Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo iedereen,

pas een smartphone gekocht. Ik ben zoek naar handige rekentools om bijvoorbeeld letterwaarden en dergelijke te berekenen. GCC ken ik al, zijn er nog mogelijkheden?

dank bij voorbaat.

Geplaatst

nou nou, dat is toch de geocache niet beleven zo als de cacheeigenaar heeft bedoeld

als de cacheeigenaar nu wil dat jij "przewalskipaard" als 1 cijferige getal reproduceert dan moet je dat gewoon op een stukkie papier doen

een beetje intikken op je telefoon is duidelijk vals spelen, niet eerlijk tegen andere geocachers

Barny

Geplaatst

Cachen met een smartphone zou ik persoonlijk afraden. De ontvangst laat simpelweg veel te wensen over, helemaal in bosrijk gebied. Laat staan de afwijking bij het inmeten van een eventuele cache die je gaat plaatsen. Een (tweedehands) GPS is niet zo duur.

Los daarvan, ik schrijf heel vaak even alle letters en waardes op, kost bijna geen tijd. Daarnaast doe ik ook veel aan hoofdrekenen, iets wat iedereen kan oefenen.

Geplaatst

nou nou, dat is toch de geocache niet beleven zo als de cacheeigenaar heeft bedoeld

als de cacheeigenaar nu wil dat jij "przewalskipaard" als 1 cijferige getal reproduceert dan moet je dat gewoon op een stukkie papier doen

een beetje intikken op je telefoon is duidelijk vals spelen, niet eerlijk tegen andere geocachers

Barny

Ik gebruik een bril omdat ik daarmee gemakkelijker kan lezen.

Bij een van onze caches geven we een link waarmee stapeltellen gemakkelijker wordt.

En Barny, als je meteen kunt doorlopen naar de eindcache dan hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.

Geplaatst

ik ban van mening dat je pas een goeie keuze kan maken als je meerdere optie's heb

daarom is meer geven dan gevraagt word altijd een goed idee, dan kan de vraagsteller zelf wel bepalen welke optie hij kiest

zoals in dit geval heeft hij er een keuze bij gekregen

of hij gaat, volgens vele, het spelletje vals spelen, niet zo als de cache eigenaar het bedacht heeft, of hij traint zijn hersenen in de beleving zoals de cache eigenaar het bedoelt heeft

dus accuzuur drinkende pruimen die het niet eens zijn met meer info geven dan er gevraagd word, wat is nu jullie probleem?

Barny

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Misschien is er een postje verwijderd, het kan ook zijn dat Barny dingen leest die er niet staan, maar ik kan nergens meer vinden dat de CO het bedoeld heeft om letterwaardes via hoofdrekenen te bepalen. Met valsspelen heeft het natuurlijk helemaal niets te maken (of is er nog een postje verdwenen waarin de regels staan dat een tooltje niet gebruikt mag worden?)

bewerkt door brouwertjes
  • Top! 4
Geplaatst

Een tooltje onderweg is toch wel verdraaide handig en alhoewel ik ook van een generatie ben, die nog weet hoe hij uit het hoofd moet rekenen en bovendien de weg naar Roodeschool nog zonder TomTom voor de geest kan halen gebruik ik toch maar liever zowel het tooltje als de TomTom al is het maar om niet geconfronteerd te worden met vervroegde tekenen van ouderdomsdementie..... :-) Helaas echter kan ik de vraagsteller niet helpen want ik heb een iPhone met een hele pagina vol met tooltjes die me onderweg verder kunnen helpen. Die heeft Barny niet nodig.... Hij heeft een mobiel vol met databases..... Ook verdraaide handig! :-) :-) Bij de aanschaf van mijn volgende mobiel zal ik T-Mobile vragen deze databases te includeren.....

Geplaatst

Ik heb nog een smartloze foon en vergeet bovendien bijna altijd de rekenmachine. Dus moeten letterwaardes en woordwaardes onderweg meestal uit 't blote koppie worden uitgerekend en dat lukt in het algemeen feilloos. Daardoor geeft niet alleen het vinden van de cache op zich, maar ook het feit dat (blijkbaar) de coördinaten goed berekend zijn altijd weer zo'n yess-gevoel. Ach ja, iedereen heeft zo z'n eigen kicks ... of zijn er meer mensen die bij het boodschappen doen tijdens de ronde door de supermarkt-gangen uit het hoofd bijhouden hoeveel ze bij de kassa zullen moeten betalen?

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...