Spring naar bijdragen

Naar GPS zenden is verdwenen op cache site ,want is hier aan de hand.?


De Trappertjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Jullie hebben helemaal gelijk, maar.....  Ik ben niet zo van het Amerikaanse forum volgen en vind de gebruiksaanwijzingen op ICT gebied in het Nederlands vaak al moeilijk genoeg. Wel natuurlijk even de link bekeken nu en dan valt op dat de .com leden net zo verdeeld zijn als de leden van dit forum. Er zijn er die de knop graag hadden willen behouden en er zijn leden die blij zijn dat de knop er niet meer is.

Voor mij had de knop niet weg gehoeven, ik vond het er fijn werken. Ik begreep dat het niet veilig is, dan heb ik misschien gewoon geluk gehad dat hij nog werkte en er nooit iets voorgevallen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei kalkendotters:

Nope, dat is geen blunder maar een bewuste keuze.

SendToGPS werkte al jaren bij de meeste mensen niet; omdat de moderne browser het niet meer ondersteunen (ivm de veiligheid)

Bij een moderne GPS is het ook vrijwel net zo snel om de GPX knop te gebruiken:

Download de GPX, kies voor 'Opslaan Als' en blader naar de \Garmin\GPX map op je GPS. (de browser onthoud dit pad, en zal hem de volgende keer meteen selecteren)

 

Ik heb gedaan wat je schreef. Het klopt. Echter ga ik naar b.v. Sluis in Zeeuws Vlaanderen  dat pakt het niet? Is er een bepaalde afstand waarbij hij al of niet download ?

groetjes, Ausa Zutphen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei kalkendotters:

Nope, dat is geen blunder maar een bewuste keuze.

SendToGPS werkte al jaren bij de meeste mensen niet; omdat de moderne browser het niet meer ondersteunen (ivm de veiligheid)

Bij een moderne GPS is het ook vrijwel net zo snel om de GPX knop te gebruiken:

Download de GPX, kies voor 'Opslaan Als' en blader naar de \Garmin\GPX map op je GPS. (de browser onthoud dit pad, en zal hem de volgende keer meteen selecteren)

 

Het werkt.Bedankt. Dichtbij Zutphen etc. geen probleem. Maar ga ik naar b.v. Sluis, in Zeeuws Vlaanderen dan krijg ik niks te zien.

Ausa. Zutphen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎8‎/‎30‎/‎2018 om 6:16 PM zei kalkendotters:

Nope, dat is geen blunder maar een bewuste keuze.

SendToGPS werkte al jaren bij de meeste mensen niet; omdat de moderne browser het niet meer ondersteunen (ivm de veiligheid)

Bij een moderne GPS is het ook vrijwel net zo snel om de GPX knop te gebruiken:

Download de GPX, kies voor 'Opslaan Als' en blader naar de \Garmin\GPX map op je GPS. (de browser onthoud dit pad, en zal hem de volgende keer meteen selecteren)

 

het werkt ,op relatief korte afstand. Maar ga ik b.v. naar Sluis in Zeeuws Vlaanderen dat laat hij niks zien. Is een en ander aan afstand gebonden.

Ausa,Zutphen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een keer was genoeg geweest :)

Maar het probleem zit hem waarschijnlijk niet in het downloaden, maar in het feit dat een Garmin verder gelegen geoCaches niet laat zien. Als je in de GPS op de kaart kijkt, dan wordt de cache wel getoond.
Ook als je in het zoekscherm eerst een Waypoint selecteert om in de buurt te gaan zoeken, verschijnen ze ook netjes in de lijst.

Ditzelfde probleem was er trouwens ook al met de 'oude' SendToGPS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kalkendotters, kan je iets in de GPS instellen zodat je de caches die ver weg liggen wel kunt zien? Ik kan bijvoorbeeld op mijn eTrex wel caches op de lijst zien die ruim honderd kilometer ver weg liggen. Dat is gewoon een kwestie van scrollen. Dezelfde caches kunnen we echter niet zien op de lijst van de Garmin 650. MEt wp’ s op grote afstand heeft de 650 dan weer geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, dat is duidelijk.

Bij de volgende vraag gaan jullie vast hard lachen :)  Een stukje terug in dit draadje staat dat je de caches wel op de kaart kunt zien. Hoe weet de GPS dan welk stukje van Verweggistan ik wil zien als ik de cache niet op een of andere manier kan aangeven? Op de eTrex klik ik de cachenaam aan en ga dan naar de kaart. Wat geef je dan in in de Garmin?  (ik hoop dat mijn eenvoudige eTrex nog lang mee gaat......)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei regenboog2:

Dank je wel, dat is duidelijk.

Bij de volgende vraag gaan jullie vast hard lachen :)  Een stukje terug in dit draadje staat dat je de caches wel op de kaart kunt zien. Hoe weet de GPS dan welk stukje van Verweggistan ik wil zien als ik de cache niet op een of andere manier kan aangeven? Op de eTrex klik ik de cachenaam aan en ga dan naar de kaart. Wat geef je dan in in de Garmin?  (ik hoop dat mijn eenvoudige eTrex nog lang mee gaat......)

Op de Garmin gpsmap64s kun je op naam zoeken en druk op OK dan wordt de kaart getoond met die cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, maar het probleem doet zich voor op de Garmin 650. De caches kunnen we niet zien op de lijst omdat ze te ver weg zijn. Omdat het niet lukte hadden we de GPS leeggemaakt en vier caches opnieuw geladen: 1 in onze woonplaats en 3 op ruim honderd kilometer afstand. Vier caches zou je gemakkelijk op de lijst moeten kunnen zien toch? Alleen die in onze woonplaats was zichtbaar, de anderen konden ook niet op naam opgeroepen worden. Ter plaatse bleken ze wel in de GpS te staan.

Ik zou dus graag willen weten hoe we thuis de caches op de kaart kunnen zien (zie vier of vijf postjes terug het antwoord van de kalkendotters)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei regenboog2:

kalkendotters, kan je iets in de GPS instellen zodat je de caches die ver weg liggen wel kunt zien? Ik kan bijvoorbeeld op mijn eTrex wel caches op de lijst zien die ruim honderd kilometer ver weg liggen. Dat is gewoon een kwestie van scrollen. Dezelfde caches kunnen we echter niet zien op de lijst van de Garmin 650. MEt wp’ s op grote afstand heeft de 650 dan weer geen probleem.

Ja, dat kan wel.

Je kan je gpsr een positie laten simuleren (demomodus). Kijk even in je gebruikershandleiding (pagina 34) hoe dat moet.
Als je een positie in de buurt van die verre caches simuleert zie je die caches alsof je daadwerkelijk in de buurt bent.

 

28 minuten geleden zei regenboog2:

Ik zou dus graag willen weten hoe we thuis de caches op de kaart kunnen zien (zie vier of vijf postjes terug het antwoord van de kalkendotters)

Niet naar de cachelijst gaan, maar vanaf het hoofdmenu de kaart selecteren en naar de buurt van die caches scrollen.

bewerkt door StefandD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...