Spring naar bijdragen

Hoe Willen Wij Het Spel Spelen?


Odlaniger

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Diederikus, je schrijft o.a. dat je geen verzonnen gebeurtenissen mag loggen.

Is het ook niet toegestaan dat ik de waarheid soms een beetje aanpas?

Net als jij.

De waarheid wordt tussen de regels door gelezen. Het wit tussen de regels kan niet liegen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heerlijk om thuis multis te ''kraken'', al kost dit doorgaans meer tijd dan ze lopen, en mis ik daardoor ook een heleboel moois (als t een goeie multi is).

Maar ik vind het virtueel kraken van een multi i.h.a. interessanter dan een suffe mysteriepuzzel met vragen oplossen die bestaat uit vragen over iemand zn hobby, kennis of sport die de mijne niet is.

En dan nog een puzzel is die ook totaal niks met de cache zelf of cachen i.h.a. te maken heeft.

(bijvoorbeeld tien vragen over resultaten van hardlopers, en dan ligt dr een kokertje in een verkeersbord ofzo)

 

Vaak vind ik het ook gewoon leuk om WP1 vast ff te kraken, en dan gaat t van kwaad tot erger; dan wordt het een spannende uitdaging om met allemaal middelen als deduceren, redeneren, gokken, en GE maar ''gewoon'' de hele boel te kraken.

Soms heb ik ook een multi alvast gekraakt, om m daarna gewoon met een bevriend team te lopen. Das dubbel kickuhhhhhhh!

 

Als een CO van een multi daar moeite mee heeft (dat verwijt heb ik overigens nooit gekregen, en ik zet altijd im mn log dat ik m gekraakt heb), moet ie de vragen en berekeningen maar beter afschermen.

 

''Multis zijn vaak de leukste mysteries''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Askikker, je hebt dezelfde hobby als ik. Thuis multi's oplossen om ze vervolgens met anderen toch helemaal te lopen. De voldoening dat mijn antwoorden worden bevestigd bij de waypoints. En mochten we vastlopen, dan heb ik de cachelocatie al in mijn gps staan. En dan thuis een foundlog schrijven over hetgeen ik heb beleefd. Het spelletje eerlijk gespeeld. Welgeteld heb ik dus zes keer een voldaan gevoel. En dan heb ik het gezellig samenzijn, het mooie landschap, de koffie en de koek nog niet eens meegerekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

 

Gelukkig is het bijna weekend

 

Odlaniger: Dit zouden wij dus een snertdag noemen. Dank je wel.

Wij lusten geen erwtensoep.

Wij willen bedanken voor je Snert.

Wij geven de voorkeur aan een Event op 28 februari 2015 ergens in Gelderland of in de Flevo-polder. Dáár liggen mooie cachen, hebben wij ons laten vertellen

 

X

van Kikker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

died, dat er vaak beweerd word dat je "de cache" moet beleven zoals de cachelegger het bedoeld heeft, terwijl een hoop cacheleggers totaal geen respect heeft voor het spelletje, respect voor de natuur/omgeving en respect voor de bezoekende geocacher

waarom zou je een cache pas mogen vinden na dat je de idioterie dat dwaalt in de hooft van de plaatser heb ondergaan?

het gaat om de geocache die je vind, de rest is ballast/onzin/er bij verzonnen maar heeft niets met het geo-cachen te maken

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij spelen het spelletje niet altijd zoals de legger het bedacht heeft en zoals ik denk de meeste spelers worden de (spelregels) naar eigen inzicht en omstandigheden ingevuld.

 

Van niet alle (de meeste) mysteries snappen we totaal niet welke richting de bedenker bedacht heeft.

Dus hier wordt op verschillende fronten (ook de maker) hulp gevraagd waarna we met deze verzamelde tips opnieuw aan de slag gaan wat op een donkere winterse avond best een leuke bezigheid is.

 

Als we een cache vinden waar we een onbeschrijfbaar papiertje aantreffen loggen we zonder onze naam op de rol te hebben geschreven

 

Ook zijn er wel caches geweest die we toegeworpen kregen of een mysterie die door een ander team was opgelost en waar we gezamenlijk langs kwamen,en zo zijn er wel meer puntjes waar we (volgens sommige medespelers) zondigen

 

Wat wel onbespreekbaar is het vernielen of vervuilen van een creatie, waardoor we soms verschillende keren ergens teruggaan om alsnog het werkstuk te openen en van onze naam te voorzien wat je dan weer een voldaan gevoel geeft.

 

Maar het meest voldaan zijn we als we een (voor ons) moeilijke multi zonder hulp tot een goed einde hebben gebracht waarbij je soms uren in een mooie omgeving met je hobby bezig geweest bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Van niet alle (de meeste) mysteries snappen we totaal niet welke richting de bedenker bedacht heeft. Dus hier wordt op verschillende fronten (ook de maker) hulp gevraagd......

Wij hebben geheel niets met die ( voor ons onzinnige ) hersenkronkels van deze C-O's. Als we het antwoord niet na 15-30 min. hebben ontdekt, dan is de cache rijp voor de "Ignore list".

Sommige Mystries zijn zelfs zo moeilijk, dat deze zelfs niet zonder enige 'ondersteuning' op te lossen zijn, wat dat met Geocachen te maken heeft, ik weet niet. Zo hoorde ik onlangs op een event dat een C-O een antwoord wel 3 keer door een decoder haalt. Sorry hoor, maar volgens mij kikt zo'n C-O op de aandacht die hij krijgt ( maar dat is toch een heel ander spelletje? ), i.p.v. de aandacht die naar z'n cache zou moeten gaan.

 

Als ik zo de voorgaande logjes lees, dan blijken wij nog ouderwets ( dus zonder extra toeters en bellen ) te Geocachen. Natuurlijk doen wij ook wel wat voorwerk, maar dat beperkt zich vooral tot: de route erheen en waar te parkeren, type terrein, wat er allemaal in de Geo-tas mee moet ( eten, drinken, snoeperij, extra tools ) en andere bezienswaardigheden in die omgeving.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

.....Van niet alle (de meeste) mysteries snappen we totaal niet welke richting de bedenker bedacht heeft. Dus hier wordt op verschillende fronten (ook de maker) hulp gevraagd......

Wij hebben geheel niets met die ( voor ons onzinnige ) hersenkronkels van deze C-O's. Als we het antwoord niet na 15-30 min. hebben ontdekt, dan is de cache rijp voor de "Ignore list".

Sommige Mystries zijn zelfs zo moeilijk, dat deze zelfs niet zonder enige 'ondersteuning' op te lossen zijn, wat dat met Geocachen te maken heeft, ik weet niet. Zo hoorde ik onlangs op een event dat een C-O een antwoord wel 3 keer door een decoder haalt. Sorry hoor, maar volgens mij kikt zo'n C-O op de aandacht die hij krijgt ( maar dat is toch een heel ander spelletje? ), i.p.v. de aandacht die naar z'n cache zou moeten gaan.

 

 

Ik deel je mening volkomen. Bij sommige mysteries is de cachelegger het mystery zelf. Beetje zelfverheerlijking/egostreling noem ik het en soms krijg ik het gevoel dat de maker er inderdaad op kikt dat mensen zijn denkwijze niet kunnen achterhalen, als ze maar bezig zijn met hem (de cache).

 

Geef mij maar een mooie multi. Betekent voor mij een leuke wandeling door een mooi landschap. Weinig mee, slechts een GPS, een kladblok, een pen, eten en drinken. Less is absolute more voor mij. Een verademing om zo te mogen cachen. Inspanning lever ik naast het cachen al genoeg.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

died, dat er vaak beweerd word dat je "de cache" moet beleven zoals de cachelegger het bedoeld heeft, terwijl een hoop cacheleggers totaal geen respect heeft voor het spelletje, respect voor de natuur/omgeving en respect voor de bezoekende geocacher

Eindelijk begrijp ik wat je bedoelt. Ik heb natuurlijk nog niet zoveel caches gevonden, en tot nu toe heb ik ze steeds redelijk kunnen uitzoeken. Maar na 184 caches begint dat ook steeds moeilijker te worden en wordt ik steeds vaker geconfronteerd met een dilemma. Ga ik verder van huis, of ga ik naar een fantasieloos product hier in de buurt? In het laatste geval ontbreekt mij inderdaad de lust om me veel gelegen te laten liggen aan de onnodige en vervelende hinderpalen die het de co behaagd heeft op mijn pad te leggen. Tot nu toe stel ik het dilemma uit door extra controlerondjes bij mijn caches te lopen, door de voorbereiding van een nieuwe cache en door een serie in het bos te doen, maar dan één voor één. Zo maak ik mooie wandelingen, met toch een gevoel van een doel. Maar een oplossing op de lange termijn moet ik nog bedenken. Jij bent natuurlijk al een paar stappen verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Barny

 

Wat ons betreft heb je helemaal gelijk! Er is nogal wat veranderd tussen pakweg 2001 en 2015.

 

Maar misschien willen we allemaal eens nadenken over de gedachte dat er in 2001 er GZ is geweest, dat er nu .com is en een .nl??

 

Ik doe alle oranje gasten op dit forum om de gulden middenweg te kiezen. Niet voor groen, niet voor rood maarre....

 

misschien voor de kleur Oranje.....Misschien??

 

Man, man, man, wat een tijden toen.......Kruimeldief nog in de provincie Drenthe woonde en de Kikkers in die provincie aan het cachen waren!

Man, man, man, wat wil ik nu weer lachen. Vanavond ben ik verder in gesprek met zucht.....kreun......kreun......heel ver-ve-lend en boring zaai gaat dit worden......

 

Ik geloof niet in het sprookje Sneeuwwitje maar bij voorkeur in Assepoester......

 

Man, man man, zaai, zaai, zaai al die langgerekte zeer ver-ve-len-de draadjes. Kortom: We zijn vanavond in gesprek met alle Drenten in die provincie....

Kikker hebben namelijk eine Anleidung um an zu rufen.

 

Pardon: Deutsch ist nicht meine Heimatssprache :holiday:

 

TK, Ma, TB, KD, KF Sm...

Oeps, nee die dan weer net niet. Sm komt namelijk uit de provincie Gelderland.

 

Tot later allemaal....

 

:):):)

 

Laten we het weekend vieren en gaan ge-o-klet-sen............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...