Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

interactieve cache lijkt op een simpele wherigo (zone met vraag/antwoord bij betreden). aangezien wherigo verder gaat dan dat snap ik wel dat gc hier in eerste instantie op inzet (mijn voorzichtige conclusie).

wat ik ook snap is dat wherigo niet zo hard loopt. je moet (lua) programmeur zijn om er 1 te maken. redelijke drempel. De techniek van interactief is wat meer gemeengoed geworden (ook dat was ooit nerd stuff).

en dan nog een stapje verder augmented reality. eigenlijk kan wherigo ook hier als platform dienen. kompas vervangende door een camera beeld aangevuld met de zones/karakters/voorwerpen uit de wherigo. nog meer programmeren......

persoonlijk denk ik dat het wel die kant op gaat (iets/flink meer beleving/avontuur hierbij denk ik ook aan het succes van aantal nacht caches)

maar denk dat kennis gaat bepalen hoe snel (als we dan al niet zijn ingehaald door nieuwe ideeën )

terug naar het lijntje. Denk dat interactief een goed begin is. veel mensen kunnen al overweg met html en jscripts. hoeft gc alleen nog maar jscript toe te staan op je cache pagina (voor toegang tot de gps) en je kan je interactief uitleven. en gc is een beveiligings probleem rijker....... ;)

Geplaatst

Hmm, ziet er wel aardig uit. Of dit iets word de tijd zal het leren.

Alleen hoe te selecteren? Om nu zo'n +150 beschikbare Intercache's door te lezen waarvan de meeste buiten de landsgrenzen liggen gaat me iets te ver.

En op de GC-site de Cache's te filteren op het vraagteken geeft een blauwe landkaart. :crybaby: Of is er al een apart Filter Icoontje??

Geplaatst (bewerkt)

intercache_zps5zcsrwyh.png

Bron: GIobaIcaching.nl

Die Wintercache zal er wel niet bij horen.

bewerkt door Diederikus
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Ben inmiddels al een aardig eindje op dreef met de intercache.

De mogelijkheden vallen me wat tegen ,maar het is weer eens wat anders.

Om de cache breder toegankelijk te maken komt er ook een ouderwetsche multi-versie.

Op de cachepagina kan men kiezen of men de intercache of multi wil doen.

De intercache-versie is iets dynamischer.

Als ik het zo bekijk dan zijn er sinds 2013 eigenlijk nauwelijks ontwikkelingen op het vlak van interactief cachen. Vreemd.

Geplaatst

Echt heul veul voegt het niet toe inderdaad, vind ik. Vandaar dat ik er, naast een intercache, ook maar een normale cache van gemaakt heb.

Het gaat om de inhoud en niet om de vorm, nietwaar ?

• 2 months later...
Geplaatst

Ik heb inmiddels 1 intercache gelopen, en vond het zeker interessant. lijkt me ook makkelijker te maken dan een wherigo.

Wat ik me afvraag; moet een Intercache verplicht als 'mystery' worden aangemeld bij Geocaching.com? Of mag een dergelijke cache ook te boek staan als een ander cachetype waarbij je een route moet lopen/de cache op een andere locatie dan de gepubliceerde coördinaten ligt? Zoals een Multicache of een Letterbox Hybride?

Geplaatst

Ik heb inmiddels 1 intercache gelopen, en vond het zeker interessant. lijkt me ook makkelijker te maken dan een wherigo.

Wat ik me afvraag; moet een Intercache verplicht als 'mystery' worden aangemeld bij Geocaching.com? Of mag een dergelijke cache ook te boek staan als een ander cachetype waarbij je een route moet lopen/de cache op een andere locatie dan de gepubliceerde coördinaten ligt? Zoals een Multicache of een Letterbox Hybride?

Een intercache kan aangemeld worden als een multi indien er geen huiswerk aan vast zit.

Dat de huidige intercaching geocaches nog als mystery aangemeld staan komt door de reviewers die dit in het begin eisten van de cache-leggers. Maar omdat een smartphone als benodigdheden het enige wat extra is, heeft groundspeak gezegd dat het ook als multi ingediend mag worden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...