Peetee Geplaatst 16 april 2018 Geplaatst 16 april 2018 Aantal lyme-patienten in 20 jaar tijd verviervoudigd.
Linkalovers Geplaatst 16 april 2018 Geplaatst 16 april 2018 (bewerkt) Wat extra informatie:Week van de Teek 2018 : 16 tot en met 22 april.27.000 nieuwe gevallen van ziekte van Lyme in afgelopen jaar. 16 april 2018 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 16 april 2018 Geplaatst 16 april 2018 Als je 27.000 nieuwe ziektegevallen per jaar afzet tegen de 1.3 miljoen tekenbeten die per jaar plaatsvinden, dan komt dat dus neer op een kans van 1 op 50 op het oplopen van de ziekte van Lyme. Dat is geen grote kans, maar goed: daar heb je niets aan als je het wél oploopt.
Linkalovers Geplaatst 17 april 2018 Geplaatst 17 april 2018 (bewerkt) Veel extra aandacht voor teken i.v.m. de 'Week van de Teek 2018'. Misschien is veel een herhaling van eerdere 'schrijfsels', maar ff doorlezen kan nooit kwaad.Dagblad van het Noorden.www.tekenradar.nl 17 april 2018 bewerkt door Linkalovers
Romano1992 Geplaatst 17 april 2018 Geplaatst 17 april 2018 Bedankt. Ik wist wel wat dingen over teken maar in het dagblad van het Noorden stonden toch nog wat handige tips.
Linkalovers Geplaatst 18 juni 2018 Geplaatst 18 juni 2018 (bewerkt) ".....Het aantal mensen dat wordt gebeten door een teek loopt al jaren op. Volgens onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en Wageningen University zullen deze en volgende maand ruim een half miljoen mensen een tekenbeet oplopen. Dat is in twee maanden tijd de helft van het gemiddelde jaarlijkse aantal....." Bron: Nu.nl Zie ook: www.rivm.nl. 18 juni 2018 bewerkt door Linkalovers
searchjaunt Geplaatst 20 juni 2018 Geplaatst 20 juni 2018 Er wordt veel aandacht besteed aan Lyme, maar teken encefalitis is ook niet te onderschatten. Dat komt voor in bijna volledig Europa (op BeNeLux en UK na), Rusland en de Baltische staten. Gelukkig kan je je daar wel voor laten inenten.
Bart Geplaatst 21 juni 2018 Geplaatst 21 juni 2018 Ik word al ziek als ik er aan denk, ik denk dat ik vanaf nu alleen nog maar voortuin caches doe.?
Peetee Geplaatst 21 juni 2018 Geplaatst 21 juni 2018 41 minuten geleden zei Bart: Ik word al ziek als ik er aan denk, ik denk dat ik vanaf nu alleen nog maar voortuin caches doe.? Ik denk dat dat ook weer niet nodig is. Maar het is ook goed om je bewust te zijn van de eventuele risico's die je loopt. Zo heb je dus eens te meer reden om in de bossen en op de hei op de paden te blijven, tot op het laatste moment waarop je mogelijk iets verder het bos in gaat. En dan gewoon uitkijken met lang gras, struikgewas en varens en zo. Een beetje voorzichtigheid maakt het risico op een tekenbeet al aanzienlijk kleiner. En ook al word je gebeten, dan is het risico op een besmetting vrij klein.
Peetee Geplaatst 25 februari 2019 Geplaatst 25 februari 2019 Je kon er op wachten met deze temperaturen: Teken al vroeg actief door warme weer
Flo van Co Geplaatst 26 februari 2019 Geplaatst 26 februari 2019 Bah, net zoals de hooikoorts die zich ook heeft aangediend. Beide té vroeg inderdaad. 1
Berenboot Geplaatst 27 februari 2019 Geplaatst 27 februari 2019 Teken, processierupsen en al dat soort ongein. Maar ja, vrijwel alle effectieve bestrijdingsmiddelen zijn inmiddels verboden, dus daar kom je nooit meer vanaf.
Peetee Geplaatst 4 april 2019 Geplaatst 4 april 2019 AD, vandaag: RIVM start groot onderzoek naar nieuw oprukkend tekenvirus
Berenboot Geplaatst 4 april 2019 Geplaatst 4 april 2019 Als je een hond elke dag een teentje knoflook geeft, heeft hij meestal geen teken meer. Misschien dat voor de geocacher ook een knoflookrijke maaltijd aanbevolen wordt??
Peetee Geplaatst 4 april 2019 Geplaatst 4 april 2019 51 minuten geleden zei Berenboot: Als je een hond elke dag een teentje knoflook geeft, heeft hij meestal geen teken meer. Misschien dat voor de geocacher ook een knoflookrijke maaltijd aanbevolen wordt?? Wie weet ...Op deze site lijken sommigen baat te hebben bij het gebruik van knoflook.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden