Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Struincaches zijn zo ongeveer wel mijn favoriete cachesoort. M.a.w. caches die zijn verstopt in gebieden waar je van de paden af mag om zo volop van de omgeving te genieten.

Nadeel van door een landschap struinen (hoog gras e.d) is wel dat je meer kans loopt op tekenbeten, maar door de nu weer dalende temperatuur worden de beestjes gelukkig weer wat minder actief.

Wie heeft er nog tips voor mooie struincaches?

Geplaatst

Dank voor jullie reacties tot zover. "Harry Potter in het Kuinderbos" (is hier niet zo ver vandaan) en ook "de Stille Kern" heb ik al eens gedaan. Inderdaad beide erg mooie gebieden om in rond te dwalen.

Geplaatst

Peetee, ook ik houd van struinen. Wat zijn jouw tips?

BTW Ook langs de Grensmaas kun je mooi struinen!

Tja, wat zijn mijn tips? Die staan er eigenlijk al tussen: de Stille Kern vond ik een hele mooie, en ook in de Amsterdamse Waterleidingduinen ben ik al enkele keren geweest. Ik raad trouwens de laatste niet te bezoeken op een mooie zondagmiddag als vanmiddag, want dan is het er verschrikkelijk druk. Vooral in het gebied rondom de ingang. Begrijpelijk natuurlijk, maar minder leuk als je rust en ruimte zoekt in een mooi natuurgebied.

Een gebied als het door jou genoemde "Grensmaas" ken ik niet, dus het lijkt me heel leuk om daar eens te kijken.

Terwijl ik dit zit te typen herinner ik me dat ik in 2006 enkele caches op de Brunssumerheide gezocht, zoals deze. Volgens mij kon je daar toen (nu?) ook heerlijk ronddwalen. En natuurlijk is ook het Drents Friese Woud wat dat aan gaat erg leuk: bv. de cache "De Kale Duinen"

Hoppa, op de todo-lijst. Thnxs!

Ja, die lijkt mij ook mooi! En vanuit Sneek goed te doen.

Geplaatst (bewerkt)

Struinen langs de Maas

Struinen door de duinen

Zand, zand en nog eens zand

Schat der eindeloze verte

Loonse en Drunese Duinen a.k.a. Dutch Sahara

Bij de laatste vier moet ik aangeven dat het struinen niet voor het gehele gebied (nationaal park Loonse en Drunese duinen) opgaat, maar ten dele. Maar schitterend gebied!

Onlangs zelf de schat der eindeloze verte "beleefd" en die is groots en inderdaad eindeloos :notworthy::wistling:

bewerkt door Djoekster
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...