Spring naar bijdragen

Alle Caches Van Nederland


slootac5

Aanbevolen berichten

via geocache.com kun je maar 1000 caches in 1 x laden. Is er ook een manier om alles caches van Nederland down te loaden of ergens te halen?

Er waren ooit diverse geocachingsites die PQ-bestanden en/of LOC-bestanden aanboden waarin men per land alle geocaches kon downloaden.

Om dat de terms of use van de gc.com het aanbieden van deze gegevens door derden niet toestaan, heeft Groundspeak de meeste van die aanbieders benaderd met het vriendelijke doch dringende verzoek deze data niet meer aan te bieden. Aldus is toen ook geschied.

De kans dat je nog ergens zo'n site vindt is dan ook vrij klein.

Zit er niks anders op als je alle caches van NL wil hebben ze op bv de door DanPan beschreven manier in verschillende PQ's te downloaden.

Maar realiseer je dan als je daadwerkelijk up to date data wil hebben dat je dan ook regelmatig bv. via de API die gegevens moet verversen (er worden dagelijks caches gearchiveerd of disabled) en dat je zult moeten zorgen dat alle nieuwe caches ook in je database komen.

Veel succes, greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is dit nu een goed voorbeeld van een topic kapen voor eigen doeleinden?

Hou toch eens op met dat gedoe, ga één van die echte geocaches lopen i.p.v. te verzuren door in elk draadje af te geven op ieder die gewoon een vraag stelt en de eigen visie op te dringen.

Een frisse neus doet wonderen...

Mee eens. Ongeacht of het gezond is 26.000 cachepagina's mee te slepen, is het een feit dat het steeds weer de mannen van middelbare leeftijd zijn die zuurpruimerig hun neus niet fris houden. Gelukkig ligt de middelbare leeftijd reeds lang achter mij, mijn neus is fris en mijn pruim is zoet mijn wraak is zoet GC2EBB9.

 

Off topic: Diederikus, met welke applicatie maak jij die selecties? Ik zou ook graag willen filteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eenvoudig: alle containers die gelegenheid bieden om het spel te spelen zoals het door de bedenker is bedoeld. Elke authentieke geocacher is prima in staat het kaf van het koren te scheiden en een dergelijke lijst op te stellen.

Dan snap ik toch niet helemaal je eerdere klachten t.o.v. GC dat de database gekaapt is. Je bent blijkbaar zelfs zonder PM prima in staat uit deze database de caches te filteren die voor jou interessant zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Er waren ooit diverse geocachingsites die PQ-bestanden en/of LOC-bestanden aanboden waarin men per land alle geocaches kon downloaden.

Om dat de terms of use van de gc.com het aanbieden van deze gegevens door derden niet toestaan, heeft Groundspeak de meeste van die aanbieders benaderd met het vriendelijke doch dringende verzoek deze data niet meer aan te bieden. Aldus is toen ook geschied.

 

Da's nieuw voor mij. Het lijkt me sterk dat Groundspeak ooit aanbieders met dat dringende verzoek heeft benaderd. Ze zouden in hun gezicht uitgelachen worden. Niemand heeft immers exclusieve rechten op deze gegevens. Wel werd het steeds gemakkelijker om de meest actuele data rechtstreeks uit de database van gc.com te halen en met tooltjes te filteren. Een kwestie van vers water drinken aan de bron in plaats van uit plastic flessen van AH. Om die reden werken ook de vele functies niet meer, die DEZE site ooit uniek maakten.

 

 

 

Heel eenvoudig: alle containers die gelegenheid bieden om het spel te spelen zoals het door de bedenker is bedoeld. Elke authentieke geocacher is prima in staat het kaf van het koren te scheiden en een dergelijke lijst op te stellen.

Dan snap ik toch niet helemaal je eerdere klachten t.o.v. GC dat de database gekaapt is. Je bent blijkbaar zelfs zonder PM prima in staat uit deze database de caches te filteren die voor jou interessant zijn.

 

Vreemde redenering. Dat ik het kaf van het koren kan scheiden doet toch niets af aan het feit dat de database gekaapt is? Ik stoor mij aan de vervuiling van die database omdat nieuwkomers daardoor een verkeerd beeld van het spel geocaching krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Er waren ooit diverse geocachingsites die PQ-bestanden en/of LOC-bestanden aanboden waarin men per land alle geocaches kon downloaden.

Om dat de terms of use van de gc.com het aanbieden van deze gegevens door derden niet toestaan, heeft Groundspeak de meeste van die aanbieders benaderd met het vriendelijke doch dringende verzoek deze data niet meer aan te bieden. Aldus is toen ook geschied.

 

Da's nieuw voor mij. Het lijkt me sterk dat Groundspeak ooit aanbieders met dat dringende verzoek heeft benaderd. Ze zouden in hun gezicht uitgelachen worden. Niemand heeft immers exclusieve rechten op deze gegevens. Wel werd het steeds gemakkelijker om de meest actuele data rechtstreeks uit de database van gc.com te halen en met tooltjes te filteren. Een kwestie van vers water drinken aan de bron in plaats van uit plastic flessen van AH. Om die reden werken ook de vele functies niet meer, die DEZE site ooit uniek maakten.

 

 

Even met Google liggen zoeken, ik weet dat ik heb op meerdere sites gelezen heb.

Ik vind o.a. nog dit bij de buren (zie postje 2)

 

En dit (zie derde zin in postje 2) op de Vlaamse site

 

Een uitgebreider verhaal met toelichting kan ik me herinneren van de duitse site, maar ik krijg hem niet zo een twee drie gevonden, evenals een soortgelijke boodschap op een Frans en een Zwitsers forum.

Ik kan me herinneren dat ook op gc.nl ooit de loc files voor NL hebben gestaan en in dezelfde tijd verwijderd zijn, maar of er hier ook een uitleg is geweest kan ik me niet meer herinneren.

Ik kreeg niet bepaald de indruk dat ook maar één van de site-owners hard gelachen heeft, de diverse berichten toendertijd lezend.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij staven beide postjes mijn bewering dat de functies zijn verdwenen toen het eenvoudig werd actuele data rechtstreeks van de bron te betrekken. Natuurlijk vindt Groundspeak het wenselijk dat je de gegevens bij gc.com haalt en wanneer je als ondersteunende site van de goodwill van Groundspeak afhankelijk bent, bijvoorbeeld omdat jij je wilt profileren als officieel partner, dan ben je graag bereid om aan de wensen van Groundspeak tegemoet te komen. Je doet het in postje #16 echter voorkomen alsof alle aanbieders onder druk van Groundspeak zijn gezwicht en dat is niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

????

Als ik "meeste" schrijf wordt dat plots "alle"?

 

 

"Op het moment dat we zijn begonnen met deze website bestond de LiveAPI nog niet. En we boden de mogelijkheid om de loc files hier te downloaden. Echter heeft Groundspeak aangegeven dat dit niet gewenst was vanwege het feit dat derden geld betalen aan Groundspeak voor deze informatie (GPSr leveranciers met service om alle traditionals in GPS te kunnen zetten)."

 

"De download van alle Belgische caches wordt inderdaad niet langer meer beschikbaar gesteld.
Met het aanbieden van het bestand balanceerden we in de grijze/zwarte zone van de interpretatie van de gebruiksvoorwaarden van de gegevens van geocaching.com.
Door het bestand niet langer aan te bieden, stelt zich deze discussie niet langer."

 

Nee, ik kan inderdaad niet goed lezen.

Sorry.

Stom.

'T is maar dat ik het weet.

Bedankt voor dit verhelderend moment.
:kissie:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet stom. Jij interpreteert dit postje gewoon anders dan ik. Ik beweer dat de functies overbodig zijn geworden omdat de gegevens (via de LiveAPI) rechtstreeks uit de bron kunnen worden gehaald en dus niet onder druk van Groundspeak zijn verwijderd. Jij maakt van die wens van Groundspeak een dringend verzoek, alsof de beslissing om het bestand niet langer aan te bieden is afgedwongen. De aanbieder wil echter simpelweg een punt zetten achter de discussie over de interpretatie van de gebruiksvoorwaarden omdat die door de ontwikkelingen (LiveAPI) zinloos is geworden.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie hoe je alle caches van Nederland via PQ's binnen kan halen is natuurlijk al wel vaker gevoerd. Maar iedere keer komt bij mij de vraag boven, waarom iemand dat eigenlijk zou willen? Dat je een deel van Nederland in je GPS zou willen hebben omdat je bijv. als vertegenwoordiger in zo'n district werkt zou ik me nog kunnen voorstellen, maar waarom zou je caches in Roodeschool willen inladen als je naar Susteren moet? Ik zou het leuk vinden, de achtergrond van zo'n behoefte te ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was de vraag hoe alle caches te downloaden. Zie nergens staan dat het de bedoeling is ze allemaal in de GPS te laten. Misschien gewoon de standaard GSAK of GAPP database aan het maken?

Ikzelf heb trouwens gewoon alle tradi's en opgeloste mysteries in de TomTom staan. Zal misschien wel maar 5 minuten duren om een PQ te draaien maar gemak dient de mens en bovendien weet ik niet altijd van te voren of ik ga cachen.

 

Met GAPP kun je inderdaad duizenden caches tegelijk inladen. Wil je met een ander programma aan de slag dat PQs gebruikt zoals GSAK dan kun je ook eens op http://project-gc.com/Tools/PQSplit kijken wat de handigste split datums zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Om die reden werken ook de vele functies niet meer, die DEZE site ooit uniek maakten.

Stom zeg, ik maar denken dat het komt omdat de programmeur gestopt is.

 

 

Stekelientje: "Mama, waarom komt Piet de melkboer nooit meer?"

 

Mama: "Piet is gestopt met werken, schat. Net als opa!"

 

Stekelientje: "O. Nou, ik ga weer buiten spelen. Daaaaag!"

 

Papa: "Piet is nog geen 50 ! Waarom vertel je niet gewoon dat hij door marktontwikkelingen geen concurrerend aanbod meer had en dat er niet langer behoefte is aan zijn diensten omdat jij de melk bij AH haalt?"

 

Mama: "Dat snapt Stekelien toch niet!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Teletubbies bewijzen dat herhaling werkt bij kleuters.

Daarom speciaal voor de vorige poster even een herhaling:

 

 

Is dit nu een goed voorbeeld van een topic kapen voor eigen doeleinden?

Hou toch eens op met dat gedoe, ga één van die echte geocaches lopen i.p.v. te verzuren door in elk draadje af te geven op ieder die gewoon een vraag stelt en de eigen visie op te dringen.

Een frisse neus doet wonderen...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...