Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb nog geen Gc-code genoemd en/of niets verklapt en/of heb geen direct antwoord en/of oplossing gevraagd en/of oplossingen gegeven. Dus snap ik die opmerking even niet.

Maar als je een goed idee hebt, we horen het graag. Het hoeft beslist niet cache specifiek.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Sivota:

Gezellig toch, zo specifiek puzzelen op een openbaar forum?

Nee, deze opmerking snap ik ook niet Sivota(?). Temeer daar in de TB beschrijving duidelijk aangegeven staat wanneer en waar de code te vinden is/zal zijn. Nog los van het feit dat er veel aandacht aangegeven is, niet in het minst op het forum van .com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja verschil van mening dan.

Ik vind zaken als "foutje in het negende karakter" en " het tellen van poppetjes" duidelijk samen gaan puzzelen en niet samen wachten op nieuwe foto's...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Birdie.NL:

Zijn de marsmannetjes nog niet aan het dansen gegaan - dat zou toch wel een toepasselijk antwoord zijn op die NASA-mensen in de controlekamer gisteravond?

Misschien hebben ze al jaren/eeuwen geleden wat en/of iemand naar de Aarde gestuurd en doen ze nu eigenlijk een phone home :blink::wistling:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Birdie.NL:

De Romeinen hieven Mars toch al op het godenschild ...

Mars? was dat Asterix niet ? :lol1: Maar .... erg goed in geschiedenis was/ben ik niet, 'kan dus best wel een foutje maken :wistling:.


index.jpg.6595e6fd124eee37d894b5996e85064f.jpg

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Birdie.NL:

Alea iacta est

 

Mmmmm ...... geen :no: standaard geocaching :wistling: boodschap , want dan is de vertaling : Nyrn vnpgn rfg  :P Of is het ROT6? :lol1:.  Mag ik nu wel of mag ik nu niet google'n naar het antwoord :clown:

Had ik al opgemerkt, dat ik heel goed in geschiedenis en zo was/ben ??

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pacem Punicam bellum Macedonicum excepit, periculo haudquaquam comparandum aut uirtute ducis aut militum robore, claritate regum antiquorum uetustaque fama gentis et magnitudine imperii, quo multa quondam Europae, maiorem partem Asiae obtinuerant armis, prope nobilius. ceterum coeptum bellum aduersus Philippum decem ferme ante annis triennio prius depositum erat, cum Aetoli et belli et pacis fuissent causa. uacuos deinde pace Punica iam Romanos et infensos Philippo cum ob infidam aduersus Aetolos aliosque regionis eiusdem socios pacem, tum ob auxilia cum pecunia nuper in Africam missa Hannibali Poenisque preces Atheniensium, quos agro peruastato in urbem compulerat, excitauerunt ad renouandum bellum. (Livius Ab Urbe Condita, boek 31)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Google :notworthy: Nederlands naar Frans en vv gaat ook ( redelijk ) goed, dus waarom dit niet :P ? Vaak werkt de vertaling naar Engels beter, maar ja, dan had ik het hier ( voor jullie ) weer naar Nederlands moeten vertalen en het is nogal een stug stuk tekst.

Geen idee of het exact klopt, maar die kans is groter dan dat ik 'bezig' ga :107:

Ach, geschiedenis ..... easy peasy

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dontgetit:Mmmmmmm^^, ach ;), zo duidelijk wil(de) ik het nu ook weer niet maken, dan hadden anderen ook nog wat te doen.

Aan de andere kant ( zoals ook al werd opgemerkt ), geven GeoCaching.Com & NASA al heel vroeg aan wat er te gebeuren stond en geven ze een duidelijke hint, hoe, waar en wanneer de code voor de TB ( "...Hint: keep an eye on this page...." ) te bemachtigen is, dus een echt geheim is het niet.

De(ze) code is waarschijnlijk gewoon een teaser, om de gemoederen iets op te jutten en om aandacht te krijgen. Dat anderen daar wat anders van denken, komt omdat ze waarschijnlijk niet zelf de code hebben opgelost en dus niet weten waarover ze praten. Maar de teaser heeft gewerkt, gezien de aandacht :wistling:.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...