Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een vraag. Wat is de stand van zaken eigenlijk wat betreft nieuwe challenge caches. Zijn er sinds het opheffen van het moratorium eigenlijk al nieuwe challenge caches in Nederland bijgekomen?

Geplaatst

Tja dat was natuurlijk wel te verwachten. Aangezien tegenwoordig verplicht gesteld is dat je in de listing een checker van project-gc.com hebt staan en niet iedereen even handig is met het programmeren daarvan komen natuurlijk reeds bestaande challenges voor de zoveelste keer terug.

Geplaatst

Een challenge is als een bonus van een trail. Met het verschil dat bij een challenge misbruik wordt gemaakt van caches van andere eigenaren.

Ik kan in tien minuten een challenge bedenken en aanbieden. Vanwege de logvoorwaarden lijkt het heel wat, maar het getuigt van creatieve armoede.

Geplaatst

De meest gebruikte checker is volgens mij van Geocheck.org

Yep maar sinds ze gehackt zijn en alle info op straat ligt heeft die ander mijn voorkeur.
Geplaatst

Een challenge is als een bonus van een trail. Met het verschil dat bij een challenge misbruik wordt gemaakt van caches van andere eigenaren.

Ik kan in tien minuten een challenge bedenken en aanbieden. Vanwege de logvoorwaarden lijkt het heel wat, maar het getuigt van creatieve armoede.

'Vroeger' waren er toch ook wel andere challenges dan het ABC vinden of 1000 caches in een bepaalde provincie?

Er was bijvoorbeeld een challenge waar je in een vesting, binnen een bepaalde afstand vijf steensoorten moest fotograferen. Zoiets vind ik eigenlijk best wel leuk.

Geplaatst

Dat zijn inderdaad de oude challenges. Maar die telden niet als geocaches, ze hadden een aparte puntentelling.

Het was een poging om de oude virtual caches nieuw leven in te blazen, maar dat is niet gelukt.

Een afgeleide van deze challenges is Waymarking, ook van Groundspeak!

Geplaatst

Dank voor de voorbeelden, ik had ze nog niet gezien. Maar als ik zo naar die challenges kijk zijn het stuk voor stuk flops met maar een paar founds. Er komt een evaluatie van challenges aan van HQ en deze voorbeelden zullen ongetwijfeld daarin meegenomen. De conclusie van HQ zal dan niet moeilijk meer te voorspellen zijn.

Geplaatst

hoop dat deze 'zooi' dan gelijk door na de vuilbak kan.

mijn ignorelijst groeit aardig met al die chalangecaches die hier in de regio gepleurd worden.

Geplaatst

hoop dat deze 'zooi' dan gelijk door na de vuilbak kan.

mijn ignorelijst groeit aardig met al die chalangecaches die hier in de regio gepleurd worden.

Aan het aantal founds te zien ben jij kennelijk niet de enige die dat vindt.

Geplaatst

Ik moet wel zeggen dat de checkers van Lingbeek bij de 4x222 en 3x333 erg fraaie plaatjes (van wat je nog moet doen) opleveren.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...