Bariet Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Is dit niet hetzelfde als een korte multi of mysterie waarbij je bij een kunstvoorwerp vragen moet beantwoorden en zo de coördinaten berekenen ? Alleen mail je voor de goedkeuring niet naar de CO maar bereken je ze ter plekke.
Vlindertje Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Op de verjaardag van Willem ... Bas: "Ha, jongens. Leuk jullie weer eens te zien. Tof dat jullie hebben gewacht met het geven van het cadeau. Sorry, dat ik zo laat ben, maar wat ik op weg hier naar toe heb meegemaakt ..." Saskia: "Vertel!" Bas: "Een opstootje in het park. De wijkagent had een pedo aangehouden, die zich bij de speeltuin in de struiken had verstopt. Een morsig mannetje, waar duidelijk een steekje aan los zat. Bazelde iets over filmkokertjes en zwaaide met allerlei papieren om aan te tonen dat hij aan het cachen was. De politie heeft hem meegenomen en dat is maar goed ook, want anders had de buurt met hem afgerekend. Cachen ... de smeerlap, ik hoop dat hij inmiddels achter de tralies zit!" Kees: "Haha, nee hoor. Die kerel was waarschijnlijk inderdaad aan het cachen. Dat is een spel dat via internet wordt gespeeld. Er is een site waar je vragen en opdrachten kunt publiceren en wie het juiste antwoord geeft of de opdracht uitvoert kan daar punten mee verdienen." Angelie: "Klopt. Mijn overbuurman is ook een cacher. Hij heeft een camera voor zijn slaapkamerraam staan en dat vond ik nogal vreemd. Bij het slapen gaan sloot ik al een poosje eerst de gordijnen voordat ik het licht aandeed. Ben toch maar eens gaan praten, samen met Gijs uiteraard, en toen bleek het één groot misverstand. De buurman liet zien wat hij allemaal had gefilmd en dat waren uitsluitend vreemde figuren die een dansje deden op de stoep voor zijn huis. Daar konden ze ook punten mee verdienen. Een webcam-cache heet dat. Hij had nog een andere cache. Mensen moeten dan een sudoku oplossen en een papiertje tekenen dat onder zijn voordeurmat ligt. Dat is dan een puzzel-cache. Als cachers met elkaar afspreken op een terras krijgen ze ook allemaal een puntje. Dat heet dan een ..." Saskia: "Laat me raden! Een terras-cache!" Angelie: "... een event-cache. Tsja, tegenwoordig moet alles in het Engels." Saskia: "Merkwaardig spel, maar het brengt me wel op een idee. Bij de volgende expositie in mijn galerie maak ik ook een cache. Mensen moeten dan een vragen beantwoorden over de geëxposeerde werken. Trekt vast extra publiek en misschien ook kopers. Ik noem het een Art-cache!" Bas: "Toch wel een interessant concept. Ik heb ook een idee. In elke telefoon zit tegenwoordig zo'n GPS die de geografische coördinaten van je locatie aangeeft. Als ik nu eens op een mooie plek in het bos een schatkist verstop met hebbedingetjes om te ruilen en daarna de geografische coördinaten publiceer op internet ... ik noem het een geo-cache! Zouden daar cachers op afkomen?" Kees: "Phoe! Dat is wel erg vergezocht. Misschien als de kist bij een weg ligt. De wandeling moet niet te lang zijn, want cachers willen graag snel en gemakkelijk scoren. Het gaat tenslotte om het puntje. Bovendien weet ik niet of je wel overal het woord 'cache' achter kunt zetten. Maar ik zou zeggen, probeer het! Misschien wordt het wel een nieuwe hype!" 5
Twin Peaks Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Angelie: Nee gekkie, die caches waren er allang....daar is het spelletje ooit mee begonnen, maar ja, de tijd staat niet stil en mensen willen nou eenmaal variatie.Toch zijn er nog steeds cachers die niet van hun roze wolk af kunnen komen, ad ergo, constant met hun hoofd in de wolken blijven lopen.Misschien moeten die eens nadenken over een nieuw cachetype...iets met wolken ofzo.Dat zouden ze dan bijvoorbeeld een "Cloud-cache" kunnen noemen! 5
Vlindertje Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 De CloudCache bestaat al een poosje, Angelie. En dat is een container met ruilspullen en een volwaardig logboek (een zogenaamde geocache), die wordt opgespoord met behulp van het GPS. Ergo, geheel conform de oorspronkelijke bedoeling en geest van het spel. Dit in tegenstelling tot de decadente verzinsels van verdwaasde microfielen en andere mafkezen, die uit onbenul van alles bedenken om hun puntenhonger te stillen. Iedereen speelt het spel op zijn eigen manier en alles is een cache, ook al ontbreekt elk aspect dat een geocache tot een geocache maakt.
Triskelle Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 (bewerkt) Waarop Willem lichtelijk geïrriteerd zegt: Is het nou eens afgelopen met steeds datzelfde gewauwel met dezelfde argumenten over dezelfde stokpaardjes. Of het nou mijn verjaardag is, de bruiloft van Evelien, het examenfeest van Jos of de crematie van tante Annie ... het is altijd dezelfde plaat die wordt afgedraaid en daar heb ik nu echt mijn buik van vol! Na deze uitspatting bleven de gasten hangen en hoewel sommigen nog pogingen deden om de sfeer wat op te krikken was het feestje eigenlijk al lang voorbij ... 10 augustus 2014 bewerkt door Triskelle 3
Team Tabak Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Voor Tante Annie was het feest in ieder gevál al lang voorbij.... God hebbe haar ziel! :-)
thex Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Cloudcache is ook wat verkeerd gespeld, het is nl Koudcache volgens de laatste spelling, een cache die als je eraan ruikt groen, muf is en erg oud is, en naar diesel meurt. We kennen ze allemaal wel. Inmiddels is de bijbehorende container 12 euri (was ooit 3) en sluiten amper nog. We hebben nl geen echt leger in Nederland die de aanlevering garandeert. De Cloudcache is een uitstervend ras.
Team Tabak Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 (bewerkt) Thex, het is zondagmiddag en dan mag je van mij gerust een borrel innemen (en op de overwinning van Ajax of de dood van Triskelle's Tante Annie zelfs wel twee), maar wat een koudcache met cloudcache te maken heeft en waarom Vlinder's cache een uitstervend ras zou moeten zijn en naar diesel moeten meuren ontgaat mij geheel. Neem eerst even de derde borrel, dan zie je alles weer in het juiste perspectief! :-) 10 augustus 2014 bewerkt door Team Tabak
thex Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Klonk .... ik steek me neus weer in het groene kistje ..... ja de authentieke cache meurt naar diesel, en die andere 10 die hier liggen ook FYI Cloud is gewoon een ander IT woord voor netwerk. Een bijzonder netwerk: namelijk niet de jouwe, maar "ergens" anders. Daar staat een CloudServer die niets anders doet dan geocaching.com (ook ergens in de Cloud). Tja, als een vakgebied wat te weinig progressie biedt, en ook onkundigen zich beginnen in te mengen krijg je onduidelijke aanduidingen. Anyhow, de munitiekist stinkt, wordt zeldzaam en Cloud hebben we al jaren.
Cachetor Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Kunnen we het gezellige gesprek weer ombuigen richting een nieuw soort cache ontwikkelen? Wel zo leuk voor de TS.
Odlaniger Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 Zojuist even het zondagmiddagfeuilleton doorgelezen, hetgeen begon als een leuk verjaardagspartijtje maar al snel veranderde in geruzie over wolkcaches die het zicht op luchtkastelen ontnam. Geen wonder, de hemel was hevig aan het wateren. Maar graag laat ik mijn gedachten nog even gaan over de vraag van topicstarter. Kom ik straks op terug.
Odlaniger Geplaatst 10 augustus 2014 Geplaatst 10 augustus 2014 (bewerkt) Recapitulerend: - hoe meld ik een nieuw soort cache aan (de hamvraag) - het heeft iets met kunst te maken (maar ik heb al teveel losgelaten) - entreegeld betalen (had ik niet aan gedacht) - mensen moeten mij antwoorden mailen. Ik vroeg om enige duidelijkheid en kreeg als antwoord: mijn vraag is toch duidelijk, hoe meld ik zoiets aan. Probeer de cache onder te brengen onder de reeds bestaande soorten, in jouw geval adviseer ik een multi. Entreegeld kun je omzeilen door gebruik te maken van openbare kunst, beelden in de stad bijvoorbeeld. Antwoorden mailen om te bewijzen dat men op locatie is geweest, is onnodig. Stel een vraag over het beeldhouwwerk waarvan het antwoord niet op internet is te vinden, bijvoorbeeld: de hoogte van de sokkel in centimeters, afgerond op hele decimeters. En nou niet meer zo boos doen. Je stelt een vraag en af en toe reageren wij serieus. 10 augustus 2014 bewerkt door Odlaniger
Askikker Geplaatst 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst 10 augustus 2014 Barny; Het antwoord op je eerste vraag is simpel; Die antwoorden zijn nodig om er zeker van te zijn dat de cacher het punt heeft gevonden, omdat hier geen fysieke log (lees; krabbebeltje op logrol) kan plaats vinden. Op je antwoorden op de andere vragen zit ik wel ff met een bek vol tanden, want je haalt hier ff heel strak het hele fenomeen earthcaches onderuit!!! En die vind ik erg leuk. Maar verdomd; Je draagt hier wel ff allemaal goeie punten aan! Ben benieuwd wie hier wel een weerwoord voor heeft...... Je mag dan misschien wel bekend staan als een ''pain in the ass'', maar een ''minkukel'' ben je zeker niet, sterker nog; Ik denk dat jij met je ongezouten kritiek juist één der eerste der Mohikanen bent die het niveau van cachen probeert te redden!
Aanbevolen berichten