf nu er een kans is de GC-code te zien/vinden, heeft/had het weinig zin om de TB al te kunnen loggen. Net zoiets als een event cache, die is ook pas te loggen tijdens/na het event. 19 februari 2021 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 (bewerkt) M.b.t. de Perseverance, een 3D view, 'wat is wat' en uitleg ( klik op "Learn more" ) 19 februari 2021 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 (bewerkt) Wie is bezig met de geocaching tekst op de Sherloc marker van de Perseverance ? Zit daar een fout in de 9de karakter ? Overigens is dat geen TB code, maar een melding/tekst/marker. 19 februari 2021 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genhenk Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 Ik zie geen fout, maar een prima leesbare zin. We hebben het over de poppetjes, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 (bewerkt) Inderdaad. De zin is het probleem niet, maar volgens mij is het poppetje voor de F niet juist. Ik heb meerdere tabellen gedownload, maar geen enkele keer exact dat poppetje kunnen vinden. 19 februari 2021 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 22 uur geleden zei regenboog2: En...... heb je de code gezien? Op de TB pagina staat: Citaat A few days after Perseverance lands on Mars, the camera will take a picture of the tracking code itself and send that picture back to Earth. You can log the Rover by finding the code in that picture. (Hint: keep an eye on this page.) Kortom, hij kan zomaar dit weekend op een van de foto's staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 (bewerkt) 27 minuten geleden zei Peetee: Op de TB pagina staat: Kortom, hij kan zomaar dit weekend op een van de foto's staan. Ik verwacht dat de foto dit weekend genomen wordt. Het kalibreren van de camera's lijkt mij één van de eerste dingen die je doet, omdat de camera's iedereens ogen zijn. Als je goed op het internet zoekt, dan is er al een tijdje een calibration marker te vinden, waarop o.a. staat "Geocaching Tracable Marker" met een gecodeerde tekst eronder. Maar de uitkomst van die gecodeerde tekst is geen Gc-code of iets wat daar op lijkt, of @Genhenkmoet een idee hebben. Dus of dat de werkelijk code is, is afwachten totdat we van NASA de foto krijgen. Overigens deze foto hebben ze al wel vrijgegeven. Hier hangt de Perseverance nog onder de sky crane. 19 februari 2021 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 19 februari 2021 Share Geplaatst 19 februari 2021 Ik zag zonet deze tweet voorbijkomen: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten