Birdie.NL Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 Sinds de laatste release notitie van .com kun je via http://www.geocaching.com/hide/planning.aspx een kaart bekijken waar rondom bestaande geocaches de nabijheidscirkel van 161m is getrokken.Let wel: hidden waypoints bij multi's of mysteries worden niet getoond Geocaches should be a minimum of 528ft/161m away from each other. The map below displays visible locations that are already taken by existing geocaches. The map does not display hidden waypoints and some other potential obstacles to hiding a geocache. Your location must still be reviewed by a community volunteer after it is submitted.
searchjaunt Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 Ik heb al een aantal gevallen gezien waar de cirkels overlappen (en niet een klein beetje), wat eigenaardig is als je de 161m regel toepast.
Diederikus Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 De cirkels mogen voor maximaal de helft overlappen.
Diederikus Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 Tenzij de co het aan zijn laars lapt.
Birdie.NL Geplaatst 26 februari 2014 Auteur Geplaatst 26 februari 2014 Ik heb al een aantal gevallen gezien waar de cirkels overlappen (en niet een klein beetje), wat eigenaardig is als je de 161m regel toepast. Makkelijker te verklaren aangezien (niet verborgen) Question to Answer-waypoints of Parkeercoordinaten ook getoond worden. Die hoeven niet aan de 161m onderlinge afstand-regel te voldoen.
Japiejoo Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 (bewerkt) Ik heb al een aantal gevallen gezien waar de cirkels overlappen (en niet een klein beetje), wat eigenaardig is als je de 161m regel toepast.De straal van de cirkel is 161m. Als de cirkels niet zouden mogen overlappen, dan liggen caches dus minimaal 2*161=322m uit elkaar. Cirkels mogen dus best overlappen. Je kan echter geen cache in een cirkel leggen. Kortom, het middelpunt van een cirkel mag niet binnen een andere cirkel liggen.Daarbij komt ook nog dat bekende waypoints van dezelfde cache wel gewoon binnen 161m mogen liggen, die cirkels kunnen dus nog meer overlappen. 26 februari 2014 bewerkt door Japiejoo 1
Japiejoo Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 (bewerkt) Makkelijker te verklaren aangezien (niet verborgen) Question to Answer-waypoints of Parkeercoordinaten ook getoond worden. Die hoeven niet aan de 161m onderlinge afstand-regel te voldoen. Waarom worden die getoond??? Daar hoeft toch niemand rekening mee te houden.Ik kan het nu even niet controleren, maar worden die echt getoond? 26 februari 2014 bewerkt door Japiejoo
topzoekertje Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 De cirkels mogen voor maximaal de helft overlappen. Twee cirkels met gelijke straal en middelpunt op elkaars omtrek overlappen elkaar maar voor 39%
Flo van Co Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 Heb ik dat??? Ik heb er ook even naar gekeken, en moest aangeven dat ik het snapte wat er bedoelt werd met de link van Birdie... Nu is mijn kaart helemaal wit??? Géén cache, geen kaart nix? Ik bedoel dus voor alle duidelijkheid de geocache kaart op .com
Birdie.NL Geplaatst 26 februari 2014 Auteur Geplaatst 26 februari 2014 Makkelijker te verklaren aangezien (niet verborgen) Question to Answer-waypoints of Parkeercoordinaten ook getoond worden. Die hoeven niet aan de 161m onderlinge afstand-regel te voldoen. Waarom worden die getoond??? Daar hoeft toch niemand rekening mee te houden.Ik kan het nu even niet controleren, maar worden die echt getoond? Eerlijk gezegd ga ik nu ook twijfelen. De beginpunten van drie multi's vlakbij huis worden helemaal niet getoond, waaronder 1 van mijzelf (waarvan parkeren en 5 QtA openbaar zichtbaar zijn). Van een andere multi nabij lijken wel alle punten getoond te worden?!
Japiejoo Geplaatst 26 februari 2014 Geplaatst 26 februari 2014 Zijn dat dan niet toevallig Stages ipv QtA, aangezien die wel met de 161m regel te maken hebben.
DanPan Geplaatst 27 februari 2014 Geplaatst 27 februari 2014 De cirkels mogen voor maximaal de helft overlappen. Niet helemaal correct. "Stages of a Multi" WPs van een multi mogen op minder dan 161m van elkaar liggen.
Aanbevolen berichten