Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Log van markymarkies

Helaas ziet het erna uit dat meneer of mevrouw ellendeling ook in het geocache wereldje is terecht gekomen, getuige het log van markymarkies.

Alle spullen zijn uit de cache weggehaald, vreemd dat hij/zij nog wel een logje in het logboek schreven. Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt????

Geplaatst

Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt! ;)

Natuurlijk wel zo ongeveer alles wat een cache-eigenaar kan overkomen. Dus in de toekomst gaat dit mij ook nog wel eens gebeuren, vrees ik. :P;)

Ik zie helaas niet wat ik er tegen kan doen, behalve alles archiveren! :thumbup:

Groet,

Geopatra.

Geplaatst

Er is maar één oplossing: je cache op een dusdanige manier en op een dusdanige plek verstoppen dat een willekeurige passant het nooit per ongeluk vinden kan.

Ik denk niet dat je dit soort ellende helemaal voorkomen kan. :P

Geplaatst

En ook dat helpt niet altijd... mijn Nijntje cache is verdwenen en die lag toch echt een meter of 25 van het pad en dusdanig verborgen dat zelfs cachers met een GPS moeite hadden om de plek te vinden...

Maar tegen een teovalstreffer van de plaatselijke jeugd helpt niks, vermoed ik...

Geplaatst

Heel veel caches liggen in - laat ik zeggen - landelijk terrein. Streken waar de plaatselijke jongeren zich stierlijk vervelen. Voor velen is het vreselijk saai op het platteland.

Zo is mijn cache 'Eindpunt' met boomstronk en al (na ontdekt en gevandaliseerd te zijn door de plaatselijke hangjongeren) verbrand, is 'Tuf-Tuf' in het begin van zijn bestaan ook vernield, is 'Uitzicht' ook leeggeroofd en kapot gemaakt, is onlangs de mooie cache doos van 'Biertje' gestolen (inhoud is ter plekke achtergelaten en later ook verdwenen) en heb ik al weer tijden terug 'Hold Your Horses' in beheer genomen nadat die ook verdwenen was voor langere tijd.

Verder: de cache 'Urban 1' is een keer verdwenen en ruim een maand later weer teruggelegd met een briefje erin 'Get a Life' . Dit lijkt een beetje op wat er bovengenoemd aan de hand is.

En verder zijn 'Waterval' en 'Boompjes' ook een keer verdwenen, waarschijnlijk door een combinatie van natuurgeweld en falende techniek.

De enige cache van me die nu meer dan 2 jaar zonder problemen ligt (op voordurende inwatering na) is 'Drassig'.

En ondanks alle voorzorgen waardoor een cache echt niet per ongeluk gevonden kan worden: bezoekers van de cache zijn altijd zichtbaar.

Geplaatst

Tja, ik hoop dat het mij niet gaat overkomen, maar ik ben er bij eentje wel bang voor.

Maar hebben we het niet aan onszelf te danken. We zoeken toch ook de publiciteit met radio en TV. Daarmee bereik je mensen die het leuk vinden en het ook gaan doen, maar ook mensen die er bijzonder veel plezier in hebben de boel eens goed in het honderd te laten lopen. Denk bijvoorbeeld aan het handje voetbalvandalen die zich ook fans noemen. Dit fenomeen kom je toch overal tegen?

Geplaatst
Maar hebben we het niet aan onszelf te danken. We zoeken toch ook de publiciteit met radio en TV. Daarmee bereik je mensen die het leuk vinden en het ook gaan doen, maar ook mensen die er bijzonder veel plezier in hebben de boel eens goed in het honderd te laten lopen. Denk bijvoorbeeld aan het handje voetbalvandalen die zich ook fans noemen. Dit fenomeen kom je toch overal tegen?

Op zich waren dat ook mijn eerste gevoelens bij geocaching in de media. Maar op zich is het niet storm gelopen, er komt wel wat meer bekendheid, maar voor mijn gevoel heeft dat meer te maken met mond op mond reklame. Zo hebben wij ook in onze omgeving een paar mensen aangestoken.

En verder, je moet toch eerst een behoorlijk bedrag neertellen, voordat je een cache kan vinden, dat zullen de meeste er niet voor over hebben. Wat ik ook vreemd vind is dat deze persoon een multi loopt, hij of zij moest toch denk ik een kleine twee uur bezig zijn, voordat hij deze cache had. Ook die moeite zullen de meeste niet willen nemen.

Ik vermoed eerder dat ze inderdaad via de media hebben gehoord dat we schatten verbergen en dus dachten dat in die caches waardevolle spullen zaten. Dat zal ze dan behoorlijk zijn tegengevallen.

Ik ben benieuwd of het bij deze ene keer blijft :P

Geplaatst

Misschien is het wel uit jaloezie dat mensen (mede-geocachers) de boel verzieken. Bijvoorbeeld omdat ze het idee hadden om een cache op een bepaalde plek te leggen, maar iemand is ze net voor. Pest je ze toch weg ??!

Tja, je weet het niet. We zijn allemaal mensen.

Geplaatst

Dat lijkt mij binnen 'het wereldje' niet voor de hand te liggen.

Waarschijnlijker is dat een team wordt 'gespot' bij de eindstash door iemand die meent dat dat rare gedoe maar eens afgelopen moet zijn. Of dat de cache slecht was verborgen door de laatste bezoekers (helaas niet zeldzaam ;) ). In combinatie met een cache-paadje is dat helemaal funest.

Gr.M.

Geplaatst

Vandaag weer: Vogelvlucht.

Cache is begraven in een houten scelet met dak en zand erop. Leeg aangetroffen. Van het kistje geen spoor te bekennen ......

Dit kan gewoon niet per ongeluk !

Geplaatst

Ach en wee roepen over vandalisme heeft weinig zin. Beter is het goed na te denken over hoe je je cache hufter- c.q. boswachterproof kunt verstoppen. Een cache verstoppen op plaatsen waar kinderen spelen, jongeren rondhangen, automobilisten zitten te wachten, verveeld kantoorpersoneel op uitkijkt, of een waakhond zich ophoudt, is vragen om ellende. Uit den boze zijn ook opvallende takkenbossen of stenenstapels bovenop een cache. Al sta je er soms van te kijken hoe lang het goed kan gaan. Ideaal is een plaats waar de hunter zich op onopvallende wijze uit het gezicht kan begeven om discreet te loggen. De plaatser doet er ook goed aan om terreinbekendheid op te doen. Zo kan het Cairnteam zich voorstellen dat je op een warme zomermiddag tijdens een tocht met een semi-gemotoriseerd professoraal rijwiel door het Groene Hart tal van interessante kunstwerken in het oog krijgt waar geen mens te bekennen is. Het besluit daar een cache op te hangen of op ingenieuze wijze weg te moffelen is dan gauw genomen. Niets doet dan vermoeden dat uitgerekend zulke civieltechnische juweeltjes bij het vallen van de avond vaak dienen als verzamelplaats voor de plaatselijke randgroepjongeren, die overdag in het zwembad liggen.

Geplaatst
Dat lijkt mij binnen 'het wereldje' niet voor de hand te liggen.

Waarschijnlijker is dat een team wordt 'gespot' bij de eindstash door iemand die meent dat dat rare gedoe maar eens afgelopen moet zijn. Of dat de cache slecht was verborgen door de laatste bezoekers (helaas niet zeldzaam :beerchug: ). In combinatie met een cache-paadje is dat helemaal funest.

Gr.M.

Jij bent echt te goed gelovig. Er zijn hufters onder ons; al tijden, net als bij het voetbal, zwemmen, volleyballen, fietsen, op vakantie en op de weg.

Denk eraan dat geocaching.com voor elke wereldburger te lezen is; dus wellicht zijn er leechers die ze uitprinten, opzoeken en kapot maken. Vroeger waren we, als ICT' ers ook een volk apart en waren computers voor de happy few. Virussen, tuuuuuurlijk niet. Dat was binnen 'het wereldje' not done. En over virussen hoef ik toch niks te vertellen, wel ??!

Geplaatst

Ik weiger te geloven dat bijvoorbeeld mijn 'X marks the spot' vorrig jaar , tot 2 maal toe, door een cacher is weggeroofd. je moet wel erg ziek in je hoofd zijn om de gehele puzzel uit te werken (± 30 km) om hem te jatten.

Ik ben er van overtuigd dat 99,99% van alle cacheroven of toevalstreffers, of 'gespot' zijn. Om dit te voorkomen is inderdaad terreinkennis EN een goede verstopplaats een absolute noodzaak.

Geplaatst

Ik voel ook meer voor het idee dat de caches geroofd zijn door types die ofwel de cache toevallig vinden, of iemand betrappen bij het loggen en daarna op zoek gaan. Ik zou het voor mezelf erg l*llig vinden als ik de laatste persoon was die een cache had gelogged en dat hij daarna leeggeroofd was.

Toch stoppen met cachen? Nee dus daarvoor vind ik dit te leuk. Ondertussen 7 caches gevonden waarin 3x een travelbug zat (dat heeft écht toegevoegde waarde). Nu beginnen we onze omgeving met andere ogen te bekijken: waar kunnen we zelf tzt een cache neerleggen :(

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...