regenboog2 Geplaatst 1 december 2013 Share Geplaatst 1 december 2013 Vandaag staat er in het AD een kleine advertentie: Wie is nabij Nijkerk een GPS verloren? Toch niet van één van 'ons'? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GeoVio Geplaatst 1 december 2013 Share Geplaatst 1 december 2013 Zeer goed om het hier ook te vermelden! als het mij betreft dan had ik het in het AD niet gelezen maar hier wel. Ik hoop dat de GPS bij de eigenaar terugkomt. Ook goed voor de melder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jakkes Geplaatst 1 december 2013 Share Geplaatst 1 december 2013 Naam en telefoon nummer in het opstart scherm zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
elmo1979 Geplaatst 1 december 2013 Share Geplaatst 1 december 2013 ik heb me email in het opstartscherm en me naam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Birdie.NL Geplaatst 1 december 2013 Share Geplaatst 1 december 2013 Verbind je GPS met de USB-kabel aan de computer en ga via de (Windows) Verkenner naar [toestel]\Garmin om het bestand startup.txt aanpassen met een simpele editor (Kladblok of Wordpad).Bij mij staat er :<!-- Edit this file to display a message while your unit is powering on --><!-- Allow one full power cycle after editing for your message to be updated --><!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed --><display = 0><!-- Type your message on the next line -->If found pls call xxxx xx xx xxthx ! xxxxx xxxxxxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 1 december 2013 Share Geplaatst 1 december 2013 @Birdie.NL dat is een goed idee, daar heb ik nooit aan gedacht! Hoewel mijn gps meestal met een kabel om mijn nek hangt en niet aan de computer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fotogravinnetje Geplaatst 2 december 2013 Share Geplaatst 2 december 2013 Ik zou alleen die display-time iets hoger zetten. Duurt het weliswaar iets langer voor je toestel is opgestart, maar dan hebben de mensen tenminste de tijd het telefoonnummer over te nemen Ik had hem op 3 of 5 seconden staan, als ik het me goed herinner Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Major_Dundee Geplaatst 2 december 2013 Share Geplaatst 2 december 2013 Dit wist ik nog niet. Zeer goede tips !!! Bedankt !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Oliva's Geplaatst 2 december 2013 Share Geplaatst 2 december 2013 Eh, watervast stickertje achterop met gegevens? Iemand die nog nooit een GPS heeft gezien (en geen weet heeft van aanzetten, opstartschermen en zo) heeft dan ook gelijk alle info.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hogelanders Geplaatst 2 december 2013 Share Geplaatst 2 december 2013 Eh, watervast stickertje achterop met gegevens? Iemand die nog nooit een GPS heeft gezien (en geen weet heeft van aanzetten, opstartschermen en zo) heeft dan ook gelijk alle info.... Mee eens. De kans dat een muggle hem vindt is groter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antarctica Geplaatst 2 december 2013 Share Geplaatst 2 december 2013 Telefoonnummer in batterijvak. Ant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jakkes Geplaatst 3 december 2013 Share Geplaatst 3 december 2013 Nog een tip Laat de gps NOOIT los klinkt misschien stom maar wie kent het niet :met de gps in de hand de cache gevonden ,om te loggen leg je de gps op de grond, loggen en weg wezen. Gps ligt er nu nog ! Ik heb mezelf dus aangeleerd om de Gps nooit los te laten meest gps en hebben meerdere mogelijkheden om hem op te hangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimyv Geplaatst 3 december 2013 Share Geplaatst 3 december 2013 Tja, zo had ik ooit tijdens het loggen van een cache m'n iPhone op de bagagedrager van m'n fiets gelegd. Ik fiets weg, ik hoor "kedeng" en ik denk "nee, hè". Ja dus. En bovendien walste er voorts ook nog een peleton van zo'n dertig wielrenners overheen. :-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Birdie.NL Geplaatst 3 december 2013 Share Geplaatst 3 december 2013 Mijn GPS ben ik gelukkig nog nooit verloren, wel mijn rugzakje met camera, telefoon en tools Zo hebben we allemaal wel cache-avonturen beleefd, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 3 december 2013 Share Geplaatst 3 december 2013 Misschien vreemd, maar ik ben tijdens het cachen nog nooit iets verloren en heb ook nooit iets achtergelaten. Dat kan duiden op een afwijking, alles onder controle willen hebben. Beetje dwangneurose. Ik controleer continu of ik niets vergeet mee te nemen. Lastig, maar het bespaart mij wel geld en stress naderhand. Dus voor wie behoefte heeft aan dezelfde afwijking: - GPS met een touwtje om de nek en dat zo laten - riem van schoudertas over je hoofd en dat zo laten (daarom heb ik geen rugzak) - jaszakken met ritssluiting - geen spullen even bovenop de auto of de bagagedrager van de fiets leggen - bij vertrek van een WP kijken of je niets achterlaat. En zo is iedere geocache voor mij een D5. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden