Spring naar bijdragen

Coords Omzetten


bastos

Aanbevolen berichten

Ik heb dit draadje met vermaak gelezen en dan met name de wijze van communicatie.

 

Een heeeeeeeeel lui lijkende summiere vraag stellen en dan op een goede reactie nav het plaatje in post één reageren met "ge moet er niet met de pet naar gooien" is natuurlijk opvallend.

 

Daarna : Post 4 is volledig afdoende namens JapieJo en dan zou je toch klaar moeten zijn (een bedankje had nog gemogen) , maar dan weer post 5 van bastos: "Van google al gehoord"

 

Daarna wordt het echt vermakelijk.

 

Eigenlijk jammer dat Bastos aan het eind de handdoek in de ring gooit.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Begrijp nu toch eens dat de coords in # 1 zijn gecopieerd van een site,ik heb niets weggelaten die stonden erzo.

Ik heb alleen gevraagd om een prog. om deze om te zetten,zodat ik die bewerkingen b.v. geen vlel malen hoef te doen.

Had men mij eenvoudig geholpen,en niet aangepast,was al die heisa niet gebeurt,Mijnheer BJORRI.

Ja, dat wordt je de hele tijd gepoogd duidelijk te maken: Zo staan die coördinaten op de site en zo heb jij ze -echt waar- oorspronkelijk in je openingspost gezet. Maar het is een afgeronde waarde die ze laten ZIEN. Door er op te klikken zie je wel de volledige coördinaten in beeld. Had dan in je openingspost wat vollediger geweest dan hadden we nu niet al die heisa gehad durf ik wel te beweren.

 

Als de hele wereld tegen je is dan is de hele wereld fout bezig.

 

Ik claim geen vooroordelen te hebben over (de intelligentie van) Belgen maar dat gaat me nu wel moeite te kosten. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zoals ik je al eerder in dit draadje heb aangeraden wil ik je nu weer aanraden om je even in te lezen in hoe die verschillende notaties nou precies in elkaar zitten.

De apostrof (') na de 48 geeft aan dat het om minuten gaat. Ook geeft deze aan dat de minuten hiermee afgesloten zijn, dus dat er geen getallen meer achteraan komen. 48' is dus precies hetzelfde als 48.000' of 48.00000000000', eigenlijk net zoals 48 appels hetzelfde is als 48.000000 appels en dat dat niet ineens 48.123 appels kan worden, want dat betekent dat er nog ergens een stukje appel vandaan is gekomen.

Als er nog andere getallen achteraan zouden komen, dan hadden die er dus al moeten staan, bijvoorbeeld 48.456'.

 

Hmm, dat snap ik niet. Volgens mij betekent 48' dat de waarde ergens tussen 47.500' en 48,500' ligt en 48.000' dat de waarde ergens tussen 47.9995' en 48,0005' ligt. Of vergis ik me ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus jullie geven mij allemaal ongelijk,als belg zal ik daar proberen mee te leven.

Ik zal dan ook geen vraag meer stellen op deze site aangezien jullie mij toch niet/kunnen /willen helpen.

Sluiten die handel!!!!!!!....

 

ps: prachtig gemaakt teamdanhoff,een oranje mutske had me beter gestaan.

 

sluiten die handel!!!! :notworthy::no::wistling::xmas::xmas:

Het is een eierdop, Bastos. Gaat er misschien een lampje branden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als voornamelijk gluurder op dit forum valt het mij elke keer weer op dat er respect is voor onze zuiderburen, maar dat bastos er zelf een zooitje van weet te maken en iedere hulp afkat. Ik zou je toch eens willen te stoppen hiermee, sta open voor de hulp die je geboden is. Als je meer info wilt, vraag dan beleefd om meer info in plaats van iemand af te branden. En nu BASTA!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, dat snap ik niet. Volgens mij betekent 48' dat de waarde ergens tussen 47.500' en 48,500' ligt en 48.000' dat de waarde ergens tussen 47.9995' en 48,0005' ligt. Of vergis ik me ?

In principe heb je gelijk als je er van uit gaat dat het oorspronkelijke coördinaat is afgerond naar hele minuten, dan ligt het tussen 47.5 en 48.5. Als je ervan uitgaat dat het een exacte plaatsbepaling is dan is het precies 48.000'. Dat geldt ook voor die appels trouwens.

 

Als er gevraagd wordt, wat is de notatie in H dd mm.mmm van 51° 48' dan is dat 51° 48.000' er is namelijk niet meer informatie om aan te nemen dat het een andere locatie betreft. Die nullen achter die punt zijn gewoon decimalen, als dat exact is is het onnodig om die nullen te vermelden. Je zegt ook niet dat je 10.000 appels hebt als je er precies 10 hebt.

 

(Die punt is overigens de Engelse decimaal punt en niet de punt voor duizendtallen, dus niet tienduizend appels :) )

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...