Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2020


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

11 uur geleden zei Linkalovers:

Heel af en toe kijk ik daar ( bij de 'buren' ) nog eens, maar ook die site heeft veel te leiden van FaceBoof en Twitter. De enig die daar nog wat schrijft, is de beheerder, die af en toe een status update van de tools en macro's geeft.

Net even gekeken. Inderdaad op sterven na dood. De dingen waar je misschien iets aan zou kunnen hebben zijn achter een betaalmuur geplaatst.

Facebook schijnt wel te floreren. Maar de discussies daar zijn wel heel erg vluchtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  

4 uur geleden zei hooningkorf:

Gezien garmin niet echt meer met geocaching  samen werkt ...


Garmin heeft eigenlijk nooit echt wat gehad met geocaching. Het vinden van één cache/WP gaat natuurlijk wel goed, daar is de gps eigenlijk voor gemaakt. Maar zodra je een multi gaat lopen is het geen route, moet je steeds losse wp's laden om de route te lopen. Ondanks dat de wp's vaak bekend zijn en ze gewoon op volgorde in de gpx file staan.


Bekijk nu eens BaseCamp. Eigenlijk is dat een gedrocht van een programma. Het is compatibel met helemaal niets. Als je daar een GeoCaching *.Gpx file inlaad, dat wordt het één grote bende.

Vanmiddag eens met BaseCamp aan het stoeien geweest, om op vakantie een off-line kaart met caches te hebben, zodat je fatsoenlijk overzicht hebt om een route te plannen. Het heeft even geduurd, maar na wat aanpassing in o.a. de gpx-file, het onderstaande bereikt. Met het uiteindelijke resultaat ben ik best tevreden, zo heb je een mooi overzicht van de caches, op je grote laptop scherm. En kan je toch snel, met één klik, de cache info bekijken.
Verander_GPX_BaseCamp.thumb.png.4b0f49f1d33f510767f6a08a9dc6486c.png

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Linkalovers:

 
Bekijk nu eens BaseCamp. Eigenlijk is dat een gedrocht van een programma. Het is compatibel met helemaal niets. Als je daar een GeoCaching *.Gpx file inlaad, dat wordt het één grote bende.
 

Ik ben niet helemaal bekend met die Windows programma's, maar is GSAK daar ook niet geschikt voor? Ik meen me te herinneren dat daar ook een kaart in zit.

Of is GSAK niet offline te gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

23 minuten geleden zei Birdie.NL:

Zo heeft ieder zijn eigen methode - gezien de kaart genoeg doosjes om elke dag een smiley op de kaart te zetten

Dan zal Linkalovers een hele lange welverdiende vakantie nodig hebben om elke dag een smilie op de kaart te toveren :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei harrie:

Ik ben niet helemaal bekend met die Windows programma's, maar is GSAK daar ook niet geschikt voor? Ik meen me te herinneren dat daar ook een kaart in zit.

Of is GSAK niet offline te gebruiken?

Ik gebruik GSAK als database en om of en toe wat caches te sorteren. Maar veel meer doe ik er niet mee. Zo ver ik weet, kan je wel één cache op een kaart zien. Maar met BaseCamp kan je dezelfde kaart gebruiken als die op je GPS staat en kan je heel caches op een kaart krijgen.

Tevens gebruik ik BaseCamp om e.e.a. :wistling: met kaarten te doen.


Ps. Gsak is geheel off-line te gebruiken.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei harrie:

 

Dan zal Linkalovers een hele lang e welverdiende vakantie nodig hebben om elke dag een smilie op de kaart te toveren :yes:

De fietsen gaan mee, dus misschien wel het hele rondje in één dag of 2 dagen. En dan is BaseCamp wel handig, want daarmee kan je zo een route maken en berekenen hoe lang de route ongeveer is.

Misschien komen we niet verder dan het eerste terras? Of het eerste bankje met mooi uitzicht ? De ( vele ) caches zijn niet het doel  .....

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Linkalovers:

En dan is BaseCamp wel handig, want daarmee kan je zo een route maken en berekenen hoe lang de route ongeveer is.

Omdat ik niet met Windows werk maar met Linux is het heel lastig om BaseCamp te laten draaien en zijn er andere bronnen nodig om een kaartprogramma op je scherm te krijgen.

Zo heb ik in het verleden kennis gemaakt met qmapshack. Dit vind ik persoonlijk een heel moeilijk programma maar je kunt er zeer veel mee doen. Het is zelfs geschikt om in Windows te gebruiken. Routes en tracks maken, caches importeren, eigen kaarten gebruiken of oude kaarten van Garmin. Het kan allemaal maar het vergt best wat geduld om het allemaal te ontdekken.

Kijk eens op deze downloadpagina of hun wiki pagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei harrie:

Omdat ik niet met Windows werk maar met Linux is het heel lastig om BaseCamp te laten draaien en zijn er andere bronnen nodig om een kaartprogramma op je scherm te krijgen.

Zo heb ik in het verleden kennis gemaakt met qmapshack. Dit vind ik persoonlijk een heel moeilijk programma maar je kunt er zeer veel mee doen. Het is zelfs geschikt om in Windows te gebruiken. Routes en tracks maken, caches importeren, eigen kaarten gebruiken of oude kaarten van Garmin. Het kan allemaal maar het vergt best wat geduld om het allemaal te ontdekken.

Kijk eens op deze downloadpagina of hun wiki pagina.

Nee, a.u.b. niet meer software. Ik heb BaseCamp nodig om o.a. kaarten te behandelen en om grote kaarten in stukken te 'knippen'. Ik hoef natuurlijk niet met heel Europa op pad :wink2:.

Verder heb ik liever zo min mogelijk computer werk nodig, om te cachen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Linkalovers:

Nee, a.u.b. niet meer software. Ik heb BaseCamp nodig om o.a. kaarten te behandelen en om grote kaarten in stukken te 'knippen'. Ik hoef natuurlijk niet met heel Europa op pad :wink2:.

Verder heb ik liever zo min mogelijk computer werk nodig, om te cachen.

Zonder kaart cachen. Old school met alleen richting en afstand.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...