Jump to content
  • 0
MarcoDomi

Ideale Cachetas?

Question

Hoi allemaal,

ik heb eind vorig jaar een prima cachetas gekocht. Dacht ik. Het is een soort mini-schooltasje met bovenin 2 ritsen met 2 grote vakken (goodies, gps, cacheboekje, uitschuifbare magneten), binnenin een ritsvak (batterijen) en voor een ritsvak (pennen, tb's). Voorop zit ook een vakje voor de telefoon en een klein ritsvakje voor kleine tooltjes. Ideaal dacht ik! Maar... het is flutkwaliteit en valt al bijna van ellende uit elkaar.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe. En zie natuurlijk die superdure speciale cachetassen.Maar ik vraag me af of dat echt gerechtvaardigd is, 80 + euro voor zo'n merktas. Ik wil liever geen rugzak, want die moet ik dan steeds afdoen.

Ik wil graag een schoudertas maar liefst ééntje die een beetje ergonomisch verantwoord is (heb snel last van mijn ene schouder). En ook wil ik 'm als "gewone" tas mee kunnen nemen (eigenlijk neem ik altijd mijn cachetas overal mee naartoe, je weet maar nooit wat je onderweg treft :-) ) Met net zo veel handige vakjes. En liefst van stof zodat ik 'm kan wassen en waterafstotend maken. Donkere kleur.

Wat hebben jullie voor tas en hebben jullie tips?

Liefs Domi

Recommended Posts

• 0

Mike en Steve is cult :notworthy:

Ik ken ze ook (nog) hoor :clap:

Doet me ook hier aan denken, nog zo'n klassieker

http://www.dumpert.nl/mediabase/70911/9a5acba8/jiskefet_tell_sell.html

(of krijg ik nu op m'n kop omdat ik off topic ga? Ach ja ik heb 't topic zelf gestart :clown: )

Edited by MarcoDomi

• 0

Als je wat meer geld hebt Maxpedition.

Nou ... voor wat meer? Zeg maar voor heel wat meer, maar dan heb je ook heel wat meer!

• 0

Dan hep je wel een egte soldaten tas hoor !

• 0

Ja zeker ... want soldaten waar ook ter wereld vinden het vooral errugg spannend met met een oranje, rode of blauwe rugzak rond te wandelen ...

mx-0513-maxpedition-falcon-ii-rugzak_2.j

• 0

......soldaten waar ook ter wereld vinden het vooral errugg spannend met met een oranje, rode of blauwe rugzak rond te wandelen ...

De tas heeft toch wel wieltjes ( hoop ik )?

Edited by Linkalovers

• 0

Wel als je hem gebruikt in je cache auto of op je cache fiets.

• 0

National Geographic Slim Shoulder Bag NG 2300

• 0

Helaas!

De tas is binnen en op zich mooi, maar......... te klein!

Ik sleep ook altijd een hoop mee, maar zou ook graag nog een PAKJE SULTANA'S o.i.d. toevoegen en zo nodig een flesje water :-).

Maar dat kan in deze tas in elk geval niet.
Morgen gaan we op Bedevaart (eindelijk!!) en dan ga ik 'm toch maar uitproberen. Misschien worden we toch nog vrienden. En anders ga ik maar wat andere opties uit dit draadje bekijken.

Vooralsnog heb ik nog geen behoefte aan de ideale cachepet, cachepen en cacheauto en cachefiets, maar je weet maar nooit... Ik hou het in de gaten :-)

Edited by MarcoDomi

• 0

Helaas niet. Ik heb het ondanks mijn oproep destijds niet meer kunnen bemachtigen :-(

Maar op DE avond toen ik het nodig had, heb ik van het organiserende team trouwens wel nog kunnen lenen. Geweldig! Kon mijn bikini toch nog in mijn (cache)tas blijven :-)

Maar Thex, kom jij ook uit mijn regio en kennen wij elkaar..?

Over waadpakken gesproken, onlangs hoorde ik van iemand dat ze bij lidl te koop waren. Maar toen ik ging kijken, bleken ze alweer uitverkocht.

Edited by MarcoDomi

• 0

Er wordt wel heel veel reclame gemaakt voor Sultana's. Die passen in iedere rugzak.

Ook een flesje water is geen probleem wanneer je alle overbodige zooi achterlaat, zoals tablet (smartphone is voldoende of in mijn geval een GPS), goodies (niemand zit te wachten op een filmplaatje van Brigitte Bardot, alleen ik) waadpak (je ziet er niet uit, vraag maar aan Thex), droge kleren (die heb je toch al aan), pincet (je gaat toch geen Nano's zoeken), prikstok (stokken genoeg in het bos) en alle verdere overbodige geen-luxe.

Eigenlijk heb je dus helemaal geen cachetas nodig. Flesje water en een pakje SNELLE JELLE stop je in jouw kontjezakjes.

• 0

Mwoah, ik lust niet eens sultana's eigenlijk. Snelle Jelle is beter ja. Wel grotere pakjes :-)

Maar goed, gps hangt om mijn nek, maar ik sleep inderdaad nog wel een hoop andere (vast ook wel voor een deel overbodige) zooi mee zoals magneten, pen, nog een pen, nog een pen, nog een pen (geen speciale cachepen trouwens), meestal nog een pen (niet speciaal rechtop in de tas), mijn cacheboekje waar ik bonuscodes in schrijf en waar ik toch graag aantekeningen in maak omdat ik hou van het schrijven van een uitgebreid log, fototoestel omdat mijn telefoon nogal inferieure foto's maakt, leuke goodies die, vind ik, WEL waardig zijn om te ruilen (zeker wanneer de kinderen meegaan), pincet (jawel ik zoek ook wel nano's als het zo uitkomt), touwtje, telefoon, iets te eten en drinken voor een lange wandeling (en die maak ik graag), reserve batterijen, nog een set reservebatterijen, zaklampje, uv-lamp (je weet nooit of je ergens bent en er blijkt ineens een uv-cache in de buurt te liggen), spiegeltje, en dan natuurlijk nog mijn telefoon. maar die zit vaak gewoon in mijn zak (niet mijn kontzak).