Sydney van der Meer Geplaatst 27 februari 2018 Geplaatst 27 februari 2018 Citaat "Het jaar is 2650. Je bent uitgenodigd om lid te worden van de Geocaching Explorers Club en een van de eerste geocachers te zijn die elke planeet in ons zonnestelsel bezoekt, terwijl je onderweg souvenirs verdient. Vind verschillende cache types om punten te verzamelen in de vrienden competitie, tussen 19 maart en 8 april, en verdien maximaal negen planeet souvenirs om een Officiele Space Explorer te worden. De vrienden competitie wordt op maandag 9 april om 13:00 uur Europese tijd op nul gezet. Succes!" Zo luidt de nieuwe actie van Geocaching HQ die net gelanceerd is. Er zijn maar liefst 10 nieuwe souvenirs te verdienen. Wat vinden we van de nieuwe actie? Ik ben heel benieuwd! Linkje naar de volledige uitleg (vertaald naar het Nederlands): livegeocaching.nl/planetary-pursuit
barny Geplaatst 27 februari 2018 Geplaatst 27 februari 2018 het is me wat, dat HQ dit soort idioterie moet bedenken om de huidige "geocacher" te pleasen tegenwoordig met al die weggeworpen zooi is een cache bezoeken al niet meer voldoende om dit spelletje leuk te vinden en moet HQ deze dwaasheden verzinnen om mensen te binden en hun inkomsten veilig te stellen, dat het daardoor steeds verder afdwaalt van het spelletje geocachen is niet meer alleen een gedachte wat komt er nog allemaal voor geocacheonwaardige wedstrijden uit de kokers van die "commerciële geocachefabriek "uit Seattle? Barny
harrie Geplaatst 28 februari 2018 Geplaatst 28 februari 2018 Als ik plaatjes wil hebben voor iets wat ik gedaan heb, dan ga ik wel naar de kleuterschool. 1
Linkalovers Geplaatst 28 februari 2018 Geplaatst 28 februari 2018 (bewerkt) "... om punten te verzamelen in de vrienden competitie, tussen 19 maart en 8 april, en verdien maximaal negen planeet souvenirs om een Officiele Space Explorer te worden. De vrienden competitie wordt op maandag 9 april om 13:00 uur Europese tijd op nul gezet. Succes...". Als dit een idee is om mensen hun huis uit en de natuur in te krijgen, dan oké. Maar helaas, de woorden "...vrienden competitie..." en "...competitie wordt ... op nul gezet..." geven aan wat de achterliggende gedachte is, namelijk een wedstrijd. Iets waaraan wij ( = team ) geheel niet aan denken als we met de gps op pad gaan. En dat allemaal met een virtuele zegel als beloning: een zeepbel heeft nog meer waarde. Maar voor iedereen die hier wel plezier aan beleeft: veel plezier en suc6. Links:Geocaching.Com FAQPlanetarypursuit.space start paginaPlanetarypursuit.space uitleg 28 februari 2018 bewerkt door Linkalovers 1
Birdie.NL Geplaatst 28 februari 2018 Geplaatst 28 februari 2018 Het thema vind ik best leuk bedacht - aangezien we allemaal aan de hand van satellietsignalen gaan geocachen. Het competitie-element is wel vergezocht en lang niet aan iedereen besteed. Waarom de Friend League ervoor gebruikt wordt is me een raadsel - je 'scoort' puur individueel, hoe je vrienden het doen speelt geen rol. Ik ben al blij dat er niet elke maand een actie langskomt, zoals in sommige online spelletjes. Ik laat me meer leiden door het weer, een mooie omgeving om te wandelen of fietsen, etc. 's Winters wat meer in de stad, 's zomer meer in de natuur. Af en toe heb je een dagje dat je mooie, unieke creaties tegenkomt, de andere keer leuke plekjes en ja, soms moet je ook bekennen dat de caches van die dag nou niet uitmunten qua plek, beschrijving en/of onderhoud. 1
regenboog2 Geplaatst 28 februari 2018 Geplaatst 28 februari 2018 Het is de vraag of het een echte competitie wordt. Vorig jaar was er ook een vriendencompetitie ter ere van de Mary Hide. Toen waren er souvenirs te verdienen als je een bepaald aantal caches gevonden had of een aantal TB verplaatste. Het voordeel van aanmelden bij de vriendencompetitie was toen dat je met elkaar het aantal punten verdiende, je hoefde dan zelf bijvoorbeeld maar één cache te vinden om toch het souvenier te krijgen. Ik heb geen vriendengroep aangemaakt, mijn partner wel. Hij had dus iedere keer héél veel punten en ik niet, als we samen gingen cachen. Ik heb nergens aan kunnen merken dat het een wedstrijd was, hij had geen extra voordeeltjes vanwege de punten. Maar misschien is het deze keer anders ingericht?? Wat je van de souveniers vindt is persoonlijk. Je hoeft niet mee te doen als je dat niet wilt.
Peetee Geplaatst 28 februari 2018 Geplaatst 28 februari 2018 De eerste events rondom dit thema staan inmiddels in de steigers.
de zonderlingetjes Geplaatst 29 maart 2018 Geplaatst 29 maart 2018 (bewerkt) Een vraag over de puntentelling bij deze nieuwe actie: Wanneer je een mysterie logt die meer dan 10 favorite point heeft, krijg je dan 30 punten (15 + 15) 29 maart 2018 bewerkt door de zonderlingetjes
technetium Geplaatst 29 maart 2018 Geplaatst 29 maart 2018 Nee 15 is het maximum. Staat ook ergens, maar ik ben net als jij te lui om dat op te zoeken. Tc
Birdie.NL Geplaatst 30 maart 2018 Geplaatst 30 maart 2018 Zoals iedere actie van Grondspraak zitten er wel wat losse eindjes, haken en ogen aan. In dit geval vond ik het bijwonen van een event bij ESTEC in Noordwijk wel zo toepasselijk. Met een beetje fantasie ga je elders in het land naar een sterrenwacht, loop je het Planetenpad bij Kootwijk, los je Mars in Z-O op, etcetera Wil je alle plaatjes 'halen' ga dan een dagje een mysterie-trail fietsen zoals Op een grote paddestoel bij Medemblik of een advent-serie (Assen, Friesland, Kuinre, Limburg). In ieder geval is het inmiddels 's avonds tot een uur of 8 weer licht en belooft het redelijk paasweer te worden om een dagje buiten te verblijven.
regenboog2 Geplaatst 30 maart 2018 Geplaatst 30 maart 2018 15 uur geleden zei technetium: Nee 15 is het maximum. Staat ook ergens, maar ik ben net als jij te lui om dat op te zoeken. Tc Informatie staat op: kijk bij je profiel, daar staat ‘ jouw vrienden’ , klik aan. Daar zie je ‘ vriendenliga’. Als je dat open maakt, zie je een button ‘ over de score’. Laat je niet afschrikken door (eventueel) de rode letters ‘ je staat geen vriendschapverzoeken toe’. (ik heb ook geen vrienden ).Je kunt de informatie gewoon lezen.
Linkalovers Geplaatst 9 april 2018 Geplaatst 9 april 2018 (bewerkt) Is deze actie verlengd? Zie "...left to become..." en de tijd/datum aanduiding rechtsonder in voorbeeld. Zie ook hier. 9 april 2018 bewerkt door Linkalovers
BalgVinkjes Geplaatst 9 april 2018 Geplaatst 9 april 2018 Ja, zo te zien heb je nog 1 week om alles te loggen. 3 weken waren wat te kort voor een aantal mensen ?
Linkalovers Geplaatst 9 april 2018 Geplaatst 9 april 2018 Voor die virtuele zegeltjes doe ik geen extra moeite, maar anderen misschien wel. Ieder zijn meug.
Aanbevolen berichten