Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gister heb ik onderhoud uitgevoerd aan mijn cache De Spooktrein en tot mijn verbazing blijkt dat iemand de munitiekist vervangen heeft door een tupperware bak. Ik geloof dat ik dit nog erger vind dan het rippen van een cache. Bij rippen ga ik ervan uit dat iemand bij toeval de cache heeft gevonden en meegenomen. Dreuzels dus.

In dit geval moet iemand van huis een grote tupperware bak hebben meegenomen om deze wisseltruc te kunnen uitvoeren. Maar waarom dan niet direct de munitiekist meenemen zonder te ruilen? Is dit omdat ie het zonde vindt als deze cache verdwijnt? Mogelijk is het een geocacher die de cache zelf al gedaan. Of is het om het eigen geweten te sussen - voor een geocacher maakt het toch niet waarin de spullen verstopt zijn, als het maar afgesloten is. Nou, dat maakt dus wel degelijk uit: een munitiekist is perfect waterdicht, een tupperware bak niet en de inhoud wordt meestal vroeg of laat vochtig.

Ik heb nog een klein beetje hoop dat degene die dit uitgevoerd heeft dit leest, spijt krijgt en de omwisseltruc opnieuw uitvoert...

Geplaatst

.....Ik heb nog een klein beetje hoop dat degene die dit uitgevoerd heeft dit leest, spijt krijgt en de omwisseltruc opnieuw uitvoert...

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ........ :(:o:angry::crybaby:

Geplaatst

Er zijn mensen die een geripte kist vervangen door een tupperwarebak.

Staat me iets van bij dat ooit gelezen te hebben.

En merken die kisten, even je naam erop met een uv stift.

Geplaatst

Barny heeft de oplossing. Merkteken achterlaten op de box. En dan bij iedere nieuwe cache met een formaat groter dan micro controleren of het jouw box is. Kost misschien veel tijd, maar dat is een nieuwe dimensie in geocachen: vind je eigen box terug.

Geplaatst

Zo ook onze TB, een tennisballetje wat aan een zipper kan worden bevestigd. Kregen we een berichtje uit Brabant dat het tennisballetje was verdwenen. Na wat mailverkeer heeft dit team heel netjes de TB-tag teruggestuurd maar dit zijn dingen waar ik erg moedeloos van word. En dan vind ik de mensheid zoooooo zielig.

Geplaatst

In de USA gebeurt dit vaker. Bij de podcacher podcast was een uitzending waarbij Team Podcacher http://www.geocaching.com/profile/?guid=d53e05ec-ba01-41ed-9da8-d3ed733fdcb1 een rondje cache-onderhoud deed.

In deze uitzending http://www.podcacher.com/2013/11/show-444-0-cache-maintenance/ is te horen waar hun speciaal gemaakte container voor de tweede keer verdwenen was en alleen de inhoud er nog lag. Een speciale Dr Who container die speciaal geknutseld was.

Belachelijke diefstal.

Geplaatst

Interessante psychologie.

Kan die prachtige ammobox niet weerstaan, maar kan het ook niet over zijn (m/v) hart verkrijgen de spullen zo in het bos te dumpen.

Moet haast wel een geocacher zijn, wat meer is, een cachelegger.

Neemt een tupperwaredoos mee, dus met voorbedachte rade.

Moet de nieuwe cache leggen waar spoekie niet komt spoken.

Kon hij het mooie puntje wel weerstaan?

Een betere reclame voor de ammobox is nauwelijks mogelijk.

Ondertussen is het natuurlijk een zeer trieste zaak waar je als co wel een kater van krijgt. Bah.

Geplaatst

*memo voor mijzelf* Munitiekistjes van binnen fel roze spuiten! voor de traceerbaarheid en om af te schrikken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...