Spring naar bijdragen

Coords Omzetten


bastos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat is bij benadering,het moet juist zijn(niet met de pet er naar gooien)

Als ge de gemeente zinkweg neemt op wikipedia,krijgt u 51°48 nb 4°23 ol

Dan hebt ge 51.801389 4.388611 dat omgezet geeft

 

N51°48.083 E004°23.317 , en volgens uw site uitgerekend.Dit moet juist zijn op enkele meters na ,ja,maar geen honderden meters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het handig als je je even inleest in hoe de verschillende notaties in elkaar zitten in plaats van gaan roepen dat iemand er met de pet naar gooit.

 

51°48 nb 4°23 ol is precies, maar dan ook precies hetzelfde als: N51 48.000 E004 23.000

Als je dat omzet naar de andere notaties krijg je:

N51.80000° E004.38333° (H gg.ggggg, decimale graden)

N51° 48' 00.000'' E004° 23' 00.000'' (H gg mm ss.sss, graden, minuten, decimale seconden)

 

Blijft de vraag staan hoe je komt aan 51.801389 4.388611, want dat komt inderdaad overeen met: N51° 48.083' E004° 23.317', maar zeker niet met 51°48 nb 4°23 ol.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van google al gehoord,wel geef zinkweg in,boven rechts klik je op de coords,en dan verschijnt dit:

 

j80go1.jpg

 

 

 

als je deze coords omzet (met u site n.b.) krijg je iets heel anders dan uw nullen vanachter.

Maar laat maar,ik los het zelf wel op,vraag gewoon een simpele uitleg en het wordt een discusie

toch bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

als je deze coords omzet (met u site n.b.) krijg je iets heel anders dan uw nullen vanachter.

 

Misschien omdat op de schermafdruk iets anders staat dan in jouw openingspost?

 

 

 

Maar laat maar,ik los het zelf wel op,vraag gewoon een simpele uitleg en het wordt een discusie

toch bedankt.

 

:offtopic:

Beleefdheid kost niets extra's!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het screenshot staan de secondes nog genoemd, daar zijn de coordinaten namelijk: 51° 48' 5''N 4° 23' 19''E. In de openingspost waren deze niet genoemd, dit levert dus uiteraard een andere locatie op.

Als je dit omzet krijg je inderdaad:

N51.80139° E004.38861°

N51° 48.083' E004° 23.317'

N51° 48' 05.000'' E004° 23' 19.000''

 

Wiki zet op de hoofdpagina een vereenvoudigde versie van de coordinaten (globale coordinaten) waarbij de seconden weg worden gelaten. Als je op deze coordinaten klikt krijg je de nauwkeurigere coordinaten waarbij de seconden ook worden gegeven. Vandaar dus het verschil in de coordinaten in je openingspost en die in je screenshot.

 

Verder sluit ik me bij Triskelle aan ;)

bewerkt door Japiejoo
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu over mijn openingspost zeveren dat er iets anders stond is gemakkelijk(en uw gelijk proberen te halen).

Deze is namelijk helemaal aangepast,en dat vindt ik ronduit gemeen.

Maar ja,t'is weer nen belg die worden toch gekl**t door de hollanders.

En verder sluit ik mij aan bij mezelf. :thumbup: :xmas: :no: :no: :thumbup:

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coordinaten in je openingspost zijn niet veranderd hoor, die staan er nog precies hetzelfde. Ik heb alle 3 je openingspostjes gezien en daar stonden dezelfde coordinaten in genoemd. Het enige dat in een ander draadje stond en na samenvoeging van de 3 draadjes is verwijderd/verdwenen/aangepast, is de vraag hoe je de genoemde coordinaten om moest zetten naar h dd mm.mmm.

Maar ik vind het wel prima verder, ik heb inmiddels een paar keer uitleg gegeven hierboven, wat je ermee doet moet je zelf weten. Ik hoef mijn gelijk niet, je mag het best met me oneens zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom werd mijn openingszin veranderd,en stukken weggelaten,en als ontwikkelaar zou u moeten weten dat na 48' nog 3 cijfers komen ,en éénmaal 000

Man, doe niet zo achterdochtig. Zo zet je toch jezelf voor schut ten aanzien van de tientallen mensen die ook gezien hebben dat je alleen graden en minuten hebt ingevuld (en die exact snappen wat er bedoeld wordt). Op deze manier maak je jezelf onmogelijk op het forum en jaag je welwillende mensen op de kast waardoor ze straks vragen van anderen ook niet meer willen beantwoorden.

 

Beetje beleefd blijven dus. Sorry dat ik het zo hard zeg...

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp nu toch eens dat de coords in # 1 zijn gecopieerd van een site,ik heb niets weggelaten die stonden erzo.

Ik heb alleen gevraagd om een prog. om deze om te zetten,zodat ik die bewerkingen b.v. geen vlel malen hoef te doen.

Had men mij eenvoudig geholpen,en niet aangepast,was al die heisa niet gebeurt,Mijnheer BJORRI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom werd mijn openingszin veranderd,en stukken weggelaten

Dat moet je aan een beheerder / moderator van dit forum vragen, daar ga ik niet over.

en als ontwikkelaar zou u moeten weten dat na 48' nog 3 cijfers komen ,en éénmaal 000

Zoals ik je al eerder in dit draadje heb aangeraden wil ik je nu weer aanraden om je even in te lezen in hoe die verschillende notaties nou precies in elkaar zitten.

De apostrof (') na de 48 geeft aan dat het om minuten gaat. Ook geeft deze aan dat de minuten hiermee afgesloten zijn, dus dat er geen getallen meer achteraan komen. 48' is dus precies hetzelfde als 48.000' of 48.00000000000', eigenlijk net zoals 48 appels hetzelfde is als 48.000000 appels en dat dat niet ineens 48.123 appels kan worden, want dat betekent dat er nog ergens een stukje appel vandaan is gekomen.

Als er nog andere getallen achteraan zouden komen, dan hadden die er dus al moeten staan, bijvoorbeeld 48.456'.

Begrijp nu toch eens dat de coords in # 1 zijn gecopieerd van een site,ik heb niets weggelaten die stonden erzo.

Misschien moet je dan toch het tweede deel van dit postje nog eens goed lezen.

 

Ik heb alleen gevraagd om een prog. om deze om te zetten,zodat ik die bewerkingen b.v. geen vlel malen hoef te doen.

Bij dezen: http://www.geocachingtoolbox.com/index.php?lang=nl&page=coordinateNotation

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus jullie geven mij allemaal ongelijk,als belg zal ik daar proberen mee te leven.

Ik zal dan ook geen vraag meer stellen op deze site aangezien jullie mij toch niet/kunnen /willen helpen.

Sluiten die handel!!!!!!!....

 

ps: prachtig gemaakt teamdanhoff,een oranje mutske had me beter gestaan.

 

sluiten die handel!!!! :notworthy::no::wistling::xmas::xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...