Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij alle caches die ik ooit gelegd heb, lag aan het einde een doos met ruilspullen. In mijn optiek bedoeld voor de kinderen die meeliepen, zo van: goed zo jongens, lekker meegelopen en nu is er iets leuks aan het einde. Vaak was er na een tijdje weinig interessants meer in de cache aan te treffen want gelijkwaardig ruilen valt niet mee. Ook niet voor volwassenen trouwens! Om het toch een beetje aantrekkelijk te houden heb ik in de loop der jaren aardig klandizie verleend aan Hema, Xenos, Big Bazaar, Action enz.

Zelf ruilen deed ik bijna nooit meer, sinds de kinderen niet meer mee gingen. Zo af en toe zat er een bijzondere cache tussen die eruit sprong, en dan stopte ik een kinderspeeltje uit de voorraad in de doos als 'beloning'.

Maar stel, we gaan weer authentiek cachen, en daarbij hoort ruilen. Wat ben jij ooit in caches tegengekomen dat je wel wilde ruilen, en wat ging er voor in de plaats? Zijn er spullen die - meer dan andere - in aanmerking komen voor gelijkwaardig ruilen?

Zelf neem ik tegenwoordig bijna altijd wat oude buitenlandse munten mee (grote pot dubbele munten aangetroffen bij het opruimen van mijn ouderlijk huis). In elke cache die ik de moeite waard vind gaat een haffeltje en als er toevallig andere munten in de cache zitten neem ik die weer mee voor een muntensparend familielid. Da's dus aardig gelijkwaardig.

In alle cachejaren is er eigenlijk maar één ruilitem geweest waar ik meteen verrukt van was: een houtige (exotische) paddenstoel die was versneden tot een lelieblad met een kikker erop. Dat ding staat hier nog steeds in de kast. Helaas, geen idee meer wat we daarvoor in de plaats hebben teruggelegd.

Geplaatst

Wij hebben altijd in onze tas een paar van de aanbiedingen van de winkelketens waarbij we als we iets interessant zien deze hiervoor in de plaats leggen.

Wat wij leuk vinden zijn de goodies met een persoonlijk tintje.

Maar tegenwoordig zie je zo veel afval in de munitiekistjes dat er iets in leggen bijna niet meer voorkomt, alleen in onze zelf gelegde caches zorgen we dat deze gevuld zijn en de bagger er uitgehaald wordt.

Geplaatst (bewerkt)

Maar stel, we gaan weer authentiek cachen, en daarbij hoort ruilen. Wat ben jij ooit in caches tegengekomen dat je wel wilde ruilen, en wat ging er voor in de plaats? Zijn er spullen die - meer dan andere - in aanmerking komen voor gelijkwaardig ruilen?

Wij zijn in 2009/2010 een paar keer voorwerpen in grote caches tegengekomen, die duidelijk door de eigenaren van de cache zélf waren gemaakt. Vergelijkbaar met wat jij op je kast hebt staan. Dat vonden wij prachtig en die voorwerpen (3 of 4) hebben we nog steeds. We hebben ze geruild voor premiums van mijn zaak, maar dat was in geen verhouding en sloeg eigenlijk nergens op. Ik heb daarover contact opgenomen met de cache-eigenaren. Het bleek ze niet om de ruilspullen te gaan. Ze wilden iets weggeven van zichzelf. Dat vonden wij erg mooi! Later zijn we dat nooit meer tegengekomen.

Zelf zijn we niet zo bar creatief, dus op deze wijze iets terugdoen zal er niet van komen. En van Action en Big Bazar spullen lopen we niet zo warm. Mochten wij ooit met (nog niet aanwezige) kleinkinderen gaan cachen, dan wordt het allemaal een ander verhaal. Dan moet er echter snel iets veranderen, want van de spullen die we thans tegenkomen, raakt ook een kleinkind doorgaans niet oververhit....

Het zal niet meevallen om de waarde van ruilspullen overeind te houden.

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

ik kan mensen die stoppen in cache's die de moeite waard zijn wel kleine hebbedingetjus zonder er wat uit te willen halen, het zogenaamde trade up systeem zo kan het ook.

Barny

Geplaatst

Ik heb alleen in het begin wel eens iets uit een cache geruild, maar ben daar al snel mee gestopt. Soms legde ik datgene dat ik in de ene cache pakte, in de volgende cache weer weg. De behoefte aan ruilen verdween al snel.

Nu doe ik soms iets in de cache, als ik het een mooie cache vond. Soms is het iets van de action, maar ik koop af en toe ook leuke hebbedingetjes bij de wereldwinkel.

Het kan wel authentiek zijn om te ruilen, maar het zal toch niet verplicht zijn?

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb al een keer een portemonneetje gevonden voor kleingeld, heel handig. Een vreselijk lelijke zonnebril toen ik die van mij op een zonnige dag vergat, dus erg welkom. Een uitschuifbaar magneetje. Enkele leuke sleutelhangers.

Ik verzamel zo her en der bij de bekende winkels leuke kleinigheidjes. Rolmaat. Zaklampje. Koelkastmagneten en sleutelhangers in de vorm van smileys. Mini markeerstiftjes.

In de categorie zelfgemaakt: Ik zag bij "iemand" een zelfgemaakte ROT-13 sleutelhanger. Briljant!

Ik ontdoe caches altijd van rotzooi zoals snoep, bierdopjes, treinkaartjes, multi-uitdraaien, blaadjes, dennenappels , kapotte zooi etc. Zo mogelijk vul ik de goodies aan en maak de boel schoon en droog.

En soms kom ik echt leuke dingen tegen!

Dit weekend nog werd Lennart smoor op een onooglijk knuffelmuisje. Even in de was en hij is de koning te rijk. Pip gaat overal mee naartoe :-)

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

... En van Action en Big Bazar spullen lopen we niet zo warm. ...

Het zal niet meevallen om de waarde van ruilspullen overeind te houden.

Nee, die Actionspullen hoef ik zelf ook niet zo nodig maar uit ervaring kan ik zeggen dat basisschoolkinderen er vaak wel wat in zien. We hebben hier in het dorp ieder jaar een actie voor het goede doel waarbij basisschoolkinderen betrokken zijn. Als dank voor hun inzet krijgen ze iets kleins (< 1 euro) dat we meestal bij de Action kopen. Dat is bijna altijd een succes: schrijfgerei, fotolijstjes, zaklampjes, geduldspelletjes, knutselspul.

Bij mijn laatste cache heb ik zelfs meegemaakt dat een team met kinderen de dag na het vinden terugkwam om te ruilen. De kinderen wilden heel graag iets uit de cache hebben en de ouders hadden de eerste keer geen ruilmateriaal bij zich. Netjes toch?! Meestal gaat het inderdaad anders, en doen mensen dan een visitekaartje in de cache in ruil voor een zaklampje ...

Geplaatst

Ja je hebt gelijk, Een gepensioneerd echtpaar zoals TT reageert uiteraard anders op caches met ruilspulletjes dan kinderen. Vandaar dat wij vermoedelijk met (in ons geval) kleinkinderen heel anders te werk zouden gaan.... Maar helaas, die zitten zélf nog in de cache geloof ik.... :-) :-)

Geplaatst

Ik ruil zelf eigenlijk alleen voor de kinderen en dat is vaak best lastig met 3 kinderen aangezien veel caches idd gevuld zijn met zooi. Zelf doe ik er dan weer kinderspullen in, meestal meer dan ik er uit haal. We hebben 1 keer een mooie bel in de vorm van een hart gevonden, echt een mooi ding, die hebben we nog steeds. Ik weet niet meer precies wat we ervoor terug gelegd hebben, maar het was in ieder geval niet gelijkwaardig. Ook zou ik niet weten wat ik voor volwassenen er in zou moeten leggen, ik ben niet zo handig en action spulletjes kunnen mensen ook zelf wel kopen. Ik hou het dus maar bij het kinderspul.

Geplaatst

Als ik met mijn nichtjes en neefjes ga cachen. Heb ik vaak wat prullen bij me om te ruilen. Meestal vinden de kinderen het spul wat in de cache ligt niet de moeite waart. Behalve afgelopen weekeind. Toen lag er een redelijk grote knuffel in de cache. Daar had ik dan weer niets gelijkaardigs voor bij me :( Dus die ruil is niet doorgegaan.

Wat ik zelf zelf wel uit een cache haal (behalve tracables) is een boek. Ik moet toegeven dat ik die dan niet een op een ruil, maar er uit haal, lees en in een volgende cache terugstop.

Tc

Geplaatst

O ja, leuk. Zelf heb ik boekjes in de open leesbibliotheek in Eindhoven gestopt. Voordat ik daar een cache vond had ik nog nooit van het initiatief gehoord.

Geplaatst

Zelfgemaakte goodies. Door het leggen van een cache is de uitwerking daarvan min of meer tot stilstand gekomen. Maar ik was al driftig bezig met nieuwe materialen en het aanleren van nieuwe technieken. Mijn eerste zelfgemaakte geocache symbool van polymeerklei door middel van de millefiori techniek is reeds een feit.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...