Spring naar bijdragen

Ideale Cachetas?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Mwoah, ik lust niet eens sultana's eigenlijk. Snelle Jelle is beter ja. Wel grotere pakjes :-)

Maar goed, gps hangt om mijn nek, maar ik sleep inderdaad nog wel een hoop andere (vast ook wel voor een deel overbodige) zooi mee zoals magneten, pen, nog een pen, nog een pen, nog een pen (geen speciale cachepen trouwens), meestal nog een pen (niet speciaal rechtop in de tas), mijn cacheboekje waar ik bonuscodes in schrijf en waar ik toch graag aantekeningen in maak omdat ik hou van het schrijven van een uitgebreid log, fototoestel omdat mijn telefoon nogal inferieure foto's maakt, leuke goodies die, vind ik, WEL waardig zijn om te ruilen (zeker wanneer de kinderen meegaan), pincet (jawel ik zoek ook wel nano's als het zo uitkomt), touwtje, telefoon, iets te eten en drinken voor een lange wandeling (en die maak ik graag), reserve batterijen, nog een set reservebatterijen, zaklampje, uv-lamp (je weet nooit of je ergens bent en er blijkt ineens een uv-cache in de buurt te liggen), spiegeltje, en dan natuurlijk nog mijn telefoon. maar die zit vaak gewoon in mijn zak (niet mijn kontzak).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

MarcoDomi, je bent een aanwinst op dit forum.

 

Ik neem altijd zoveel SNELLE JELLES mee als het aantal medecachers dat van zoete koek met rozijnen houdt.

 

Maar nu even serieus. Ik heb een rugzak en daar zit in:

- tekenverwijderaar

- multivitaminedrank

- zitkussen

- SNELLE JELLE, 5 stuks voor 1,89

- plastic zakjes om afval mee te nemen

- flesje cola voor Barny, die ik ooit zal ontmoeten

- Buddleja, je weet maar nooit of Vlindertje zich laat strikken

- pakje Zilver shag, 50 gram, 7,20 euro met Jacobs vloei, 35 eurocent

- mobiel nummer van mijn echtgenote voor het geval dat ik mij verplicht voel even te bellen waarom ik nog steeds niet thuis ben. En dan verzin ik een smoes. Sorry dat ik wat later thuis kom. Ik moet nog even een aantal zaken bespreken met mijn secretaresse. Ik hoop dat ze mij vertrouwt en slechts denkt dat ik vreemd ga. Zij heeft een hekel aan geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd een rugzak van 30 liter bij mij. Inmiddels heb ik geen idee meer wat erin zit. Afgezien van een spiegel heb ik eigenlijk nooit een tool nodig. Ik gebruik hem voornamelijk omdat er aan de zijkant twee handige zakken zitten voor twee waterflessen en een paraplu. Hij weegt wel een kilo of 10, maar dat merk ik niet zolang ik mij in het horizontale vlak beweeg. Eten vergeet ik altijd mee te nemen, maar ik heb voldoende reserves waardoor dit me eigenlijk ook niet opvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast al het bovengenoemde neem ik ook altijd mijn met zonlicht oplaadbare reiskettingzaag mee, voor het geval dat ik in een CITO event verzeild raak. Ook reserve kokertjes mogen niet ontbreken, want als het gevonden munitiekistje een beetje vochtig is of anderzins lichtelijk bezoedeld, kan ik hem omruilen voor een fris nieuw schoon prachtig glimmend kokertje (MET logrol! Ja, ja!).

 

Iets serieuzer gesproken, neem ik wel reserve cachemateriaal mee om wat verpleging in het veld te kunnen doen. Wat extra ruilspulletjes, mocht de inhoud van een kist niet meer helemaal dat zijn wat je ervan zou mogen verwachten.

Daarnaast altijd een portemonee met pinpas en wat echt geld (om te betalen zoals betalen oorspronkelijk bedoeld is) (na die tijd van spiegels, kralen en kippen ruilen, bedoel ik). Want tijdens of na het cachen ergens op een terrasje koffie met iets lekkers nuttigen OF onderweg bij een bakker een heerlijke verse gevulde koek scoren, hoort bij het ultieme cachegenot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd een zweepje bij me om de kabouterkaarten flink de sporen te geven. Dan de uitklapbare collafles nog, Een uitschuifbaar harkje van het merk Action om bij de moeilijkste plekken te komen. Spiegeltje laat ik thuis, heb mezelf al te vaak gezien. Een nfc lezer om de echte schatten authentiek te bemachtigen, en niet te vergeten mijn duim voor de authentieke log-zonder-pen. En natuurlijk flinke hoeveelheid Duct Tape om de vele gaten in pijpjes te dichten voor ik ze bewater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik ook een heeeeeeeeeeeeeele mooie zeg! Die ziet er net weer wat groter uit.

 

Maar ik moet zeggen, ik ben gisteren met mijn tas op Bedevaart geweest, en eerlijk is eerlijk, het ging prima. Vooral handig is het voorvakje dat heel breed is en waar ik alle tooltjes goed in kan vinden. Ook nog een binnenvakje in dat voorvak zodat ik er netjes een rijtje batterijen en de autosleutel in kwijt kan.

 

In combinatie met de ideale cacheJAS :wink2: (met zulke grote vakken dat er zelfs een knielmatje in past :thumbsup: ) kwamen we een heel eind.

Maar het binnenvak is dan weer krapjes. Dus ik ga zeker ook nog eens bij Decathlon kijken!

 

tkusters bij welke Decathlon hadden ze deze (ik woon zelf vlak bij die in Best)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze in Heerlen gekocht, maar denk dat ze die in elke vestiging wel hebben. Wat ik je kan adviseren is ook nog een aantal van die karabiners (of zoiets) erbij te kopen, van die aluminium haken die ze gebruiken bij het klimmen. Erg handig om je gps en zaklamp mee aan je tas te hangen :-)

 

http://www.decathlon.co.uk/rocky-quickdraw-id_8058344.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thex, het siert Od dat hij zich niet alleen laat leiden door het uiterlijk :wink2:

 

Ik denk trouwens niet dat het een speciaal vrouwenmodel is.

Het is gewoon een mooie tas en vooral functioneel.

Die ik nu heb is lelijk en functioneel, dat kan ook :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laat ik nou ook n man zijn :-) en niets er om geven of iets voor mannen of voor vrouwen is (lees niet snel aangetast in mijn mannelijke eer). Uiteraard valt het roze kanten ondergoed niet in deze categorie (enige mannelijke eer wel nog aanwezig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...