Spring naar bijdragen

Nieuw Dashboard


Bariet

Aanbevolen berichten

Ik zag dat er een nieuw dashboard is verschenen waarin functies die ik vroeger gebruikte niet meer zichtbaar zijn. Meestal ging ik naar caches nearby en klikte daarna op de kaart. Deze kaart gebruikte ik dan om caches te zoeken, zelfs als ze ver waren. Ook als ik een aantal wilde loggen kon ik steeds naar de kaart om de volgende te activeren. Maar deze functie kan ik nergens meer op het dashboard vinden. Weet een van jullie hoe het nu moet ?

Verder was ik zo stom om aan te klikken iets logs van vrienden, nu staat er in mijn dashboard een hele lijst van caches die een van mijn vrienden gevonden heeft. Hoe kom ik daar van af ?

Ik ga weer gewoon naar het oude scherm, dat werkt nog het beste voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan begrijpen dat ze in Seattle denken dat alles op een slimfoon (ergo blijkbaar een i-foon) aardig moet ogen.

Volgens mij kun je ook gewoon per apparaattype, ergo desktop, laptop, tablet, telefoon een pagina voorzetten.

 

Want op de computer is het 3x niks.

 

Als je zo nodig wilt restylen, doe het dan goed in 1 keer.

En gebruik niet de hele geocachegemeenschap als testobject; dat doe je via een test-server met een representatieve groep.

Nu wordt blijkbaar hap-snap een deeltje aangepakt.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat er een nieuw dashboard is verschenen waarin functies die ik vroeger gebruikte niet meer zichtbaar zijn. Meestal ging ik naar caches nearby en klikte daarna op de kaart. Deze kaart gebruikte ik dan om caches te zoeken, zelfs als ze ver waren. Ook als ik een aantal wilde loggen kon ik steeds naar de kaart om de volgende te activeren. Maar deze functie kan ik nergens meer op het dashboard vinden. Weet een van jullie hoe het nu moet ?

Dat staat al sinds jaar en dag onder Play --> View Geocache Map.

Of maak zelf een linkje: www.geocaching.com/map.

 

 

Verder was ik zo stom om aan te klikken iets logs van vrienden, nu staat er in mijn dashboard een hele lijst van caches die een van mijn vrienden gevonden heeft. Hoe kom ik daar van af?

Aan je vrienden vragen of ze het delen willen stoppen (zelf natuurlijk ook doen!). Dat kan via de settings.

Of anders ze 'ontvrienden'.

bewerkt door StefandD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Correctie: Dat klopt niet, je kunt er alleen voor zorgen dat jouw vrienden geen notificaties van jouw logs krijgen en niet andersom.

Tja, dat vind ik ook onhandig...

 

 

 

 

 

 

NB: Op het Groundspeak forum wordt ook door diverse geocachers aangegeven dat men deze notificaties van vrienden wil kunnen uitzetten, dus wellicht komt deze optie er nog.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thex: Het is echt niet moeilijk om vriendjes te zijn, c.q. te worden met een ander team.

Ook met Barny ondervinden wij, de kikker(dames), geen enkel probleem. Maar misschien werkt ons systeem iets anders.

 

Groetjes van

de kikkermeiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het nut van vriendjes zijn als zelfs de notificaties of logjes niet interessant zijn. Gewoon geen vriendjes worden zou ik zeggen dan.

Het hebben van vrienden op geocaching.com had 0,0 voordelen voorheen. Nu doen ze er eindelijk iets mee is het voor veel mensen nog niet goed. Ik vind dit zelf juist een goede toevoeging.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou best vriendje willen wezen met Barny, maar zijn account(s) is(zijn) zo levendig het laatste jaar :clown:

nou mijn grote vriend, dan heb ik voor speciale vrienden zoals jij mijn meningen over de cache's die ik bezoek allemaal opgeschreven in een blog

dan weet ik tenminste zeker dat mijn logs bewaard blijven als er cacheeigenaars zijn die als de eerste de beste dictator mijn mening over hun broddelwerk willen gaan verwijderen, simpel en alleen omdat het mijn mening hun niet aanstaat,

en weet ik zeker dat mijn geocache ervaring, ondanks dat Grundspeak als echt Amerikaans Bedrijf eerlijkheid en oprechtheid niet kan waarderen, mijn log verwijdert, maar dankzij die blog bewaart blijven voor mij grootste vrienden zoals jij THex, vrienden die ook benieuwd zijn van de belevenissen van een (opr)echte geocacher die geen blad voor zijn mond neemt en oprechtheid boven alles zet

Thex, mijn blog is voor jou te zien op WWW.Barnynl.nl

veel plezier

 

Barny,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wat is het nut van vriendjes zijn als zelfs de notificaties of logjes niet interessant zijn. Gewoon geen vriendjes worden zou ik zeggen dan.

Het hebben van vrienden op geocaching.com had 0,0 voordelen voorheen. Nu doen ze er eindelijk iets mee is het voor veel mensen nog niet goed. Ik vind dit zelf juist een goede toevoeging.

 

vriendjes op gc punt com heeft wel nut voor mij in het veld. zo weet ik via het online logboek wie van de 'vriendjes' de betreffende cache al gevonden heeft. Soms geeft hun schrijfsel al veel info die ik op dat moment kan gebruiken.

 

Maar .......die logjes in een 'time-line' op MIJN account pagina van gc punt com vind ik echt onnodig! :no: Op die wijze hoef ik diezelfde 'vriendjes' nu ook weer niet te stalken. Hoef dus echt niet exact te weten welke trajecten ze vandaag weer afgelegd hebben.

:yucky:

bewerkt door Viervoeter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het nut van vriendjes zijn als zelfs de notificaties of logjes niet interessant zijn. Gewoon geen vriendjes worden zou ik zeggen dan.

 

Wanneer je samen op pad gaat dan kun je bij het selecteren van caches op de pagina in het logboek zien of er al logs staan van je vrienden.

Ik weet dat dit (inmiddels) ook anders kan, maar dat geldt dan meestal voor de founds en niet voor andere logs en omdat ik toch zelf altijd de pagina na moet lopen, controleer ik het graag op deze manier.

Dat betekent niet dat ik van mijn vrienden ook alle logs hoef te zien (dan sneeuw ik zelf namelijk nogal onder op mijn eigen profiel pagina ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...