Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Aan de lopende band puntjes scoren terwijl kuppasoep er een soepzooitje van maakt. Morgen in de aanbieding: Chinese erwtensoep en Italiaanse bruine bonensoep.

En wat betreft die flexibele tijdsindeling, al onze medewerkers zijn in gesprek, maar weet jij hoeveel dat er zijn? Een of twee?

Wanneer ik aan het telefoonnummer zie dat mijn schoonmoeder belt dan neem ik op met de mededeling: helaas heeft uw gehele nageslacht nu geen tijd. Over drie jaren zijn we weer bereikbaar.

Met een 0900 nummer weet je niet of je met medewerkers belt van het betreffende bedrijf. Vaak worden dit soort diensten uitbesteed aan een callcenter. Met een schermpje voor zich om de juiste antwoorden te geven op al je vragen. Tenzij je vragen stelt die niet in het lijstje voorkomen. Dan wordt ook nog geprobeerd je in het gareel te krijgen. Dat zal bij jou niet gemakkelijk zijn. Dat is overigens niet negatief bedoeld.

Geplaatst

Mevrouw Dagwacht heeft net een nummer van Riverdance opgezocht. Heel populair geworden/ geweest. Zocht er even wiki bij. http://nl.wikipedia.org/wiki/Riverdance.

Heeft veel overeenkomsten met de opkomst en ondergang van geocaching?

Nee. Maar dit draadje is geen geschikte plaats om daarover te discussiëren.

Geplaatst (bewerkt)

Zoals Team Tabak in een vorige post aangeeft " Cachers in de Alblasserwaard hebben het dubbel zwaar" en omdat we zelf best blij zijn met onze mooie Alblasserwaard hebben we door het hart van dit moois een multi van 6km ( GC5HMQW) gemaakt waarbij je als natuurliefhebber kan genieten.

Tot onze verbazing wordt deze nauwelijks gelopen terwijl er bij onze serie`s de mensen voor 16km wandelen de hand niet voor omdraaien.

Het lijkt me gezien degene die de serie`s lopen dat het zeker niet allemaal puntjes jagers zijn maar juist mensen die van wandelen houden.

Hebben jullie als cacheleggers dezelfde ervaring of zou het aan de streek liggen ?

Anharu, wanhoop niet, wij hebben genoeg medecachers in onze omgeving aangesproken. Zij komen vanzelf, maar je moet de eend even laten uitbroeden..... En als het eenmaal bekend wordt, dat er bij waypoint 5 een koffieautomaat staat, gevuld met bonen van Simon Levelt, dan gaat het lopen als een trein.... (grapje).

Hallo anahru

Ik heb al eens naar je series gekeken, maar voor ons is het niet echt in de buurt dus is het wachten op een dagje uit. Het lijken we mooie routes en ik vind jullie polderlandschap geweldig mooi.

Je Multi puzzelen zag ik afgelopen week pas, is er ook nog niet zo lang natuurlijk.

Corrigeer maar als ik fout ben, maar volgens mij kun je jullie serie(s) ook fietsen, dus je weet niet zeker of mensen 16 kilometer wandelen. De puzzelmulti lijkt mij een wandeling? Dus je kunt het niet één op een aan het al dan niet willen wandelen koppelen. Een ander verschil kan zijn of je al dan niet wil puzzelen onderweg.

Als ik voor mezelf spreek kan ik geen 16 km wandelen, dus dat wordt fietsen of opknippen. En puzzelen weet ik nog niet, dan lees ik eerst de logjes van anderen. Als ik voor een Multi ga waar ik ver voor moet reizen, wil ik (bijna) zeker weten dat ik hem ook kan vinden.

Komt voornamelijk door de afstand, want dichter bij huis ga ik gewoon een keer terug hoor.

Team Tabak @

wanhopen doen we zeker niet want het is elke keer weer een genot om het rondje te lopen voor controle.

en wat de versnapering betreft is er goed nieuws want s`zomers staat er bij de parkeerplaats een ijsjes verkoper. :wink2:

regenboog2@

Het fietsen van de hele route is een uitdaging die ik zeker niet zou doen. CA 2/3 is op de fiets te doen maar de polderzichtserie is een wandeling.

Ik weet uit ervaring dat het frustrerend is om tijdens een multi niet verder te kunnen doordat iets verdwenen is of niet begrepen wordt ,daarvoor staat het telefoonnummer erbij zodat ik de bezoekers verder kan helpen.

bewerkt door anharu
Geplaatst (bewerkt)

@Anharu schrijft: Ik weet uit ervaring dat het frustrerend is om tijdens een multi niet verder te kunnen doordat iets verdwenen is of niet begrepen wordt ,daarvoor staat het telefoonnummer erbij zodat ik de bezoekers verder kan helpen.

Ik heb soms wel eens het idee, dat er door cachers iets te snel naar dit middel wordt gegrepen. Als het bij een multi gaat om de natuurbeleving, dan zou het ook daarom moeten gaan en dan zou contact met de buitenwereld niet nodig moeten zijn. Anders is het, wanneer de listing duidelijk weergeeft dat niet zo zeer de wandeling centraal staat, maar de uitdagingen onderweg. Dan kun je vragen om hulp verwachten. Echter, zien wij aan de logjes (waarbij meer lijntjes worden uitgeworpen dan door een modale visser langs een sloot) , dat een bepaalde cache kennelijk zonder hulp van buitenaf moeilijk te doen is, dan laten wij deze links liggen. Uitdagingen staan bij ons tijdens het geocachen nu eenmaal niet centraal. Uit contacten met onze omgeving blijkt ons, dat dit voor veel (met name wat oudere) cachers van toepassing is. Zij willen lekker wandelen en fietsen en niet te veel "gedoe" hebben onderweg. Dat laten velen liever over aan de jongere generaties, die daar wél plezier aan ontlenen. En in die zin valt het laatste logje van jouw cache niet helemaal lekker. Zo'n schrijfsel vormt voor sommigen dan meer een drempel dan een aanmoediging, want met deze cache zit je wél te vissen in de vijver met de echte wandelliefhebbers. (Voor de fiets is deze cache niet geschikt). Ik hoop, dat je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig staat mijn eigen logje nét daarvoor als katalysator.....:-) :-) Maar nogmaals, het is een schitterende wandeling en diegenen, die zich een heel klein beetje goed voorbereiden hebben jouw hulp echt niet nodig onderweg. Gaan dus!

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Het is helaas de tijdgeest, het snelle leven en misschien het tekort aan tijd, dat onze mede-cachers doet besluiten liever je andere rondjes te doen, waarbij wél "gescoord" kan worden. Het is ook de reden, waarom wij ons fietsrondje Alblasserwaard hebben moeten archiveren.

Ik begrijp niks van deze redenatie. Waarom hebben jullie het fietsrondje moeten archiveren? Omdat er mede-cachers zijn die liever wat anders doen? Dan zouden we alle caches kunnen archiveren want er is geen enkele cache die door iedereen wordt gedaan...

Geplaatst (bewerkt)

Het rondje werd bijna helemáál niet meer gedaan, terwijl dat aanvankelijk (toen er nog geen trails bestonden) wel het geval was. Hoe meer trails er kwamen, hoe minder animo er was voor deze ronde. (Negen korte multi's en een bonuscache) Wij zagen een duidelijk verband en dat was voor ons de reden om de caches te archiveren. De relatie tussen snelheid, puntjes scoren en zo weinig mogelijk moeite willen doen om aan die wens te voldoen leek toen (ik praat over 2012) wel voor de hand te liggen. Ik hoop onze redenering hiermede verduidelijkt te hebben.

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Wij zullen er zijn! Geen zorg. En we waarderen je inzet om de Waard op deze manier op de kaart te zetten enorm! Maar dat wist je al wel.

Geplaatst

Het rondje werd bijna helemáál niet meer gedaan, terwijl dat aanvankelijk (toen er nog geen trails bestonden) wel het geval was. Hoe meer trails er kwamen, hoe minder animo er was voor deze ronde. (Negen korte multi's en een bonuscache) Wij zagen een duidelijk verband en dat was voor ons de reden om de caches te archiveren. De relatie tussen snelheid, puntjes scoren en zo weinig mogelijk moeite willen doen om aan die wens te voldoen leek toen (ik praat over 2012) wel voor de hand te liggen. Ik hoop onze redenering hiermede verduidelijkt te hebben.

Ik begrijp het eerlijk gezegd nog niet helemaal. Wat maakt het uit dat een cache bijna niet meer gedaan wordt? As hij gewaardeerd werd door degenen die hem wel deden en je staat zelf achter hetgeen je gemaakt hebt, dan blijft de cache toch gelegitimeerd? Je maakt een cache toch niet naar de vraag van anderen, maar naar wens van jezelf?

Dat het onderhoudswerk teveel wordt of dat het uitblijven van logjes niet erg strelend voor je ego is, zou ik kunnen begrijpen (is iets anders dan het ermee eens zijn), maar opdoeken omdat een grote meerderheid een andere smaak lijkt te hebben?

• Top! 1
Geplaatst

Ik begrijp het eerlijk gezegd nog niet helemaal. Wat maakt het uit dat een cache bijna niet meer gedaan wordt? As hij gewaardeerd werd door degenen die hem wel deden en je staat zelf achter hetgeen je gemaakt hebt, dan blijft de cache toch gelegitimeerd? Je maakt een cache toch niet naar de vraag van anderen, maar naar wens van jezelf?

Zeker, en dus wil je ook, dat je caches gedaan worden. Als blijkt dat dit door verandering van opvattingen binnen het geocachen niet meer het geval is, dan moet je je conclusies trekken. Dat de maatstaven daarvoor per cacher kunnen verschillen is ons ook wel duidelijk. Maar wij hielden het (althans met deze opzet) voor gezien. Thema's als onderhoudswerk, ego's of wat dan ook zijn nooit aan de orde geweest. Realiteitszin wél!

Geplaatst

Een minder bezochte cache is lastig qua onderhoud, vooral wanneer je er niet direct naast woont. Over zaken als vervagende tekst, nattigheid en andere schade lees je als C O vaak in de logs van bezoekers. Dan kun je snel actie ondernemen. Komen er geen bezoekers dan krijg je geen signalen dat er iets mis zou kunnen zijn. Het vraagt dan discipline om toch regelmatig de route na te lopen. In wezen doen bezoekende cachers dus ook aan onderhoud!

Anderzijds weet je na wat jaren cacherservaring, dat een cache die geruime tijd niet bezocht is, problemen onderweg kan opleveren. En dat kan een reden zijn om toch maar voor een andere cache te kiezen, eentje die wel recent gevonden is. Zo houdt de situatie zich in stand.

Geplaatst

In plaats van ons Fietsrondje Alblasserwaard is er een trail gekomen (deels over dezelfde route) "Genieten in de waard" met iets van 35 traditionals over een mooie route van ca. 30 km, die goed bezocht wordt. Ook wij hebben dat rondje een paar jaar geleden met veel plezier gedaan. Wie zijn wij dan om ons tegen beter weten in te gaan verzetten tegen een trend, die tussen 2010 en 2013 is ontstaan en waar niemand de ogen voor kan sluiten? Enerzijds de opkomst van de trail overal in het land (wat ik dus het snelle cachen noem) en vervolgens het gebruik van de mobiele telefoon tijdens het cachen, waardoor hele groepen nieuwe cachers laagdrempelig konden instappen. En zij volgen nu eenmaal niet allemaal de cachecultuur, die enkele oudgedienden hier graag zien, hoe goed deze het ook bedoelen, hoe mooi die cultuur ook is en hoe fijn het is indien die cultuur voor de echte liefhebbers in stand gehouden wordt. En inderdaad Team Aragorn, mede door zo'n trendwijziging is er weer een nieuwe golf van cachers naar de Alblasserwaard gekomen, die op hun manier ook weer van de volop aanwezige prachtige natuur hebben kunnen genieten. Wat mij betreft mag zo'n veranderende trend zich om de zoveel jaar wel herhalen. In vele opzichten is dat een goede zaak. En aan zo'n nieuwe zienswijze zul je je als cachelegger aan moeten passen en zo niet, dan kun je alleen nog je eigen rondje gaan lopen of fietsen om onderhoud te plegen..... Grootschalige veranderingen kun je niet tegenhouden en je moet het ook eerlijk gezegd niet willen. En het heeft nog een bijkomend voordeel..... Hier op geocaching.nl kunnen we er lekker over discussiëren, sommigen zullen zeggen ouwenelen....

Geplaatst

Het is een gegeven dat veel Multi caches minder vaak bezocht worden dan traditionals, zeker wanneer de moeilijkheidsgraad wat hoger wordt en vooral wanneer het aantal kilometers wat meer.

Ik meen bij de besproken cache van anharu te zien dat het een premium member only cache is.

Het is voor mij de vraag of dat een goede keuze is, zeker wanneer iets meer bezoek op prijs wordt gesteld.

Geplaatst

@Sivota

Zoals ik al eens in een ander draadje heb aangegeven,heb ik naar aanleiding van dit forum alles member gemaakt waarna het sloopwerk niet meer bij te houden was en de tftc de logjes vulden waarna ik een groot gedeelte weer premium heb gemaakt.

Maar misschien heb je gelijk wat deze multi betreft dus ik ga je raad opvolgen.

Wordt vervolgd.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...