Spring naar bijdragen

Anders Meld Ik Dit Bij De Politie...


Geoman

Aanbevolen berichten

TT, die regenjas heb je zelf aangetrokken zodat je lekker verongelijkt kon reageren op mijn stelling in het draadje 'gewetensvraagje'. Met de zwakzinnige bosjesmannen, die kleuters de stuipen op het lijf jagen, doelde ik uiteraard op de zielige figuren uit de volgende passage:

 

 

Laatst nog... Politie Brabant Oost aan de lijn. Een cache naast de speelplaats van een kleuterschool. De schoolleiding maakte melding van mannen in de struiken die geheimzinnig deden en hierdoor de spelende kinderen de stuipen op het lijf joegen. Huilen, overstuur ...

 

Hoewel je beslist een puntenslijper bent, beschouw ik je niet als een potloodventer. Maar je hebt gelijk, die randdebielen komen niet op een forum voor geocachers. In geocaching zijn ze totaal niet geïnteresseerd en bovendien wordt informatie hier niet in stripvorm verstrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Wordt het dan niet eens tijd voor contact met Groundspeak en/of de reviewers hierover?

Als die namelijk geen signalen binnenkrijgen van de toename van dit probleem, hoe kunnen ze er dan in vredesnaam op inspelen?

 

Wie weet levert contact met Groundspeak jou ook wel informatie op over het hoe en waarom van het handelen van het van de reviewers en hulp bij het werk dat je kennelijk aan het afhandelen van deze meldingen hebt?

 

Met alle respect, je bereikt erg weinig met een berichtje op jouw forum, dat weliswaar een indrukwekkend aantal ingeschrevenen heeft, maar waar slechts door een fractie van de Nederlandse geocachers wordt gelezen.

 

Hoi Sivota,

 

In 2012 is dit probleem, de trend, al aangekaart bij Bryan. Ground Speak weet dat er met toestemmingverlening gesjoemeld word maar kan er weinig mee. Realistisch gezien is dat ook zo. Zoals eerder in dit topic aangegeven is de boel flessen altijd mogelijk. Het voorbeeld van de buurman die een brief schijft.

Komt bij dat GS niet zit te wachten op een strengere controle. De reviewers komen nu al om in het werk en.. zoals ook al eerder aangegeven, hoe ga je het e.e.a. controleren / waterdicht maken?

Kortom, dingen melden richting GS is leuk maar ik verwacht er niets van. Zolang het bij incidenten blijft vinden ze het best en zal er niets veranderen aan het systeem van goedkeuren.

 

Dan het puntje .. hoeveel bereik heeft .nl? Om dat te kunnen inschatten moet je eerst weten hoeveel actieve cachers er in Nederland zijn. Lastige vraag. Ik het schat op zo'n 25000.

Kijken we vervolgens naar het aantal unieke bezoekers die we per maand ontvangen dan is het bereik erg hoog, hoewel je ook dat met een flinke korrel zout moet nemen. De site heeft een bounce percentage van rond de 40% wat betekent dat van de 100 unieke bezoekers er binnen een minuut 40 verdwenen zijn. Zijn dat cachers die snel op de indexpagina kijken of er nog wat lezenswaardig is in het forum of zijn het bezoekers die 'per ongeluk' op de site terecht kwamen en niets met geocaching hebben? Ook daar kom je niet achter.

Wel weet ik dat de bezoekerscijfers vanaf 2001 nog steeds elk jaar zo'n beetje verdubbelen.

Op de achtergrond is ook te zien dat erg veel lezers niet inloggen of zelfs geen account hebben. Die verhouding is soms wel 80/20.

Misschien is een peiling 'in het veld' wat realistischer om er achter te komen wat het bereik is. Op events peil ik wel eens met als uitkomst dat de helft nooit een van de genoemde sites bezoekt. De overige 50% shopt wat rond waarbij, niet verrassend, geocaching.nl het meest wordt genoemd.

Site en veld gecombineerd kom ik uit op een bereik van 10-25%.

 

Tot slot .. per dag begroeten we hier, afhankelijk van het seizoen en de media aandacht, tussen de tien en twintig nieuwe cachers. Dat nieuwe cachers ons niet weten te vinden is hiermee ontkracht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Geoman, gelukkig dat het is opgelost en gelukkig ook dat er begrip is van de grondeigenaar. Ik denk dat heel veel mensen zo zullen reageren, want volgens mij wordt geocaching over het algemeen, voor zover bekend, zeker na uitleg, als een sympathiek en onschuldig spelletje beschouwd. Wat het natuurlijk ook is :clown:

 

Klopt, meerdere keren raakte een klager geïnteresseerd in geocaching en ging in overleg met de CO om tot een betere plek te komen.

De klager serieus nemen en informeren wat het spel behelst daar win je idd het meest mee. Ik stuur altijd een link van de bewuste cache en algemene geocaching info mee.

Domweg op de 'NA' knop drukken is het makkelijkst en zal zeker tot een oplossing leiden, maar daarmee is de klager uiteindelijk het minst geholpen. Hij blijft met een slecht gevoel zitten omdat alleen de negatieve aspecten van de hobby naar voren komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Domweg op de 'NA' knop drukken is het makkelijkst en zal zeker tot een oplossing leiden, maar daarmee is de klager uiteindelijk het minst geholpen. Hij blijft met een slecht gevoel zitten omdat alleen de negatieve aspecten van de hobby naar voren komen."

 

Prima actie naar de klager, daar niet van, echter impliciet wordt met deze uitspraak wel duidelijk dat de gedachte kennelijk is dat de reviewers hier niet goed mee omgaan, maar als er nauwelijks of geen contact is, hoe kan men dit dan vastgesteld hebben, vraag ik mij af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het gaat erom dat het bericht is gepubliceerd op het platform met het grootste bereik [...]

Cijfermatige onderbouwing met bronvermelding graag.

 

Dan het puntje .. hoeveel bereik heeft .nl? [...] Site en veld gecombineerd kom ik uit op een bereik van 10-25%.

 

[...]

 

Interessante uitwijding, maar geen onderbouwing van de stelling dat dit het platform met het meeste bereik is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de stelling juist is is het grootste probleem dat 75-90% NIET bereikt worden.

Gevoelsmatig klopt dit wel.

Logisch dat instanties uitkomen bij .nl en daar hun klacht neerleggen.

Uitleggen of zeggen dat dit niet de juiste plek is klopt wel maar zal het probleem niet oplossen en leiden tot onbegrip.

Wie zo een klacht ontvangt zou mi zowel de CO en de reviewer moeten verwittigen, eventueel via NA en de klacht daar neer leggen.

Indien afgehandeld dan terugkoppeling geven naar de klager hoe e.e.a. verder is verlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets, de koker ligt nog steeds onder een steen naast een inrit van een stuk landbouwgrond zonder enige vermelding op de pagina

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache 'Zoek mij niet!' GC517T6 is binnen 4 uur na de melding gearchiveerd.

 

De CO schreef: Jammer maar het is niet anders. Hij moet weg!

Bedankt loggers!
Ik ga kijken of ik een nieuwe locatie voor deze chagerijnige cache kan vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, is de cáche chagrijnig?

Hihi, inderdaad. Ik vind het idee en de pagina wel leuk eigenlijk! Wat suf dat hij niet gewoon even toestemming heeft gevraagd. De pagina zou mij inspireren tot een leuk logje!

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch wel grappig 2 "lange weg " vlak bij elkaar met op die andere lange weg ook nog een koker op privé terrein,,,,,,

maar zolang er geen klachten zijn word er toch niets gedaan

 

wat ik me wel afvroeg, hoe zit dat met de toestemming bij al zijn andere creaties? inclusief die tijdens zijn vakantie in Oostenrijk is geplaatst waar je ook een aardig stuk privé gebied op moet?

iedereen is bang voor de negatieve gevolgen van "illegaal" geplaatste troep maar doet er verder zelf niets aan

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pagina vind ik lollig, en deze cache hoort dan ook gezien de beschrijving op een saaie plek.

 

Maar heel suf dat er geen toestemming is! Dat stelt het spel in een kwaad daglicht en dat is eeuwig zonde en onnodig.

 

Ik weet nu iig wat ik kan doen als ik zoiets tegen kom. Waarvoor dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...