Spring naar bijdragen

De Hint: Moet De Co De Hint Ook Als Hint Gebruiken Of Niet?


Peetee

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet een hint altijd aanwezig zijn?

    • Och nee, van mij hoeft dat niet zo nodig ... Een cache kan in veel gevallen best zonder hint.
      19
    • Ja, een hint hoort bij een cache en moet me een goed bruikbare aanwijzing geven over de vindplek.
      29
    • Een tradi kan best zonder, maar de listing van de andere soorten MOET een bruikbare hint bevatten.
      3


Aanbevolen berichten

Waarom voor de vindplek wel een hint en voor de puzzel niet?

Omdat sommige makers mysteries of andere caches zien als een soort van zelfbevrediging cq egostreling. Laat de mensen maar moeite doen voor mijn cache! Droevig, maar waar, het gebeurt vaak in onze hobby. Gewoon de eigenaar mailen of de laatste vinders. Mijn ervaring is dat de laatste vinders bijna altijd helpen. Helaas kan je dat van de makers niet altijd zeggen en maken er opzettelijk een statement van.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat idee heb ik soms ook. Maar het is dan vreemd dat de hint qua vindplaats dan weer 6 regels is. De cache wordt nog net niet aangewezen zeg maar. En dan wordt de mysterie 70x gelogd met 9x een groene checker. Toch knap..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat idee heb ik soms ook. Maar het is dan vreemd dat de hint qua vindplaats dan weer 6 regels is. De cache wordt nog net niet aangewezen zeg maar. En dan wordt de mysterie 70x gelogd met 9x een groene checker. Toch knap..

 

Dat soort statistieken vallen mij ook wel eens op, je zou inderdaad zeggen dat het groen gelijk moet zijn aan het aantal founds. Een deel valt te verklaren dat andere cachevrienden wel eens meelopen en dan loggen. Het overgrote deel haalt info van Geoleaks, lijstjes op events of heeft een lijntje met iemand die coordinaten verzameld. Maar soms zou je denken dat een groot deel van de cachers helderziend of hoogbegaafd is, met welk gemak ze de (on)logica van de maker kunnen achterhalen. Ik ben er maar mee gestopt, een leuke puzzel met een bepaald onderwerp los ik nog op, maar die treitercaches waar je anderen voor nodig hebt, die laat ik links liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of (ik betwijfel dat wel vanwege de meeste puzzelaars helemaal geen zuivere geocachers zijn) dat er mensen zijn die de spel bedervende tjekker niet willen gebruiken omdat ze vinden dat zij zelf het eureka geocache gevoel pas willen hebben bij het vinden van de cache (Daar gaat het spelletje geocachen toch over).

ik zelf los bijna geen puzzels op dus ik hoef en zal de tjekker dan ook niet gebruiken

prutsers die ze plaatsen, gebruiken en bij het ontbreken van een tjekker op de cachepagina er om bedelen zijn in mijn belevenis allemaal sneue mensen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof me Barny, sommige mysteries kun je echt niet op eigen kracht oplossen. Soms moet je de woordwaarde van de HTML code in de pagina stapeltellen en dat aftrekken van het aantal woorden in de derde alinea in de tekst. Dat vermenigvuldigen met de ISO-waarde die je moet aflezen in de EXIF-waarde van een foto. (Lichtelijk overdreven weergave van de werkelijkheid, maar het komt in de buurt). Onmogelijk. En ja, de makers van dat soort puzzels zijn sneu en verdienen genegeerd te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof mij ook maar Barry ik weet waar de non cachers zich mee bezig houden, dat is dan ook een van de redenen dat ik toentertijd mijn Barny Database ben begonnen. in die tijd dat pusselcache's nog met grote regelmaat op mooie plekjes lag, Een hele tijd geleden dus :(

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik helaas niet ontkennen. Soms doe ik toch nog moeite voor een "puzzel" en blijkt het eindpunt al even onbevredigend te zijn. Vaak poepkokers ergens in een woonwijkje. :no: Kwantiteit viert hoogtij in onze hobby, maar filter de troep en hier en daar vind je echt nog wat werk van echte liefhebbers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig is hij niet op het internet te vinden, het gaat via een ruil systeem, jij helpt ons en wij helpen jou

 

heb je mensenvrees? durf je niet te vragen? dan worden er voor 39 euro wel andere database's met 27.000 eindcoords op Ebay te koop aangeboden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grappige is dat ik vaak logjes zie waarin de CO wordt bedankt voor zijn snelle reactie op een mail of belletje/smsje, doordat het mailadres of 06-nummer in de hint staat. Maar als ik dan de kennelijk behulpzame CO een keer mail of sms met een vraag over de cache, dan blijft het bijna altijd oorverdovend stil van zijn kant - ook na een plausibele vakantieperiode. Lijkt dus toch een beetje willekeur of de aangeboden hulp ook daadwerkelijk geboden wordt. Nee, geef mij dan maar een duidelijke hint op de cachepagina waaruit ik meteen kan concluderen of ik wel of niet op de goede eindplek ben terechtgekomen :). Bv. "putje" is duidelijker te herkennen dan een vaag "onder je voeten", je weet dan zeker of je goed zit en gaat op een foute plek niet eerst de hele omgeving lek prikken omdat je denkt dat de cache ingegraven is met wat aarde eroverheen.

 

Zelf heb ik bij mijn eigen caches wel eens meegemaakt dat iemand een opmerking maakte dat hij de hint te direct vond, en liever een meer cryptische had gehad. Tja, ik dacht altijd dat mensen graag een duidelijke hint willen als ze het eerst zonder hebben geprobeerd :). Bovendien heb ik vanwege het mugglegehalte in de omgeving liever dat mensen niet te lang hoeven te zoeken, zodat hun zoekgedrag niet teveel gaat opvallen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar TuuronTour. Soms lees ik in logjes 'dankzij het snelle antwoord op mijn mail..etc'.

Als ik dan al mijn gevonden oplossingen mail en vraag of men wil aangeven waar ik fout was.. geen antwoord.

Ik had als eens bedacht dat je daarvoor misschien een kennis van de cachelegger moet zijn?

 

Maar het kan ook anders. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een cachelegger uit eigen beweging een mail stuurt bij een DNF. Soms om te vragen waar ik gezocht heb, soms om mee te delen dat er controle gaat gebeuren, soms ook met een extra hint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik begrijp niet dat er nog CO's zijn die een cache verstoppen op een rip-gevoelige plaats en er wel bij melden dat je voorzichtig moet zijn met dreuzels, maar vervolgens geen hint geven :no: . Juist op zulke plekken moet je zorgen dat een cache in korte tijd gevonden wordt!


Off topic: ik zie dat het forum "CO" automatisch vervangt door "eigenaar van de cache". Die kromme zin komt niet van mij :bangin:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...